• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • Miio Min Miio

min kille är turk å muslim...å han är världens finaste människa...har aldrig lärt känna någon,eller vet någon med sånt stort hjärta som han...en annan skrev oxå att alla invandrare lever på bidrag..att säga så är hemskt å ett BIG NO NO!!!!min pojkvän har kämpat som fan i sverige han lärde sig svenska på bara 4 mån,å gick ut först av alla i klassen!fick ett fast jobb,efter 3 mån i sverige,samtidigt som han studerade och GJORDE ALLT HEMMA för att jag var gravid.snacka om stort hjärta å fin människa!

• Miio Min Miio

jag ska säga att dom finaste människorna som jag mött å känner är faktiskt invandrare å muslimer!!!gud vilken brist på kunskap en del har!jag hoppas verkligen inte att sd får sånn makt någon dag,för då blir det katastrofalt

• marina81

Det som sånna där människor inte verkar fatta är ju att ingen kan reduceras till enbart en etnicitet, en människa är ju så mycket mer än så. Ska jag se till de bästa och de värsta människor jag har mött i mitt liv så finns där både svenskar och invandrare. Man måste se en människa för vem denne är, inte vad den är.

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • isisisis

I de trådar jag varit är det inte så mycket frågan om Rasism utan mer ett missnöje med Invandrarpolitiken.
    Men att du (TS) upplever det så mycket rasism tror jag beror på att detta är ett relativt anonymt forum.
    Man kan tala om vad man tycker ,och ändå behålla sin integritet.
    Så därför blir det nog tydligare än vid en konversation på tex Dagis när man hämtar barnen eller något annat ställe man pratar med folk!

• K J N

Jag tycker mer att man slås av att det är mycket invandrare och vänstermänniskor här men det kanske bara beror på att dessa grupper har mera fritid att sitta här o skriva på dagtid..

• marina81

Missnöje med invandringspolitiken respekterar jag! Jag fattar att folk är missnöjda, inte ens invandrarna själva gillar hur det ser ut på många ställen, eller gällande arbetslöshet o bidragsberoende. Men att tycka att nån är mindre värd för att den inte är svensk, det är rasism, i sin renaste form.

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Sisso

KJN, skrev du så för att provocera eller vad vill du?

Skillnaden mellan att prata sansat om invandringspolitiken i Sverige och att vara rasist är enligt mig hårfin...sorry!

• MSI

KJN: Vilken av grupperna tillhör du då?

• K J N

"KJN, skrev du så för att provocera eller vad vill du?"

Nädå, jag bara konstaterar att väldigt många som skriver mycket har vänstersympatier eller är invandrare.

Två grupper som ofta har en högre arbetslöshet och därför mera disponibel tid på dagarna.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?