• Niinis

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!

Vecka 1:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
    morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
    ev. tonfisk

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
    1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 2:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
    morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
    ärtsoppa på färskt kött, frukt.

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
    2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.

Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
    1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
    bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 3:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
    rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.

Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
    1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.

Vecka 4:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
    1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
    1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
    1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
    0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.

• Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
  • emmelli

Hej alla duktiga! Jag måste tyvärr meddela att jag inte kan fortsätta den här dieten... Idag har jag inte ätit ett dugg, utan jag har bara spytt.... Jag kunde inte förstå varför, men jag har spytt och spytt och kallsvettats och skakat. Ringde sjukvårdsupplysningen som beordrade mig att sluta med omedelbar verkan. Min kropp klarar inte av det lilla intaget av mat, kolhydrater, proteiner och allt vad det innebär... Och jag som hade ångan uppe. Det har ju gått jättebra hittills! Men jag ska ändå laga min mat enligt VV, och jag är suuuuperstolt över att jag har "knuffat undan" mitt sockerbegär.

Hur som helst så kommer jag finnas kvar i tråden och peppa er andra och önska er lycka till. Hoppas ni tappar kilon för mig med!

• Prinsessan Zelda

är det inte magsjuka du fått då? låter mer som det. men är det det ska du ju inte gå på diet ändå. synd, men lycka till.

• Prinsessan Zelda

själv var jag tvungen att fuska lite igår kväll. var på sjukhuset hela kvällen med min bror som gjort illa foten. de hade inte tonfisk och blomkål där , så jag köpte en kycklingsallad med bara kyckling och sallad, ingen pasta. det gör nog inte så stor skillnad.

var på fika hos grannen, men drack bara vatten

• Niinis

emmeli va synd! stackare! tycker oxå det låter mer som magsjuka. alla håller ju på att bli sjuka nu. jag är förkyld. Har aldrig hört talas om att någon reagerat sådärr på kuren. låter jätte konstigt. Alltså det finns ju folk som rengör kroppen med att bara dricka olika drycker (vad kallas det?) osv. jag fuskar lite varje dag men känner att jag ändå går ner i vikt. så prinsessan zelda ingen fara! kra mpå er och hoppas du blir bättre emmeli!!!!

• Niinis

för mig går det förresten jätte bra! kännerm ig mycket lättare gladare piggare! inne på dag 6 idag tänk vad tiden går fort!

• Niinis

Men jag ska ändå laga min mat enligt VV, och jag är suuuuperstolt över att jag har "knuffat undan" mitt sockerbegär.

emmeli du kommer gå ner iaf! välj den dieten som fungerar bäst för dig! såklart inte alla kan fungera för alla!kram och lycka till!!

• Emeeliee

Funkar den nån som hunnit märka nån skillnad? Tänkte prova har dop om en månad och har tänkt mig gå ner 5kg tills dess iaf!

• Niinis

jagär inne på dag 6 nu och skulle tippa på att ha gått ner ca 3kg redan! så på en månad bör man gå ner 10kg. jag gjorde det sist iaf!

• Niinis

men om du vill gå ner 5kg på en månad kan du ju gå en lättare diet typ vv?

• Räkans mamma

Ville bara ge er duktiga tjejer en stöttande kram! Vad duktiga ni är!!!! Håll ut!

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?