• Catchie80

Varför hatar alla muslimer?

Hur kommer det sig att alla så enkelt drar upp islam och det muslimska folket som ett mindre värt folk av något slag? Vart kommer allt hat ifrån? Hur kan man uppfostra sina barn till att tycka mindre om visa människor än andra? Hur kan man uppfostra och lära sina barn att vissa är mindre värda? Varför ska inte barnen få bli en fritt tänkande människa som SJÄLVA får upptäcka hur världen funkar? Hur kan man älska barnen så lite att man hellre bryter med dom, än accepterar att dom valt en partner av annat ursprung? Man vill så gärna få bort mobbingen från skolorna i Sverige, men att hata ett helt folkslag, det går bra tycker vissa. Är svenskar verkligen så kallsinniga och onda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 17:46:43:
    Ja, jag märker att en del missupfattar. Med ALLA, så menar jag ju såklart dom som INTE tycker att muslimer är precis som alla andra. Som påstår att dom förtrycker kvinnor, hedersmördar osv. Om en muslim har våldtagit eller misshandlat någon, så är vissa VÄLDIGT snabba med att säga att det är pga deras religion. Vissa uppfostrar sina döttrar till att INTE träffa en muslimsk man osv. Det är DET jag undrar hur man kan göra.

• Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?
  • Catchie80

Anonym (Lisa)

"Anonym (Katarina): Mitt i prick! Det var det jag ville säga!

Knutby hörde man om men det var 1 omgång på kanske 5 år.... Om islamiska länder hör man VARJE dag på tv att de konstant tar död på varann, grupper hämnas på varandra! Barn flyger i luften av raketer! Ingen har vett att se att det är oskyldiga barn!!

Ja, det är för OFTA och för MÅNGA händelser för att kunna viftas bort som tillfälligheter!

Ovanpå detta gifter de bort unga flickor med någon som föäldrarna valt, vilket strider mot varje människas rätt till val av liv och partner!

Och hur blir det nu med EU??"

Och svenska föräldrar bannar sina barn att umgås eller bli tillsammans med muslimer. Gifter man inte bort dom med någon som föräldrarna valt då?

Svenska kungahuset tex. Inte fasen får kungabarnen gifta sig med vem som helst. Det ska godkännas först. Dubbelmoral....

• Anonym (Lisa)

Jag skulle också varna mitt barn för islam. MEN det är inte samma sak som att gifta bort nån! Att gifta bort nån är en aktiv handling du GÖR. Att varna nån är en kommentar, sen får min dotter göra som hon vill....det är hennes liv!

Kungahuset väljer inte partner åt drottningen!! Kolla själv på kungen och sylvia, drottningen har INTE kungablod!
    Så vad menar du?????

• sara1986

Det undrar jag med, det måste vara jobbigt att känna det hatet... orka bry sig liksom...måste ju vara en tung börda..

• Anonym (Katarina)

Men hedersmord finns väl bara bland muslimer? Har aldrig hört talas om det bland kristna!!

• Catchie80

En svensk man som mördar sina barn och fru. Är inte det hedersmord? Det finns ju exempel faktiskt.

Vad som är HEDER är ju upp till varje människa.

En man som mäördar sin fru för att inte förlora sin ´heder när hon träffar en annan, är inte det hedersmord?

Hitler som mördade näst intill ett helt folkslag?

Judarna som FICK en del av muslimska Palestina för att dom inte hade ett eget land, och nu mördar Palestinier för att dom blivit giriga och vill ha mer än dom redan fått?

• Anonym (enligt mig)

Att jag inte är ett sort fan av Islam, vilket frågan egentligen handlar om, är de erfarenheter jag har och de upplevelser jag haft.
    Sen är det en religion som skiljer sig mycket från hur vi svenskar är uppfödda, vilket gör att åsikterna krockar..

• Catchie80

Lisa

Jag snackade inte om kungen. Jag pratar om deras barn. Inte fan fick Viktoria gifta sig med den före killen Daniel hon hade. Och Madde fick ju INTE ha kvar någon av de gamla killarna hon hade.

Jag snackar inte om att de måste vara av kungligt blod, jag snackar om att dom inte får vara med vem som helst.

• Anonym (Lisa)

Så du menar att hedersmord är kulturellt och inte religiöst? Men kultur och religion hänger ihop i ett land! Vart går gränsen...suck.

Sen fanns ju Hitler för 50 år sen, men det är inget dagens generation fokuserar på! Det gjorde man säkert då.....just nu fokuserar man på det som händer här och NU. Och ja, han är avskydd!

Men du frågade om muslimer nu, så låt oss hålla oss till dom.... Palestina och israel är inte mkt bättre, men man ser dom sällan in action här uppåt väst.......

• mn73

Den negativa blden av muslimer kommer helt klart från media. Den enda bild av muslimer som visas är terroristerna och de som begår hedersmod. Märkligt att folk inte kan inse att det finns fler muslimer än de som utmärker sig på ett negativt sätt.

• Anonym (Katarina)

Måste du dra in en massa annat för att bevisa att muslimer inte är värst?

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?