Svenskarnas negativa åsikt om muslimer eller i vart fall mina negativa åsikter bygger på följande.
Är det en slump att islamistiska Boko Haram i Nigeria kallblodigt dödat 10.000 civila? Varför är det alltid grupper, sekter etc i länder i Afrika och Mellanöstern med islamistiska motiv? De må bara använda islam som en ursäkt för att döda och massakrera, men det är ingen slump att det alltid händer i Afrika och Mellanöstern. Deras kultur och samhällen är mer ociviliserade, inget att förneka. Vill vi ha in sådana människor här?
Om vi ska prata om rättssäkra samhällen så ligger afrikanska länder i botten. Polisen har ingen koll. Sjukvård, infrastruktur, säkerhet, frihet i samhället. Dessa massakrer är så vanliga i Afrika att ingen av oss höjer ett ögonbryn. Det säger väl allt om hur det är där. Men det är väl bara synd om afrikanerna. De behöver aldrig resa sig upp ur askan för västvärlden skickar miljardbelopp i bistånd.
Flyktingar från dessa länder ökar mest i Sverige och som vi tagit in mest ifrån. Det är lovande. Borde man inte sätta mer press på deras länder? Ta hand om er befolkning och ordna upp era länder.
Många afrikaner dödar afrikaner helt enkelt, och vita med för den delen. Kristna afrikaner begår nästan lika mycket övergrepp som misshandel, våldtäkter, könsstympningar, pedofili och mord som muslimska, så religionen är inte avgörande. Andeutdrivarna från Kongo är ju kristna t.ex. och Rwanda är också kristet. Detta stärker knappast bilden av afrikanerna som en stor tillgång i det västerländska samhället, kristna eller muslimska.
Många muslimska länder lever som på 1500-talet, de är underutvecklade, de länder som det går bra för finns det inga mänskliga rättigheter i och de är våldsverkare som gör immigranter till slavar.
Vad beträffar massinvandringen från arabländerna och Afrika till Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet så är jag tämligen säker på att det inom det närmaste decenniet kommer att bildas partier såsom islamistiska partiet, arabiska föreningen etc. Klart de vill det. De bryr sig inte ett skit om Sverige. De vill vara muslimer, leva och bo som i Afrika och arabvärlden, men med svenska pengar bekostade av svenska hederliga skattebetalare. .
Selektiv invandring - länder som har det går det bra för och slipper dessa integrationsproblem med ociviliserade invandrare. Svenska politiker är sömngångare. Varför värnar de om ociviliserat folk såsom afrikaner, somalier, araber, syrier och irakier i första hand? Det är denna typ av invandrare som syns, hörs och får uppmärksamhet. Inte välanpassade invandrare från Europa som kan bete sig civiliserat och integreras.
Min poäng att det verkar kvitta vilken religion de har i Afrika och Mellanöstern. De dödar, massakrerar och lever ociviliserat oavsett. Alla säger att det inte är religionens fel, må så vara, men då är det deras ingrodda ociviliserade kultur och beteende som är problemet. När de kommer hit för de med sig dessa beteenden och de verkar vilja leva som i Irak, Syrien, Somalia etc.
Angående den afrikanska kristenheten så är det rätt tveksamt om de egentligen kan sägas vara kristna eller om de bara blandat in kristna koncept i sina animistiska religioner. På samma sätt som det är tveksamt att beteckna vikingarna som kristna på tiden då de både blotade och bad till vite Krist för att helgardera. Ser man intervjuer med afrikanska predikanter så framstår de ofta som så fullkomligt osammanhängande att man kan tvivlar ordentligt på om de över huvud taget förstår vad kristendom alls innebär.
Inte för att jag tror att en mer ortodox kristenhet i Afrika skulle leda till mindre våld, men det blir ändå lite skevt att sätta illdåd från häxkonsttroende på det kristna kontot bara för att de också råkade gilla kors.
De hatar de som inte är rättrogna, mot Allah, det är iaf svepskälet. Sedan handlar det som vanligt om makt och territorium.
Ledsen för om inlägget blev lite långt men nu har jag i vart fall fått lätta mitt hjärta. PEACE!