• saraseal

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker mig ha märkt mycket rasistiska tendenser i vissa trådar här på Familjeliv, "man ska inte blanda raser" "invandrarna försöker utrota oss renrasiga svenskar" osv.osv. kanske inte bara på familjeliv men jag har märk många sånna här saker i forumet?

Jag tänker inte ta upp nån specifik tråd för det tycker jag är onödigt men jag undrar är det fler som tycker det verkar vara mycket rasism på Familjeliv?

• Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?
  • saraseal

hur kommer detta sej? jag har inte märkt det innan , utan mer de senaste månaderna

• MSI

"jag har inte märkt det innan , utan mer de senaste månaderna"

Kan ökningen bero på att det varit mkt diskussioner gällande Sverigedemokraterna etc i samband med valkampanjer och valresultatet?

• almisen

-Låter ju helt bedrövligt

• Icka73

Hej!

Jag har heller inte mäsrkt det, men säkert som ovansående skriver så kan det bero på valet och att SD har fått mycket skrivet om sig i tidningarna.

• saraseal

MSI

ja iofs.. hoppas det går lver snart, fasst det är väl bra att det kommer upp till ytan smygrasism är det farligaste. Tyvärr verkar ingen vara villig att stå upp för sina åsikter.
    Det är hemskt med rasister men det är ännu värre än de som inte ens kan stå för sina åsikter, typ "jag fattar inte hur du kan kalla mej rasist du känner inte mej! jag har rätt att ha min åsikt utan påhopp, och jag tycker faktiskt inte raser ska blandas"... blaha... varför inte bara säga det?

• saraseal

Linnea83

usch! alla barn är barn och de har knappast gjort någon något illa nån utav dom, hur kan man känna så när man själv är mamma eller pappa? ett litet barn =(

• fisbubbla

Inte märkt.. men folk får väl ha åsikter? Man behöver ju inte vara rasist bara för att man tycker att sverige tar in mycket invandrare?

• saraseal

fisbubbla

nej självklart inte men nu är det inte de åsikterna jag reagerat på...

• Majblomma12

Jag har varit medlem på FL i två år, och det går i perioder. Ibland är det få trådar om invandring, färmlingsfientlighet, integrationssvårigheter och ren rasism, ibland är de flera. Tycker dock inte man kan säga att det är mycket, det är ju samma  lilla klick medlemmar som är i trådarna.

Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?