Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Tha princes: Tycker du inte det är dålig fantasi att inte komma på en välkomstritual där man inte skär i barnen?

• palmblad

Tha princes: Svara på varför ni inte kan ha en annan tradition som inte innebär att skära i barn.
    Sluta hänvisa till att många gör det. Många våldtar också, men det är inte okej för det.
    Rena tortyren, säger jag, ang. då din man stympades.
    Vilken syn hade du på stympning innan du träffade din man?
    Tycker moderna människor borde förstå att man duger som man är, utan att bli skuren i.

• palmblad

Tha princes: Hur kan man göra nåt, om man inte vet att det är bra?

• palmblad

Jag har också fått mer negativ syn på islam av denna tråd.

• palmblad

Jag hävdar att man inte OMSKÄR utan STYMPAR!

• palmblad

Tha princes: Du skrev att din man bara grät i 5 min. Så onödiga 5 min, anser jag.

• palmblad

Tha princes: Varför svarar du inte på frågorna?

Tror inte ett ögonblick på att din man inte minns då han stympades.

• palmblad

Tha princes: Spelar ingen roll att du är för o jag emot, för du kan svara på frågorna ändå. Vill veta om du kan svara på dem överhuvudtaget. Kan man inte motivera en sak fullt ut, är man inte redo att stå för nåt heller.
    Har inte sagt att jag har statistik, men jag är övertygad om att det finns de som känner sig stympade.

• palmblad

Att killar inte känner sig stympade, beror väl på att de inte fått chansen att veta hur det är att leva med förhud.
    Att jag vägrar använda ordet omskärelse, är pga. att jag ogillar delen OM av ordet. Vad då skära om? Alltså anser man att kroppen inte duger som den är.

• palmblad

Just det, manlighet sitter i huvudet! I Afrika har man lyckats få omskärerskor att inse, att de ska sluta med sitt "arbete". De har förstått vad det orsakar och att det är onödigt. Även om det gäller kvinnlig stympning, kan man föra samma kamp för pojkarna.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning