Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Kedu: Jo, hans kropp är skadad pga. en handling du tillät utföra.

• palmblad

Det läkte fint jag, men skadad blev han. Utan skada behövs ingen läkning.

• palmblad

Indianica: Men det SKADAR ju barnen. Man BERÖVAR dem en bit av kroppen. Det GER nackdelar. De KAN INTE njuta, som de kunnat göra. Och varför är det en fördel att kunna hålla på längre? De män som vill va pang på rödbetan, antingen vid onani eller med en likasinnad partner, kan ju inte vara det.
    Skulle en bebis-snopp ha mindre smärta än en stor? Förlegat!

Majoriteten har inte problem med för trång förhud. Då kan vi resonera så här: Några personer har problem med nageltrång. Vi rycker ut naglarna med rötterna under bedöving då de är bebisar, så slipper de nageltrång. Löjligt! Det KAN jämföras.

• palmblad

Hur kommer det sig att det är fullt med HIV i Afrika, där stympning praktiseras flitigt?

• palmblad

Indianica: Om jag säger att jag vet en man som njuter väldigt av beröring av förhuden, vad säger du då?

Om alla kulturer ska bestämma vad för regler de ska ha, kan vi snart ha de som utför hedersmord, bränner häxor, skära av öron...

• palmblad

Kedu: Någon skrev; kanske du; att snoppen är så liten, i samband med att stympning förespråkades.
    Att man tar blindtarmen i samband med magoperation, är att OM man kommmer in livsotande skadad o de ser att man har ett ärr för blindtarmen, vet de att den är borta o kan koncentrera sig på andra undersökningar.

• palmblad

Kedu: Man kanske tog bort den för att det KUNDE vara den som gjorde dig sjuk, eftersom man tydligen inte hittade andra fel. Den kan man ju klara sig utan. Den har ingen funktion, för det hade den bara då människan åt gräs o dyl. Förhuden kan ge sexuell njutning, men den vill många ta ifrån sina barn.

• palmblad

Kedu: Klart han inte saknar den ev. njutning han ev. skulle ha. Eftersom förhuden KAN ge stor njutning o det är säkerligen inte ovanligt med alla nervtrådar i den, varför ska man beröva killar den ev. njutningen?

Din blindtarm har jag ingen aning om varför den togs bort, men den har ingen funktion, vilket förhuden har på flera plan.

• palmblad

De som inte stympats; VISSA har EXTRA förmåga att njuta. Varför beröva dem det?
    Är det MANNEN som för familjen vidare? Hur då? Han bidrar med spermier, resten gör kvinnan. Men det är framförallt BÅDA som för familjen vidare. Om en man njuter lite eller mycket har inte med förökandet o göra. Det räcker med sädesavgång. Tycker du hade lite låg kunskap i det inlägget, Tha Princes.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning