• Catchie80

Varför hatar alla muslimer?

Hur kommer det sig att alla så enkelt drar upp islam och det muslimska folket som ett mindre värt folk av något slag? Vart kommer allt hat ifrån? Hur kan man uppfostra sina barn till att tycka mindre om visa människor än andra? Hur kan man uppfostra och lära sina barn att vissa är mindre värda? Varför ska inte barnen få bli en fritt tänkande människa som SJÄLVA får upptäcka hur världen funkar? Hur kan man älska barnen så lite att man hellre bryter med dom, än accepterar att dom valt en partner av annat ursprung? Man vill så gärna få bort mobbingen från skolorna i Sverige, men att hata ett helt folkslag, det går bra tycker vissa. Är svenskar verkligen så kallsinniga och onda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 17:46:43:
    Ja, jag märker att en del missupfattar. Med ALLA, så menar jag ju såklart dom som INTE tycker att muslimer är precis som alla andra. Som påstår att dom förtrycker kvinnor, hedersmördar osv. Om en muslim har våldtagit eller misshandlat någon, så är vissa VÄLDIGT snabba med att säga att det är pga deras religion. Vissa uppfostrar sina döttrar till att INTE träffa en muslimsk man osv. Det är DET jag undrar hur man kan göra.

• Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?
  • Kagura

Vadå alla?

Sen beror det väl på personen, det finns säkert muslimer som inte låter sina barn träffa någon av annat ursprung också.

Du har fel.

• Miafialoppenkorv

Inte alla!! Inte jag!!

• KatjaMarina

Stämmer inte på mig det du skriver.

Har många vänner från "muslimska länder".
    Men det finns rövhål inom alla religioner/kulturer.
    Inte bara för att man kommer från en bestämd plats, utan för att man är på ett sätt många inte tolererar.

• Tina B

Jag hatar inte muslimer. Jag tycker varken bu eller bä för jag vet allt för lite. För övrigt kan man ju inte dra alla över en kam. Alla är ju människor med olika personligheter. Sedan kan jag ju ha åsikter om vissa sakfrågor och tycka det är konstigt att t ex man bara ser män ute på gatorna i den muslimska världen (i alla fall den som visas på TV). De kvinnor som "syns" bär alla slöjor så man inte ser dem ändå. Från mitt "västerländska" perspektiv har jag svårt att förstå detta. Men som sagt, jag vet för lite om det mesta som rör islam.

• Tina B

Kom just på en annan sak jag inte riktigt begriper och där jag själv nog ansågs vara "mindre värd" för att jag INTE var muslim. För många år sedan var tillsammans med en kille som var muslim. Han åkte till sitt hemland över sommaren och kom tillbaka och gjorde slut och berättade att han nu var förlovad och skulle gifta sig. Det visade sig att jag var hans "leka av sig med en frigjord svenska" innan han skulle gifta sig

• Peanutbutter

Vart kommer allt hat ifrån...?

Jag tycker muslimerna ska tacka Bin Laden för den tjänsten, det är han som muslimdiplomat som visat vad muslimer och islam går för.
    Ickemuslimer lär inte sina barn att hata islam, däremot så lär muslimer alla världen över att hata islam genom sina dåd och gärningar.
    Om muslimer nu levde så fridfullt och fint, som de påstår att islam är, så hade ingen höjt sina ögonbryn utan välkommnat de alla. Men hatfulla möts av kalla handen, vi i väst är inte vana med sådana hatfulla gärningar som islam står för och vill ej ta del i det.
    Så länge islam representerar hat, våld och ondska så får de acceptera att de ej blir mottagna med öppna famnen i väst. Duger det ej, så feel free att bosätta er i Iran, tex. Med risk för halshuggningar och dödsstening, så klart, men det är ju allt bara enligt koranen så då är det väl bara bra?

• Catchie80

Peanutbutter

Ja, men det är väl upp till oss i väst att vara så öppensinniga då att förstå att Usama och hans gäng inte representerar ISLAM, även om det är det dom ropar ut. Dom represenmterar en bunt fundamentalister med sne syn på världen. Varför kan inte vi i väst lära våra barn det istället för att lära dom att alla är som terroristerna, för det vet ju varje vettig människa att så inte är fallet.

• Kagura

ts

Men lär dina ungar det, men påstå inte att alla människor går runt och hatar muslimer. Jag skiter fullständigt i vad du har för religion, bara du lämnar mig i fred.

• Catchie80

Kagura

Du har missupfattat min trådstart. Jag påstår inte att ALLA hatar muslimer. Jag undrar varför EN DEL människor är så snabba med att peka ut dom. Läs Trådstarten igen.

• Anonym (Lisa)

TS: Av vilken anledning tror du att många islamiska länder inte får vara med i EU?? För att de bryter mot de mänskliga rättigheterna på FÖR många punkter!!

Och det är knappast påhittat!

Inte heller är hedersmordet på Fatime m.fl påhittat!!

Inte heller Usama Bin Ladins "heliga krig" mot västvärlden i Allahs namn....

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?