manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
Kedu: Är din son både stympad o döpt? Eller blev han omskuren av medicinska skäl.
Det är skillnad av att gråta av obehag från vatten, än smärta från nåt som är komplett onödigt.
Kedu: Är din son både stympad o döpt? Eller blev han omskuren av medicinska skäl.
Det är skillnad av att gråta av obehag från vatten, än smärta från nåt som är komplett onödigt.
Enda orsaken till att stympning av pojkar är laglig i Sverige, är att det annars skulle göras under sämre förhållanden och det är synd att folk inte begriper bättre, än att skada sina barn så, anser jag.
Kedu: Kan du förklara vad begreppet OMSKUREN heter som det gör? Varför ska man skära OM? Gör OM nåt med kroppen, gör man om barnet blir skadat.
Varför är din son både döpt o stympad? Jag kommer alltid att säga stympning.
Vatten på huvudet skadar inte din sons kropp för evigt, men stympning gör det.
Visst har man en hjärna om man stympar sina barn, men jag anser inte att man använder den som man ska.
Det ligger något i att de länder o fd. landsmänsom stympar sina barn, också ligger efter i utvecklingen.
Det finns ingen ursäkt för att skära i sitt barn i onödan.
Vaccination är nödvändigt för att slippa bli allvarligt sjuk. Stympning är inte nödvändigt.
Att en man vill att en son ska se ut som han; löjligt.
Ser det som att det renar kroppen; ja, men det gör det ju inte!
Ryser över alla stackars barn som blir stympade.
Vid dop stympar man inte små barn.
Ni som stympar: Varför låter ni inte barnen välja själva? Om man nu kan transplantera dit ny förhud; skulle ni bli arga om barnen gjorde det som vuxna?
Kedu: Du har ju knappast frågat någon större procent av alla stackars stympade pojkar o män, så du vet inte vad de flesta tycker.
Tatuera ett barn är inte heller okej. Ta hål i öronen inte heller, men det går i alla fall att låta de växa igen.