• Catchie80

Varför hatar alla muslimer?

Hur kommer det sig att alla så enkelt drar upp islam och det muslimska folket som ett mindre värt folk av något slag? Vart kommer allt hat ifrån? Hur kan man uppfostra sina barn till att tycka mindre om visa människor än andra? Hur kan man uppfostra och lära sina barn att vissa är mindre värda? Varför ska inte barnen få bli en fritt tänkande människa som SJÄLVA får upptäcka hur världen funkar? Hur kan man älska barnen så lite att man hellre bryter med dom, än accepterar att dom valt en partner av annat ursprung? Man vill så gärna få bort mobbingen från skolorna i Sverige, men att hata ett helt folkslag, det går bra tycker vissa. Är svenskar verkligen så kallsinniga och onda?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 17:46:43:
    Ja, jag märker att en del missupfattar. Med ALLA, så menar jag ju såklart dom som INTE tycker att muslimer är precis som alla andra. Som påstår att dom förtrycker kvinnor, hedersmördar osv. Om en muslim har våldtagit eller misshandlat någon, så är vissa VÄLDIGT snabba med att säga att det är pga deras religion. Vissa uppfostrar sina döttrar till att INTE träffa en muslimsk man osv. Det är DET jag undrar hur man kan göra.

• Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?
  • Mentat

Det är ju just det som är mitt intryck: Fundamentalismen är mera utbredd inom islam än inom andra religioner och terrorism är väl ett yttersta tecken på fundamentalism för någon sak. Däremot har jag inga siffror eller officiell statistik som kan stödja mitt intryck. Att inte acceptera några teckningar är ett tecken på att fundamentalismen är utbredd, ja. Sharialagstiftning likaså. Däremot har jag inte sett några vettiga förklaringar till vad det kan bero på.

Bristande utbildning med därpå följande benägenhet att acceptera prästerskapets påståenden? Bättre förslag?

• Catchie80

Badsector

"För att slippa hårklyverierna så kan jag omformulera;

Muslimer är illa omtyckta för att muslimer ligger bakom en väldigt stor del av världens terroristhandlingar."

Du kanske skulle BÖRJAT med att diskutera på denna nivå så hade du nog inte fått den respons du fick eller?

Förstår fortfarande inte varför du ska kalla folks åsikter för dynga osv för att få fram vad DU tycker.

Och om man tror allt som visas på TV... Vad vet du/ni om hur muslimer ställer sig till terroristerna? Det är inget som visas på TV direkt. Så om man inte pratat med muslimerna direkt, så kan man inte veta. Om man har deras egna TV kanaler däremot, så kan man se ganska tydligt vad dom tycker om vissas beteende.

"Självklart leder sådant till att islam och muslimer betraktas med misstänksamma ögon"

Ja, men det är just det. Du har inte uttryckt en misstänksamhet. Du har gått på som att du inte alls vill ha med dom att göra. Det finns en viss skillnad.

Jag eftersträvar acceptans för muslimer. Har du uppfattat min TS som något annat, så får det stå för dig. Jag har INTE påstått att det är fel att vara misstänksam mot muslimer, det kan jag också vara. Men att uppfostra sina barn till att inte vilja ha med muslimer att göra är fel, enligt mig. Jag vill veta, från dom som gör så, VARFÖR dom gör så. Jag förstår inte alls varför jag, som simpelt vill veta detta, ska bli påhoppad med att det jag säger är dynga osv, för att jag är av denna åsikt.

Du tycker att de muslimer som INTE tycker att det är okej för terrorister osv att göra som dom gör, ska protestera mer. Men man ser ju redan på denna nivå som vi är på att det inte funkar. Här sitter jag och protesterar mot diskrimineringen av muslimer och direkt blir jag påhoppad av er som tycker att den på något sätt är rättfärdigad?

Nej, jag fattar verkligen inte varför man ska bli smutskastad för att man vill att alla i världen ska komma överens.

• nuedetdax

Catchie80,
    Du är en klok figur!

• BadSector

"Du har gått på som att du inte alls vill ha med dom att göra."

Skitsnack, det jag gjorde var att föklara för dig varför så många tittar snett på muslimer - därför att varenda jävla terrorist är just muslim.
    Visst finns det några undantag, det vet vi alla, men det är bara hårklyverier att tjafsa om det.

