• Niinis

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!

Vecka 1:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
    morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
    ev. tonfisk

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
    1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 2:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
    morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
    ärtsoppa på färskt kött, frukt.

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
    2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.

Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
    1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
    bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 3:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
    rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.

Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
    1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.

Vecka 4:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
    1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
    1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
    1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
    0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.

• Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
  • emmelli

Jag är på! Sitter just nu med en banan och en vattenflaska och lyssnar på pluttrandet från kaffebryggaren!

• Niinis

vad kul emmelli!!kämpa på som sagt första dagen är hemsk!men det blir så mycket bättre på dag 3! och till och med dag2!

• Prinsessan Zelda

några frågor:

ska det vara rena fiskbullar utan nån typ av sås?

kan man köpa fiskfärs i vanlig butik och hur tillagas det?(aldrig köpt det förut)

vad menas med kyckling sallad, vad får vara i den salladen?

• Honey86

Jag som tränar på gym.. hur funkar det med dieten?..

• Prinsessan Zelda

mer frågor:

kunde man ta tonfisk istället för kalvsylta?

vad är rockfordost?

vad är biff? alltså är det vilket nötkött som helst?

• emmelli

God middag flickor! Hur går det med bananerna? Jag mår faktiskt över förväntan! Dunderbra! Har ätit 2 bananer, druckit 4 koppar kaffe och druckit 3 liter vatten. Känner att jag måste spara några bananer till kvällen så man inte lägger sig hungrig.
    Jag har kommit på att man faktiskt blir lite mätt av kaffet!!! Suveränt! Hoppas att det går lika bra för er andra.

• Prinsessan Zelda

har ätit 3 bananer nu. vatten och te och kaffe. är hungrig som fan, ska precis ta en till banan. har inte fuskat ngot i alla fall.

• Niinis

prinsessan zelda ska det vara rena fiskbullar utan nån typ av sås?

kan man köpa fiskfärs i vanlig butik och hur tillagas det?(aldrig köpt det förut)

vad menas med kyckling sallad, vad får vara i den salladen?

japp rena fiskbullar!
    fiskfärs då kan du väll äta normal fisk bara!
    kyckling + grönsaker! sallad, tomat, gurka ja allt som hör till en sallad förutom dressingen!

• Niinis

kunde man ta tonfisk istället för kalvsylta?

vad är rockfordost?

vad är biff? alltså är det vilket nötkött som helst?

japp jag ska ta det istället hatar kalvsylta!=)
    rockfordost vet ej men ska själv äta vanlig ost!
    biff, jag nötkött vilket som helst!

• Niinis

skulle inte rekommendera att träna under denna kur! bara lätt träning isåfall. man kan bli lite svag eftersom att den är så hård!träna efter isåfall eller promenera.

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?