• Niinis

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!

Vecka 1:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
    morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
    ev. tonfisk

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
    1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 2:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
    morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
    ärtsoppa på färskt kött, frukt.

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
    2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.

Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
    1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
    bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 3:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
    rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.

Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
    1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.

Vecka 4:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
    1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
    1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
    1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
    0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.

• Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
  • trollet77

går det att byta ut äggen mot något annat? får sååå grymt ont i magen av ägg

• Prinsessan Zelda

ja, jag får se när jag är klar, hur det går. Men det är bara 2 dar i veckan som man "svälter". saken är den för mig, att jag har ätit nyttigare och tränat men det händer inget, eller, det går så ofantligt sakta. nu gör jag det här och sen äter jag nyttigare och börjar träna.

• Rävelina

Snarare är det så att med den dieten svälter man sig 7 dar/vecka. :-/

Men, men..

• emmelli

Rävelina: Tror du att vi som kör den här dieten gör det utan anledning? Jag tycker inte att man ska klampa in hos andra bara för att racka ner. Man tappar faktiskt motivationen... Visst att du tycker annorlunda än vi andra, men du behöver inte uttrycka dig på det sättet du gör. På dig låter det som om att vi vore världens största idioter... Det är inte kul alls att höra.

• Rävelina

Nä, jag menar inte att racka ner på er och jag vet själv att det är ett rent helvete att gå ner i vikt. Däremot så är det inte alla som vet att när man följer en sån här diet går man oftast upp i vikt efteråt. Det är _mycket_ bättre att göra på rätt sätt på en gång. TS skrivet att hon ska gå med i VV efter dieten. Varför inte gå med där på en gång? Då slipper hon svälta sig i fyra veckor och riskera gå upp i vikt sen. Viktnedgång handlar till syvende och sist om att lägga om livsstilen.

Jag önskar er alla dock oändligt mycket lycka till och håller tummarna för att viktnedgången blir bestående!

• emmelli

Jag vet inte vad ni andra säger om den här kuren, men JAG gör den här för att få en rivstart! Jag har varit med i VV, men jag tappar motivationen när det går sakta. Jag vill få en rivstart för att sedan ge mig f*n på att hålla vikten sen. Men sen är jag även medveten om att man kanske går upp.

Nu har jag precis ätit middag: rårivna morötter med en potatis och blomkål!

• Niinis

Det är _mycket_ bättre att göra på rätt sätt på en gång. TS skrivet att hon ska gå med i VV efter dieten. Varför inte gå med där på en gång? Då slipper hon svälta sig i fyra veckor och riskera gå upp i vikt sen. Viktnedgång handlar till syvende och sist om att lägga om livsstilen.

vad är det för fel i att gå med i vv efter att redan ha gått ner 10kg?? istället för att gå ner 1kg i veckan eller ngt sånt som man gör på vv! Denna kur är inte alls farlig! och den fungerar! som emmeli skrev: Jag har varit med i VV, men jag tappar motivationen när det går sakta.

håller med dig till 100procent! man tappar motivationen!

prinzessan zelda skrev: det känns bättre att börja träna för att hålla den vikt man har istället för att göra det för att gå ner

håller med dig oxå till 100procent!!

Jag har sagt till er tjejer att om ni blir så hungriga att ni tex vaknar på nätterna ÄT! vi ska inte överdriva och göra EXAKT som det står! Jag gjorde inte det sist heller fuskade då och då gick ner iallafall! prinzessan zelda du har ju redan gått ner 1,5kg! och när man får äta tex kött, fisk, kycklign, grönsaker, ÄT ORDENTLIGT! såklart denna kur är hårdare än andra typ vv men den ger oxå resultat! men det är sant, man går upp i vikt om man går tillbaka till sina gamla matvanor efteråt! därför måste ni ändra era matvanor, träna börja hos vv. jag rekommenderar vv!!

men rävelina! tycker inte du ska komma och stampa in här i vår tråd och börja kritisera vårt val! som sagt alla gör som dom vill och jag gick ner 10kg med denna kur. varför skulle jag inte göra den igen? om du gillar vv va med i deras tråd. men denna tråd är till för oss som gör denna kur och vi ska stötta varandra inte kritisera varandras val.

• Niinis

emmeli skrev Nu har jag precis ätit middag: rårivna morötter med en potatis och blomkål!

vad hände med fiskbullarna? du ska ju äta det oxå!!!

• Niinis

nu börjar jag oroa mig för att ni inte äter tillräckligt! jag har ätit frukt idag på kvällen även då det inte står på listan. man måste fuska lite ibland!

• Niinis

och ännu en gång så gjorde jag förra gången oxå! (fuskade)

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?