"Men att uppfostra sina barn till att inte vilja ha med muslimer att göra är fel, enligt mig."

Du har inte ett smack med hur andra uppfostrar sina barn att göra.

"Du tycker att de muslimer som INTE tycker att det är okej för terrorister osv att göra som dom gör, ska protestera mer. Men man ser ju redan på denna nivå som vi är på att det inte funkar"

Jasså?
    Hur många muslimer reste sig upp till försvar för yttrandefriheten i relation till de tusental som stormade och brännde danska, norska osv ambassader i samband med muhammedkarrikatyrerna?

• Catchie80

Badsector

Artikeln du länkat. Ja jag kan bara beklaga. Det är lika förjävligt att en muslim kan särbehandla en amerikan som tvärtom. Jag försvarar inte NÅGON som är diskriminerande mot andra, vare sig det är en muslim, svensk osv. Nu tog jag upp just detta pga det är den diskrimitionen som är störst just nu.

• BadSector

Vad dillar du om? Vad skulle vara den största "diskrimitionen" [sic]?

• Catchie80

Badsector

""Men att uppfostra sina barn till att inte vilja ha med muslimer att göra är fel, enligt mig."

Du har inte ett smack med hur andra uppfostrar sina barn att göra"

Jag har uttryckt min åsikt om detta, inte talat om för världen hur barnen ska uppfostras. Vad är problemet? Du tycker uppenbarligen att det är okej, vad har DU med det att göra? Ska alla i världen tänka att man inte ska lägga sig i orättvisor? Ja, vilken fin värld vi skulle leva i då va? Vi skiter i att grannen slår sina barn, för jag har inte med det att göra hur han uppfostrar dom eller? Lägg ned nu.

"Hur många muslimer reste sig upp till försvar för yttrandefriheten i relation till de tusental som stormade och brännde danska, norska osv ambassader i samband med muhammedkarrikatyrerna"

Ja, det vet ju inte du, eftersom du koncentrerade dig på vad som visades på TV.På VÅRAN TV. Hade du gått in och tittat på Mohammeds TV, så hade du sett det.
    Skitsnack, det jag gjorde var att föklara för dig varför så många tittar snett på muslimer - därför att varenda jävla terrorist är just muslim.
    Visst finns det några undantag, det vet vi alla, men det är bara hårklyverier att tjafsa om det"

Det är just hårklyverierna som du beskriver det, som skapar motsättningarna. ALLA terrorister är inte muslimer, men om man påstår det, jag då sprider man falsk anklagelse, det är brottsligt. Rätt ska vara rätt, annars blir det fel.

Att säga åt folk hur dom ska vara är en sak, att fråga HUR dom kan vara som dom är, är en annan. Läs igen, fundera lite vad som står och kom tillbaka när du förstått min TS.

• Catchie80

Badsector

Att anmärka ett stavfel visar din status.

"Diskrimineringen" är störst mot muslimer, inte tvärtom.Därför har jag tagit upp just det.

Jag slutar diskutera med dig här, för att bli påhoppad osv pga att man tycker att alla ska accepteras är som sagt inte något jag tänker acceptera. Man kanske ska hoppa på dom som jobbar med rädda barnen osv också, för dom motsätter sig ju behandlingen och diskrimineringen av barn?

Jag skulle nog hellre välkomna någon som vill göra världen bättre, än att hoppa på den med en massa skit. Men tack, nu vet jag varför det finns orättvisor i världen.

• BadSector

"Du tycker uppenbarligen att det är okej, vad har DU med det att göra?"

Inget! Just därför får människor uppfostra sina barn som de vill!
    Vad är det du inte förstår?!

"Ska alla i världen tänka att man inte ska lägga sig i orättvisor?"

Om ajg uppfostrar mina barn att inte umgås med vänsterhänta, skulle det vara en "orättvisa"?!
    Du vill ju bara lägga dig i vad andra tycker, din åsiktsfascist!

"Hade du gått in och tittat på Mohammeds TV, så hade du sett det."
    Jag skiter i TV.
    Visa mig EN skrivelse från EN muslimsk nation där de försvarar yttrandefriheten och tar avstånd från våldsamheterna.
    EN ENDA. Kom igen då, det visades ju på Muhammeds TV säger du. =)

"ALLA terrorister är inte muslimer, men om man påstår det, jag då sprider man falsk anklagelse, det är brottsligt."

