• Niinis

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!

Vecka 1:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
    morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
    ev. tonfisk

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
    1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 2:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
    morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
    ärtsoppa på färskt kött, frukt.

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
    2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.

Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
    1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
    bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 3:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
    rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.

Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
    1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.

Vecka 4:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
    1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
    1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
    1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
    0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.

• Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
  • Niinis

jag väger hela 82kg och är 166lång. det ska bli riktigt intressant att se hur mkt man går ner! har fuskat lite idag åt 2 knäckebröd m tonfisk=(( kännde att om jag inte gör det kommer jag ge upp och hellre äter jag det då än lägger ner kuren!eller? har ätit 4bananer oxå. längtar till dag 3 då man får äta!!! första dan känns riktigt hopplös!! lycka till på er imorgon och som sagt ge inte upp även om det känns jätte hemskt, ta en knäckebröd eller nåt som jag det är inte hela världen!

• pissypopi

jag behöver verkligen denna kuren.. väger just över hundra....

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • Niinis

då får vi göra den tillsammans! men vi får berätta hur dagen gått dagligen om vi har tid för jag kännde mig jätte motiverad innan men nu känner jag mig bara hungrig!=) men det är som sagt dom har första dagarna som är värst! snacka om att man kommer känna sig nöjd om bara 30dagar och 10kilo lättare!! men vi får kämpa tillsammans!!

• pissypopi

jag behöver verkligen det... hr anmält oss till fertilitetsutredning och är livrädd att de ska klaga på min vikt.. men jag vet att den är där och att den inte är bra. Sen tror jag inte att den har nått att göra med att vi inte blir gravida eftersom jag vägde lka mycket sist jag blev gravid

I vigselringen står det 060916 *Fru Åhlefors*
  • emmelli

Niinis: Jag vill försöka haka på också! Men jag undrar om du motionerade mycket när du gick ner med denna diet förra gången för 6 år sedan? Jag jobbar väldigt mycket, plus att man har en aktiv tvååring här hemma. Känns svårt att komma iväg och träna då. Men som alla andra är jag ju glad åt raska promenader!

• Niinis

nopp tränade absolut ingenting! man har inte så jätte mycket energi under denna kur! men ska börja träna efteråt och gå med i vv för att behålla den nya vikten!=) så oroa dig inte för träningen! det hinner du med efter kuren!vill du hänga med?

• Prinsessan Zelda

ska precis äta en banan nu

sen bär det av till jobbet. och jag som äter lunch tillsammans med barnen. Men jag ska hålla mig till  mina bananer

• Honey86

Ska storhandla i helgen.. så om en vecka startar jag =)

• Niinis

ok! trevligt! prisessan zelda: om du mår dåligt ta ett knäckebröd med något salt över, som tex tonfisk, skinka! jag gjorde det igår, och till frukost åt jag en banan+ ett knäckebröd med 1 skiva skinka. tro mig man går ner iaf! jag höll på att ge upp igår! men idag känns det mycket bättre! är inte alls lika hungrig idag som igår! så stå ut tjejer första dagen är heeeeemsk! men det går över.

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?