• Firenze

Fel på BB! Ditt 1-åriga barn är inte ditt! Vad gör du?

Denna hemska tanke slog mig idag! Tänk OM detta skulle ske!!!! Vad gör man!!! Har själv ingen aning. Självklart skulle man då vilja ha båda, men att då ta ett barn från den enda familj den känner, men ändå är det då mitt biologiska barn......Känns hjärtskärande att ens tänka på......

Så, få höra några tankar och åsikter. Vad skulle DU göra?

~*~ Välj dina ord med smak, du kan tvingas äta upp dom ~*~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fel på BB! Ditt 1-åriga barn är inte ditt! Vad gör du?
  • Hjortron

Kanske ett annat alternativ - ha delad vårdnad om båda barnen tillsammans med den andra familjen. En enda stor happy family! :D

• 880215
    Hjortron skrev 2014-12-05 20:49:42 följande:

Kanske ett annat alternativ - ha delad vårdnad om båda barnen tillsammans med den andra familjen. En enda stor happy family! :D

En naturlig och successiv övergång är bättre, då barnet är så litet. Det kommer inte att minnas något.
  • Hjortron
    880215 skrev 2014-12-05 20:50:57 följande:
    En naturlig och successiv övergång är bättre, då barnet är så litet. Det kommer inte att minnas något.
    Det beror nog på familjerna och barnen, vad som är bäst och vad alla vill - eller? Jag ser det här är som en superhypotetisk fråga där man svarar med sin egen åsikt. Men jag håller med om att ditt förslag låter jättebra... om inte alla är inne på stor happy family-spåret. ;)
  • 880215
    Hjortron skrev 2014-12-05 20:59:39 följande:
    Det beror nog på familjerna och barnen, vad som är bäst och vad alla vill - eller? Jag ser det här är som en superhypotetisk fråga där man svarar med sin egen åsikt. Men jag håller med om att ditt förslag låter jättebra... om inte alla är inne på stor happy family-spåret. ;)
    Fast det har ju hänt på riktigt. Flera gånger, till och med.
  • FrauCasio
    Jan 39 skrev 2006-11-03 20:12:42 följande:

Fick jag en ettåring med mig hem från BB skulle jag nog ana att det var något lurt.

Eh, kan du inte läsa och förstå en text?
  • FrauCasio

Ett år är ju ingen tid egentligen. Hade absolut velat få hem mitt barn, hade inte kunnat släppa mitt bio barn. Hade varit hemskt att släppa barnet man haft hemma också. Behållt bägge. Men då lider den andra familjen.

En smidig övergång? Svårt.

• 880215
    FrauCasio skrev 2014-12-05 21:11:40 följande:

Ett år är ju ingen tid egentligen. Hade absolut velat få hem mitt barn, hade inte kunnat släppa mitt bio barn. Hade varit hemskt att släppa barnet man haft hemma också. Behållt bägge. Men då lider den andra familjen.

En smidig övergång? Svårt.

Börja umgås intensivt med varann, låta barnen sova med sina riktiga föräldrar efter en tid, trappa ner umgänget successivt, sedan - OM barnet minns, så minns det den andra familjen som vänner.

Ammar man fortfarande så är det ju superbra för anknytningen.
  • FrauCasio
    880215 skrev 2014-12-05 21:14:55 följande:

Börja umgås intensivt med varann, låta barnen sova med sina riktiga föräldrar efter en tid, trappa ner umgänget successivt, sedan - OM barnet minns, så minns det den andra familjen som vänner.

Ammar man fortfarande så är det ju superbra för anknytningen.

Jag menar också att en smidig övergång vore det bästa. Men samidigt svårt då man älskar barnet som man fick med sig hem lika mycket som sitt eget!

Tur att man idag inte skiljs från sitt barn på BB. Mitt barn var med mig hela tiden.

Doc sker det
  • Hjortron
    880215 skrev 2014-12-05 21:05:22 följande:
    Fast det har ju hänt på riktigt. Flera gånger, till och med.
    Ja, men vad spelar det för roll när den är hypotetisk för mig? Tog det inte så himla allvarligt faktiskt, ursäkta.
  • 880215
    FrauCasio skrev 2014-12-05 21:21:19 följande:
    Jag menar också att en smidig övergång vore det bästa. Men samidigt svårt då man älskar barnet som man fick med sig hem lika mycket som sitt eget!

Tur att man idag inte skiljs från sitt barn på BB. Mitt barn var med mig hela tiden.

Doc sker det
    Ja, nog sker det allt.

www.aftonbladet.se/wendela/familj/article11306070.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article16350803.ab

Denna är förjävlig: www.tv4play.se/program/malou-efter-tio
Svar på tråden Fel på BB! Ditt 1-åriga barn är inte ditt! Vad gör du?