Haha, du är ju rolig. :)
    Alla kinser är gula!
    ALla fransoser pratar franska!
    Alla italienare gillar pasta!

Fy, nu känner jag som en brottsling.

Seriöst, samla dig. Det här är ju bara pinsam lyteskomik.

"Att anmärka ett stavfel visar din status."
    Alltså.. jag förstår ärligt talat inte vad du dillar om.
    Min "status"?!
    Jisses...

"Jag slutar diskutera med dig här, för att bli påhoppad osv pga att man tycker att alla ska accepteras är som sagt inte något jag tänker acceptera."

Så.. alla ska accepteras. Utom JAG då, eller hur? *asgarv* :)
    Alla som tycker SOM DU ska accepteras. Skriv det du menar, människa.

Så här är det;
    En del människor är idioter.
    En del människor gör dumheter som INTE ska respekteras utan som de ska ha pisk för.
    Så enkelt är det, och om du släpper fjärrkontrollen och tänker efter en sekund håller du med mig.

• Arian

Muslimer och Islam är dom största farsoterna som har drabbat världen, dom praktiserar en förtryckande och våldsbejakande religion som kommer att störta ner Europa i ett moras av terrorism och våld.

Hur Europas politiker kan tillåta denna invandring från Mellanöstern och Afrika är helt sanslös..vi importerar m.a.o terrorister och kriminella som bara kommer hit för att våldföra sig på Sverige,leva på våra skattepengar,föda mer terroristungar och låta resten av världen reda ut problemen i deras hemländer.

Om alla fega muslimer kunde stanna kvar och kämpa för sitt fosterland istället för att lägga benen på ryggen och fly så vi och andra länder slapp få hit packet,det skulle våra framtida generationer av SVENSKAR tacka oss i en evighet för.

• absalon
    Arian skrev 2017-09-16 19:16:20 följande:

Muslimer och Islam är dom största farsoterna som har drabbat världen, dom praktiserar en förtryckande och våldsbejakande religion som kommer att störta ner Europa i ett moras av terrorism och våld.

Hur Europas politiker kan tillåta denna invandring från Mellanöstern och Afrika är helt sanslös..vi importerar m.a.o terrorister och kriminella som bara kommer hit för att våldföra sig på Sverige,leva på våra skattepengar,föda mer terroristungar och låta resten av världen reda ut problemen i deras hemländer.

Om alla fega muslimer kunde stanna kvar och kämpa för sitt fosterland istället för att lägga benen på ryggen och fly så vi och andra länder slapp få hit packet,det skulle våra framtida generationer av SVENSKAR tacka oss i en evighet för.

Du kanske känner till något riksdagsparti, som vill utvisa Sveriges muslimska medborgare?Cool
  • kalmarpiraten

Svenskarnas negativa åsikt om muslimer eller i vart fall mina negativa åsikter bygger på följande.

Är det en slump att islamistiska Boko Haram i Nigeria kallblodigt dödat 10.000 civila? Varför är det alltid grupper, sekter etc i länder i Afrika och Mellanöstern med islamistiska motiv? De må bara använda islam som en ursäkt för att döda och massakrera, men det är ingen slump att det alltid händer i Afrika och Mellanöstern. Deras kultur och samhällen är mer ociviliserade, inget att förneka. Vill vi ha in sådana människor här?

Om vi ska prata om rättssäkra samhällen så ligger afrikanska länder i botten. Polisen har ingen koll. Sjukvård, infrastruktur, säkerhet, frihet i samhället. Dessa massakrer är så vanliga i Afrika att ingen av oss höjer ett ögonbryn. Det säger väl allt om hur det är där. Men det är väl bara synd om afrikanerna. De behöver aldrig resa sig upp ur askan för västvärlden skickar miljardbelopp i bistånd.

Flyktingar från dessa länder ökar mest i Sverige och som vi tagit in mest ifrån. Det är lovande. Borde man inte sätta mer press på deras länder? Ta hand om er befolkning och ordna upp era länder.

