• Catchie80

Varför hatar alla muslimer?

Hur kommer det sig att alla så enkelt drar upp islam och det muslimska folket som ett mindre värt folk av något slag? Vart kommer allt hat ifrån? Hur kan man uppfostra sina barn till att tycka mindre om visa människor än andra? Hur kan man uppfostra och lära sina barn att vissa är mindre värda? Varför ska inte barnen få bli en fritt tänkande människa som SJÄLVA får upptäcka hur världen funkar? Hur kan man älska barnen så lite att man hellre bryter med dom, än accepterar att dom valt en partner av annat ursprung? Man vill så gärna få bort mobbingen från skolorna i Sverige, men att hata ett helt folkslag, det går bra tycker vissa. Är svenskar verkligen så kallsinniga och onda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 17:46:43:
    Ja, jag märker att en del missupfattar. Med ALLA, så menar jag ju såklart dom som INTE tycker att muslimer är precis som alla andra. Som påstår att dom förtrycker kvinnor, hedersmördar osv. Om en muslim har våldtagit eller misshandlat någon, så är vissa VÄLDIGT snabba med att säga att det är pga deras religion. Vissa uppfostrar sina döttrar till att INTE träffa en muslimsk man osv. Det är DET jag undrar hur man kan göra.

• Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?
  • Muppet

Men islam Är ju väldigt säreget. Kvinnorna får inte klä sig hur som helst, man MÅSTE be 5 ggr om dagen, kvinnorna sitter längst bak efter sina män, det ÄR väldigt kvinnoförtryckt, man får ej skoja om muhammed, de verkar väldigt aggresiva, o dör för sin tro o låter alla som säger emot oxå dö, hedersmord samt självmordsbombare. Det är ju bara det man hör om islam o det kan inte vara en minoritet av folket som är så för det man hör är att ett krig startar, och 90% av fallen så är det i ett muslimskt land med religionen som bakgrund... är det så konstigt om man tycker lite illa om koranen o islam då om det är det enda man får höra?

• mn73

Muppet:
    Var får du dina fakta ifrån? Många muslimska kvinnor i Sverige väljer att vara utan slöja. Det är inte religionen som tvingar kvinnorna att klä sig på ett visst sätt.

Tror du verkligen att majoriteten av muslimerna är självmordsbombare eller begår hedersmord? Om så var fallet skulle vi ha betydligt fler mord än vi har i Sverige.

• Anonym (Lisa)

mn73: Det sociala trycket tvingar kvinnorna att klä sig så! De blir utfrusna annars! Och kallade horor m.m. av de sina.... Men det sociala trycket kommer från kultur och religion. Så det finns ett stort samband!

Jag tror inte att majoriteten muslimer är mördare, men religionen ger utrymme för extremism! Helt klart!!

Och mn73: Kan DU kanske förklara varför EU inte vill ha in majoriteten av den islamska världen i EU???

• Kagura

TS

Kungabarnen får gifta sig med vem som helst.

• Tildis05

Anonym(Katarina): Självklart så förekommer hedersmord även bland kristna. Bla bland kristna i mellanöstern.

• Anonym (jag....)

kommer varna mina barn för muslimer mm....en del av vår uppfostran:) enl mig är dom långt ifrån normala..beter sig riktigt sjukt....blir ju helt mörkrädd ju!!

• mn73

Anonym(Lisa):
    Kanske för att de muslimska länderna inte ligger i Europa.

Men nu var det väl muslimer som diskuterades, och inte muslimska länder.

Anonym(jag...):
    Om jag får barn vill jag varna dem för inskränkta människor som du

• Selin8375
    Muppet skrev 2007-01-01 18:46:18 följande:
    Men islam Är ju väldigt säreget. Kvinnorna får inte klä sig hur som helst, man MÅSTE be 5 ggr om dagen, kvinnorna sitter längst bak efter sina män, det ÄR väldigt kvinnoförtryckt, man får ej skoja om muhammed, de verkar väldigt aggresiva, o dör för sin tro o låter alla som säger emot oxå dö, hedersmord samt självmordsbombare. Det är ju bara det man hör om islam o det kan inte vara en minoritet av folket som är så för det man hör är att ett krig startar, och 90% av fallen så är det i ett muslimskt land med religionen som bakgrund... är det så konstigt om man tycker lite illa om koranen o islam då om det är det enda man får höra?
    muppet det är inte islam det är kultur! och så är det inte i varje muslimskt land!
  • Anonym (ickehatare)

Jag anser inte att muslimer är ett folk av mindre värde dock ett annorlunda folk än mina egna värderingar. Har en känsla av att det finns fler fundamentalister inom islam och dom är beredda att göra vad som helst för att sprida sin religion än vad det finns i andra kulturer och religioner.

Jag anser att muslimer i större utsträckning gifter bort sina unga döttrar och även mördar dem för att bevara sin heder. Visst finns det kristna och andra grupper som mördar pga heder men känslan av att en hel familj blir besudlad av att en dotter pratar med en manlig kamrat eller en liten flicka blir våldtagen - de tankarna har jag svårt att se skulle existera i samma stora grad i andra religioner.

Jag anser att säga att "boys will be boys" och låta våra pojkar vara ute längre en fredagskväll är en "lättare" form av kvinnoförnedring än vad tex bortgifte av små flickor är.

Jag anser att på många ställen i världen finns det många många okunniga människor inom alla områden. Tex i vissa delar av Afrika där man på fullaste allvar tror att man skyddar sig från HIV om man våldtar en 6-månaders bebis!

Därför anser jag att vissa kulturer har kommit längre men fortf är inte någon annan människa värd mer. Däremot tycker jag att det är allas plikt att arbeta för att ALLA människor ska ha samma kunskap, samma förutsättningar även om man råkar vara född till en fattig flicka i en muslimsk by (eller för den delen en kristen by)

• Anonym (ickehatare)

Glömde ju den sista viktiga meningen: Jag erkänner därmed att mycket av mina värderingar kring andra människor bygger delvis på okunskap men även fakta.

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?