Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Man skär inte bort friska kroppsdelar helt enkelt, så båda är lika fel.

• palmblad

Ska man ha nåt rituellt får man ha bättre fantasti än att skära i barn. Då får man skära i sig själv. Min åsikt.

• palmblad

Finns faktiskt killar som njuter mycket av stimulering av förhuden. Så man tar ifrån dem en källa till njutning.

• palmblad

Det finns viktigare saker att göra för våra barn än att skära i dem.

• palmblad

Men det är ju faktiskt sant, att man inte ser till sitt barns bästa om man skär i dem. Orsaken är oväsentlig. Man skär inte i sitt barn helt enkelt.

• palmblad

Tha Princes: Det är väldigt logiskt. Man behöver inte skära i barn för att visa sin kärlek.
    Nej, jag anser inte att man tar hand om sitt barn ¨på bästa sätt om man skär i det.

• palmblad

Tha Princess: Vid dop skär man inte i sitt barn och barnet kan ta avstånd från tron när det vill. Ett könsstympat barn kan inte få tillbaka sina könsdelar.

• palmblad

Tha Princess: Bara för att mina förfäder haft dop som tradition, köper jag inte det rakt av.

• palmblad

Tha Prinscess: Att islam o judendom är stora innebär inte att allt där är rätt.
    Kan du inte älska din son utan att skära i honom? Tycker det är dålig fantasi att inte ha andra seder, där man inte skär i barnen.
    Om du visste att du kom i fängelse av att stympa din son, skulle du ändå göra det?

• palmblad

Stympning beror om man ser det logiskt, på okunnighet. Att det skulle innebära ett förbund med nån Gud; himla fantasilös Gud som inte kan ha andra klubbregler. Att skära i barn borde va emotvarje människa sunda förnuft. Skaffar man barn för att skära i dem?

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning