manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
Ja, jag vet ju i alla fall en som njuter väldigt av beröring av förhuden och därför anser jag att man ska låta folk ha kvar den möjligheten.
Ja, jag vet ju i alla fall en som njuter väldigt av beröring av förhuden och därför anser jag att man ska låta folk ha kvar den möjligheten.
Tha Princes: Ja, jag anser det lika illa att stympa sina barn och antasta dem. Värre med stympning på ett vis, för kroppsdelen får de aldrig tillbaka.
Tha Princes: Tror det är femte gången jag frågar detta: Varför kan ni inte hitta på nån annan sed än att skära i barnen?
Att det är lagligt beror på att svenska myndigheter VET, att folk skulle göra det ändå, hur mycket barnen än led.
Tha Princes: Överdrift? Man frågar vad man vill veta. JO, man ändrar religion på DET VISET. Om det inte är bra för barnet. Ska vi hålla på religion, kan vi återgå till korsfästelse, stening, häxbränning...
När stympning tilläts i Sverige, sa de i media att det tilläts just pga. skälet jag angav.
klemenza: Bra skrivet!
Kedu: Det finns väldigt positiva effekter av att lära sina söner tvätta sitt underliv också och då behöver man inte stympa oskyldiga barn.
Om man stympar för att man bor i öknen o har svårt med rent vatten, varför stympar man fast man flyttat till i-länderna i västvärlden?
Kan nån som förespråkar stympning tala om varför inte kroppen duger som den är? Ordet är så löjligt; omskärelse. Vad är det man skär OM? VARFÖR får era barn inte välja? Jag lovar; hade min religion/kultur förespråkat stympning, hade jag ställt mig rakryggad o förklarat att jag aldrig tänkte stympa mina oskyldiga barn, utan klarar att ha traditioner som inte är övergrepp.
Jag tänker aldrig "sköta mig själv o skita i andra". Jag tänker göra mitt för att försvara dessa stackars barn. Fattar inte att vårt land tillåter stympning. Anser religionsfriheten gått för långt.
Tha Princess: Jo, man stör "oss" om man stympar oskyldiga barn.
Ja, jag undrar faktiskt hur det är med ens IQ, när man stympar barn. Säger inte att det är lägre, men jag undrar.
Tha Princess: VARFÖR kan man inte ändra traditioner, när man tar bort att skära i barn och ersätter det med en trevlig cermoni? Dålig fantasi och gammaldags, anser jag.
Kedu: Att stympa utan att peka på renlighet anser jag vara ännu värre. Då gör man det bara för att det alltid gjorts och idag behövs det inte, samt finns andra sätt att leva ut kultur.
Ursäkta många inlägg, men upptäckte tråden på nytt.
Kedu:
Extremt fantasilöst anser jag, att skära barn för att få utlopp för sin kultur.