• Firenze

Fel på BB! Ditt 1-åriga barn är inte ditt! Vad gör du?

Denna hemska tanke slog mig idag! Tänk OM detta skulle ske!!!! Vad gör man!!! Har själv ingen aning. Självklart skulle man då vilja ha båda, men att då ta ett barn från den enda familj den känner, men ändå är det då mitt biologiska barn......Känns hjärtskärande att ens tänka på......

Så, få höra några tankar och åsikter. Vad skulle DU göra?

~*~ Välj dina ord med smak, du kan tvingas äta upp dom ~*~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fel på BB! Ditt 1-åriga barn är inte ditt! Vad gör du?
  • lillefoot

Jag skulle ge tillbaka "fel" barn och få mitt. Skulle aldrig kunna leva med vetenskapen om att det inte är mitt barn och ljuga för barnet att jag är barnets mamma. Skulle inte klara av undran vart mitt riktiga barn är!

• Nimbuz

Jag skulle behålla fel barn som är mitt oavsett

• Mysanpysan

Usch vad hemskt att byta sitt barn. Som du skriver timberhochmandie. Vad hemskt att byta ut sitt barn. man har ju växt upp med det.
    Tänker tanken att någon skulle säga till mig att min lilla 1½ åring inte skulle vara min. Jag skulle inte vilja byta. men nog säkert träffa det barn som ska vara mitt bio barn.
    Svårt att tänka sig in i. Men jag älskar mina troll och skulle någon komma på tanken så är dom ändå mina.

• jagodu

Jag skulle behålla "fel" barn och antagligen skulle även "rätt" barn skapat en relation till sin nya familj och det skulle inte vara rättvist att ta dessa två barn ifrån sina familjer för att det visade sig vara fel biologiskt. Men som nån ovan skrev så skulle jag oxå försäka ha en tät kontakt med familjen, fast det kanske blir jättesvårt i längden. Men skulle inte byta min son mot nån i världen. Däremot undrar jag lite nu om man inte känner att det är "fel"? Jag menar att när Sam kom ut var det helt klart samma barn jag haft i min mage, vi kände redan varann. Eller vad tror ni, skulle man kunna missa det?

"Om man alltid gör det man alltid gjort kommer man alltid få det man alltid fått"
  • Sömntutan

Oj vad svårt. Klart man skulle vilja behålla det barn man fått en relation till och som man självklart älskar som sitt eget. Men samtidigt så skulle jag vara så nyfiken på vem min riktiga son/dotter är. Gud vad svårt, har ingen aning om hur jag skulle göra.

Hjärtat tar aldrig semester....
  • Fru Brun

jag håller med louice80 och Therese 1986 och dom andra som skrivit liknande. men hemska tanke. men vilket traoma det skulle bli för barnen om man skulle byta tillbaka... hemsk hemsk tanke...

• norgesessan

jag hadde behållt fel barn...det är ju en film som handlar om en värklig hendelse..fast andra barnet hadde en hjärtfel och dog innan det kom fram...
    Hon som födde det sjuka barnet, dog efter et par år..(barnet blev 7-8 år).
    Hon skulle flytta till sin biologiska familj, men hon har visst flyttat lite fram och tillbaka...
    Hon var ensambarn, men i den biologiska familjen hadde hon en massa syskon..

• Eliin

huuuhh ja hemsk tanke, men jag skulle behålla "fel" barn. Min dotter är 1½ nu och ALDRIG ALDRIG jag skulle kunna lämna bort henne..

Hörde även om ett par som adopterat ett barn som sedan fick ett eget efter några år och lämnade då tillbaka det adopterade barnet. SJälvklart inte i Sverige, men hur F*N fungerar man då???

• norgesessan

eliin, såg nåt sånt på nån amerikansk serie..dom diktade upp at adoptivsonen hadde börjat få psykiska problem, och ble vvåldsam och sånt, men det visade sig at dom inte ölskade honom pga deras "nya" barn...

• fialotta28

Jag skulle behålla "fel" barn. Det är ju det barnet som man fått lära känna och bygga en relation till. Om jag skulle byta barn skulle jag sakna det barn som inte är mitt biologiskt och må sämre av det än att veta att mitt biologiska barn e nån annanstan. Dock skulle jag vilja ha kontakt med det biologiska barnet. Bara för att få se hur han/hon är. Skulle kanske sluta med att jag tvistar om att få bägge barnen...

Svar på tråden Fel på BB! Ditt 1-åriga barn är inte ditt! Vad gör du?