• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • MrsL

Det kan ju också vara så att så fort någon säger något negativt om invandring så är h*n rasist. Ordet rasist används så lättvindigt nuförtiden.

Nothing's impossible...
  • MSI

MrsL visst är det så. Kan vara så att ordet rasist håller på att betyda betydelse också?

• hillson

Om jag fattat allt rätt så är det ok att kalla någon NEGER..
    Är det ok då om jag kallar svenskar för jävla svennehora?

• marina81
    hillson skrev 2006-09-30 00:12:58 följande:
    Om jag fattat allt rätt så är det ok att kalla någon NEGER..Är det ok då om jag kallar svenskar för jävla svennehora?
    Hora betyder eg livmoder..det är väl inget fel med det ordet va?
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Nbottning

"Det kan ju också vara så att så fort någon säger något negativt om invandring så är h*n rasist. Ordet rasist används så lättvindigt nuförtiden."

Man är, tycker jag, om man är starkt restriktivt innställd till invandring, rasist i den meningen att man vill skilja raser åt. Man förespråkar en sorts global apartheid.

• Gissella Star

"Hora betyder eg livmoder..det är väl inget fel med det ordet va?"

Det verkar inte som det iallafall. Jag blir förvånad över vissa människors sätt att tänka

• marina81

Hora betyder livmoder, fitta betyder fuktig ängsmark..o neger vad betyder det..svart?? Men hur många använder orden hora o fitta i sin egentliga betydelse, men i fallet neger så envisas många med att det faktiskt inte är nåt fult för egentligen betyder det ju..osv. Tjöt enligt mig.

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Lundby87

det är bara fakta det är så det är å spelar ingen roll vilket land man är från alla har fördomar.

• Nbottning

till Er alla som inte orkar byta ut några ord i Era vokabulär för att inte, av missstag?, såra någon annan; Era lata egoistar!

/Per Engman

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?