manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
Man skär inte bort friska kroppsdelar helt enkelt, så båda är lika fel.
Man skär inte bort friska kroppsdelar helt enkelt, så båda är lika fel.
Ska man ha nåt rituellt får man ha bättre fantasti än att skära i barn. Då får man skära i sig själv. Min åsikt.
Finns faktiskt killar som njuter mycket av stimulering av förhuden. Så man tar ifrån dem en källa till njutning.
Det finns viktigare saker att göra för våra barn än att skära i dem.
Men det är ju faktiskt sant, att man inte ser till sitt barns bästa om man skär i dem. Orsaken är oväsentlig. Man skär inte i sitt barn helt enkelt.
Tha Princes: Det är väldigt logiskt. Man behöver inte skära i barn för att visa sin kärlek.
Nej, jag anser inte att man tar hand om sitt barn ¨på bästa sätt om man skär i det.
Tha Princess: Vid dop skär man inte i sitt barn och barnet kan ta avstånd från tron när det vill. Ett könsstympat barn kan inte få tillbaka sina könsdelar.
Tha Princess: Bara för att mina förfäder haft dop som tradition, köper jag inte det rakt av.
Tha Prinscess: Att islam o judendom är stora innebär inte att allt där är rätt.
Kan du inte älska din son utan att skära i honom? Tycker det är dålig fantasi att inte ha andra seder, där man inte skär i barnen.
Om du visste att du kom i fängelse av att stympa din son, skulle du ändå göra det?
Stympning beror om man ser det logiskt, på okunnighet. Att det skulle innebära ett förbund med nån Gud; himla fantasilös Gud som inte kan ha andra klubbregler. Att skära i barn borde va emotvarje människa sunda förnuft. Skaffar man barn för att skära i dem?