Många afrikaner dödar afrikaner helt enkelt, och vita med för den delen. Kristna afrikaner begår nästan lika mycket övergrepp som misshandel, våldtäkter, könsstympningar, pedofili och mord som muslimska, så religionen är inte avgörande. Andeutdrivarna från Kongo är ju kristna t.ex. och Rwanda är också kristet. Detta stärker knappast bilden av afrikanerna som en stor tillgång i det västerländska samhället, kristna eller muslimska.
    Många muslimska länder lever som på 1500-talet, de är underutvecklade, de länder som det går bra för finns det inga mänskliga rättigheter i och de är våldsverkare som gör immigranter till slavar.

Vad beträffar massinvandringen från arabländerna och Afrika till Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet så är jag tämligen säker på att det inom det närmaste decenniet kommer att bildas partier såsom islamistiska partiet, arabiska föreningen etc. Klart de vill det. De bryr sig inte ett skit om Sverige. De vill vara muslimer, leva och bo som i Afrika och arabvärlden, men med svenska pengar bekostade av svenska hederliga skattebetalare. .
    Selektiv invandring - länder som har det går det bra för och slipper dessa integrationsproblem med ociviliserade invandrare. Svenska politiker är sömngångare. Varför värnar de om ociviliserat folk såsom afrikaner, somalier, araber, syrier och irakier i första hand? Det är denna typ av invandrare som syns, hörs och får uppmärksamhet. Inte välanpassade invandrare från Europa som kan bete sig civiliserat och integreras.

Min poäng att det verkar kvitta vilken religion de har i Afrika och Mellanöstern. De dödar, massakrerar och lever ociviliserat oavsett. Alla säger att det inte är religionens fel, må så vara, men då är det deras ingrodda ociviliserade kultur och beteende som är problemet. När de kommer hit för de med sig dessa beteenden och de verkar vilja leva som i Irak, Syrien, Somalia etc.

Angående den afrikanska kristenheten så är det rätt tveksamt om de egentligen kan sägas vara kristna eller om de bara blandat in kristna koncept i sina animistiska religioner. På samma sätt som det är tveksamt att beteckna vikingarna som kristna på tiden då de både blotade och bad till vite Krist för att helgardera. Ser man intervjuer med afrikanska predikanter så framstår de ofta som så fullkomligt osammanhängande att man kan tvivlar ordentligt på om de över huvud taget förstår vad kristendom alls innebär.

Inte för att jag tror att en mer ortodox kristenhet i Afrika skulle leda till mindre våld, men det blir ändå lite skevt att sätta illdåd från häxkonsttroende på det kristna kontot bara för att de också råkade gilla kors.
    De hatar de som inte är rättrogna, mot Allah, det är iaf svepskälet. Sedan handlar det som vanligt om makt och territorium.

Ledsen för om inlägget blev lite långt men nu har jag i vart fall fått lätta mitt hjärta. PEACE!

• Joaquin

Är inte mäniskorna utan religionen man avsky.

Islam är nog det värsta religionen idag tack dom lever som på stenålders människor och klär sig därefter :/ Muslimer påstå sig vara besläktad med sumerians? Kan ju inte stämma då Sumerians var ett framtids folk och levde i jämnstäldhet? Kvinnan bar inga skynken på huvudet? Så är inte konstigt jag ifrågasätter det? För det andra heter Judedomens Gud Enki inte Yahweh/Jehovah

Kanske måste översätta bättre? Enligt vad jag förstå säger han till Moses så här? I'm Enki from Elohim. Verka det stå enligt en som håller på med detta?

Kristendomens Gud är nog Enki med fast enligt denna person så är Jesus Gud inte densamme?

Men iallafall Enki är ingen Gud utan en rymdvarelse som klonade sig själv med en apa och skapade oss människor just för att vara slavar till Enki och hans folk! Därför ser vi dom som Gudar! Epic of Gilgamesh och Lost Book Of Enki slår totalt sönder Bibeln! Så Bibeln är falsk tyvärr. :/ Så då måste ju Koranen och Allah med vara falsk? Tack att Sumerians är äldre och deras texter är äldre än Bibeln och Koranen så tyvärr är Gud en rymdvarelse?

Jaja

Sen nej kristendomen och judedomen är inte ett dugg bättre än islam! Det ända med kristendomen är att den har anpassat sig i Sverige. Detta borde dom andra med göra :) Är bara det jag har emot annars inga problem alls!

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?