Inlägg från: Sisso |Visa alla inlägg
  • Sisso

Mycket rasism på Familjeliv?

KJN, skrev du så för att provocera eller vad vill du?

Skillnaden mellan att prata sansat om invandringspolitiken i Sverige och att vara rasist är enligt mig hårfin...sorry!

• Sisso

KJN, Fy f**n vilken trist inställning, men å andra sidan bekräftar du och svarar på TS frågeställning. Så om inget annat, tack för det!

• Sisso

KJN, och kvar var de parasiterande invandrarna som bara lever på bidrag och vad du tror att vänstersympasitörerna gör om de inte jobbar det vet jag inte.

• Sisso

KJN, vilken verksamhet syftar du på?

• Sisso

Vad snackar du om? Menar du att de som är emot rasblandning är några slags konstnärer som tycker så pga estetiska grunder?! Skärp dig! Vi vet alla vad de som är emot rasblandning använder för argument. Och vore det estetiskt skulle färg vinna över rosablek varje gång

• Sisso

KJN, tycker att du konstant glider ifrån det du själv skrivit, och sen svarar du nåt som genererar nya frågor.

• Sisso

sassysashgirl, tack för att du sa det, så slapp jag.

• Sisso

Moderator, bara en fråga, hur diskuterar man ett ämne som rasism utan att det "hettar till lite". Är lite osäker på vad som inte är tillåtet att skriva,men tycker inte att jag hittar något sådant här.

• Sisso

Tror inte ett dugg på att ett folkslag (tex tyskarna) har bevisats vara ett av de intelligentaste i världen. För mig låter det helt absurt. Vilka folkslag har ingått i undersökningen, vilka länder, är det män och kvinnor, vilka åldrar, är HELA befolkningen testad, även de som bor utomlands, måste man vara heltysk och i såfall hur långt tillbaka? Frågorna är många...

Först måste man definiera vad intelligens är och iq - testen som vi använder oss av i väst är kritiserade just för att de är anpassade till en viss kunskap som vi anser är måttet på iq. Allt är relativt, tror att det finns både lågbegåvade och högbegåvade överallt i världen.

Men TS du har en poäng, det dyker bara upp fler och fler trådar som handlar om invandring, raser. Vet inte vad det beror på, men människan har tyvärr inte kommit särkilt långt fastän det är år 2006, samma saker diskuteras om och om igen.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?