Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Varför hatar alla muslimer?

TS: Av vilken anledning tror du att många islamiska länder inte får vara med i EU?? För att de bryter mot de mänskliga rättigheterna på FÖR många punkter!!

Och det är knappast påhittat!

Inte heller är hedersmordet på Fatime m.fl påhittat!!

Inte heller Usama Bin Ladins "heliga krig" mot västvärlden i Allahs namn....

• Anonym (Lisa)

TS: Ja, jag har respekt och håller mig borta från sekter som Knutby! Händelsen visade vad fanatisk tro kan göra!

Jag tycker inte det är våran plikt att rättfärdiga alla vansinnesdåd och mord utförda av t.ex. muslimer, händelserna talar sitt eget språk!!

Om det är en minoritetsgrupp som har den åsikten, varför får länderna inte vara med i EU?????

• Anonym (Lisa)

Anonym (Katarina): Mitt i prick! Det var det jag ville säga!

Knutby hörde man om men det var 1 omgång på kanske 5 år.... Om islamiska länder hör man VARJE dag på tv att de konstant tar död på varann, grupper hämnas på varandra! Barn flyger i luften av raketer! Ingen har vett att se att det är oskyldiga barn!!

Ja, det är för OFTA och för MÅNGA händelser för att kunna viftas bort som tillfälligheter!

Ovanpå detta gifter de bort unga flickor med någon som föäldrarna valt, vilket strider mot varje människas rätt till val av liv och partner!

Och hur blir det nu med EU??

• Anonym (Lisa)

Vi kan diskutera chilienare här också om du vill, men jag har aldrig hört talas om hedersmord bland dom.....inte heller andra stora dåd i världen.......t.ex. bombattentat. De flesta extremistgrupper kommer från den muslimska världen, stämmer inte det?? Jo......

Sen undrar du varifrån den negativa bilden kommer....hm!

• Anonym (Lisa)

Jag skulle också varna mitt barn för islam. MEN det är inte samma sak som att gifta bort nån! Att gifta bort nån är en aktiv handling du GÖR. Att varna nån är en kommentar, sen får min dotter göra som hon vill....det är hennes liv!

Kungahuset väljer inte partner åt drottningen!! Kolla själv på kungen och sylvia, drottningen har INTE kungablod!
    Så vad menar du?????

• Anonym (Lisa)

Så du menar att hedersmord är kulturellt och inte religiöst? Men kultur och religion hänger ihop i ett land! Vart går gränsen...suck.

Sen fanns ju Hitler för 50 år sen, men det är inget dagens generation fokuserar på! Det gjorde man säkert då.....just nu fokuserar man på det som händer här och NU. Och ja, han är avskydd!

Men du frågade om muslimer nu, så låt oss hålla oss till dom.... Palestina och israel är inte mkt bättre, men man ser dom sällan in action här uppåt väst.......

• Anonym (Lisa)

mn73: Det sociala trycket tvingar kvinnorna att klä sig så! De blir utfrusna annars! Och kallade horor m.m. av de sina.... Men det sociala trycket kommer från kultur och religion. Så det finns ett stort samband!

Jag tror inte att majoriteten muslimer är mördare, men religionen ger utrymme för extremism! Helt klart!!

Och mn73: Kan DU kanske förklara varför EU inte vill ha in majoriteten av den islamska världen i EU???

• Anonym (Lisa)

mn73: muslimer bor ofta i muslimska länder, därav "muslimska länder", haha......

Att EU inte vill ha in länderna i unionen beror på att de STRIDER mot de mänskliga rättigheterna!!! Inget annat! Finns ju flera länder utanför Europa som är med, så det har ju inte med avståndet att göra.....

Att muslimska länder strider mot de mäskliga rättigheterna i Europakonventionen säger väl en väldigt stor del i denna frågan!

Svar på tråden Varför hatar alla muslimer?