Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Tha princes: Jag kommer alltid att hävda att man inte ska skära i sina barn. Jag respekterar inte din åsikt. Det är tyvärr tillåtet att stympa barn, men jag respekterar det inte. Jag skär inte i mina barn.

• palmblad

Th Princes: Du skriver att ingen tvingar nån att va med i nån religion. Genom att stympa dem tvingar man ju dem.

• palmblad

Döper man barnen ger man dem en möjlighet att va kristna, men de kan hoppa av utan att va stympade.

• palmblad

Mamma Kayla: Bättre att stympa dem som små, säger du. För att risken att de vägrar då de blir stora?

• palmblad

Jämförelsen med anort är intressant. Det finns en hel del likheter. Men man gör inte abort för nån religions skull.

• palmblad

Tha Princes: Du skriver att du är svensk. Det är väldigt svårt att tro med de värderingarna. Hur resonerade du innan du gifte dig med en muslim? Är du själv muslim nu? Du verkar ogilla ditt eget folk, är det så?

• palmblad

Tha Princes: Jag anser inte att man är en pappskalle för att man inte vill skära i sina barn. Jag kan acceptera folks olikheter, men inte att man skär i sina barn.

• palmblad

Mamma Kayla: Det är inget övergrepp att INTE stympa barn. Kan de inte acceptera att man inte stympar barn i vissa länder, anser jag inte att det landet är nåt att vistas i. I vissa afrikanska länder har man lyckats få stopp på kvinnlig stympning. Folk har insett att man inte behöver göra det, bara för att man alltid gjort det.

• palmblad

Tha princes: Verkar fantastilöst att man inte kan låta män kallas män, utan att de är skurna i. Orenhet handlar det inte om, för det finns tvål o vatten. Om jag säger att utan förhud är man ingen man, vad säger du då?
    Om en muslim o en kristen gifter sig, blir barnet muslim säger du. Varför inte lika gärna kristen? Det är ju orättvist att det ena anses bäst.
    Skador i själen kan man läka. Inte stympade barn.
    Jag tror att de som blivit stympade är så påverkade att tycka det är okej, att de inte kan tycka som de vill.
    Jag vet att killar kan njuta jättemycket av beröring av förhuden. Varför ska de berövas detta?

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning