• Niinis

har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?

har börjat denna diet idag! gjorde den för 6år sedan och tappade 10kg på 1mån! ni som tycker att den är hård man kan faktist äta mycket! tex då man får äta kött, fisk osv eller grönsaker då äter man ordentlig! som sagt så tror jag på denna då jag har provat den tidigare! jag började idag! här äter man bananer för fullt! skulle vara kul att ha någon att göra denna med!=) efter avslutad kur ska jag gå med i viktväktarna så jag kan behålla vikten + gå ner lite till!

Vecka 1:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost (alltid utan smör), kaffe, fiskbullar,
    morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål,
    ev. tonfisk

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis,
    1 skiva vitt bröd, 0,50 kg räkor, rockfordost, kaffe, 1 kaka.

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor,
    1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 2:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs,
    morötter, 1 potatis, 0,50 kg räkor, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe,
    ärtsoppa på färskt kött, frukt.

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, kycklingsallad, 1 potatis,
    2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner.

Lördag: 2 hårdkokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker,
    1 potatis, 2 ananasringar, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin.

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-benstek, 1 potatis,
    bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner.

Vecka 3:
    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, kaffe, ananas, 1 äpple, 1 glas vin.

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar,
    sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe rumpstek,
    rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin.

Söndag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis,
    1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple.

Vecka 4:
    Måndag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Tisdag: 1 burk osötad ananas ca 820 gr, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,50 kg räkor,
    1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 2 päron.

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 hårdkokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe,
    1 omelett med skinka, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin.

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe.

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vittbröd,
    1 kokt ägg, 1 tomat, 1 apelsin.

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd,
    0,50 kg räkor, 1 tomat, 1 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis.

• Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?
  • emmelli

Niinis: Jag åt lite tonfisk,,, men jag är ingen fiskälskare och tyvärr var tonfisken inte så god som jag trodde... Jag fuskade också, jag åt två fullkornsskorpor, tog en extra banan och ett päron. Jag kompenserade tonfisken!

• emmelli

Jag ska försöka med kokt torsk nästa gång... Jag blev lite exalterad när prinsessan zelda hade gått ner 1,5 kg, så jag vägde mig igår jag med... Jag hade gått upp 1,8 kg till min stora besvikelse... Jag förstår inte! Jag provade VV, då stod jag still på vågen. Jag provade GI, men då gick jag upp 2 kg. Nu provar den här dieten och har på två dagar med bara bananer gått upp 1,8 kg!!! Jag har vägt mig vid samma tid på morgonen utan kläder, på samma digitala våg som stod på exakt samma ställe på golvet som den gjorde sist... Börjar allvarligt tro att det är nåt fel på mig...

• Prinsessan Zelda

emmeli

det är därför du inte ska väga dig ännu egentligen. Det är normalt att gå up lite när man svälter sig som vi gjort. Vänta tills efter 4 veckor så ska du se att du gått ner.

Jag åt kokt sej igår, istället för fiskbullar, det var såå gott.

Nu har jag just ätit två stekta ägg och 1 stekt bacon. Sen blir det knäckis till lunch och tonfisk med bklomkål till middag. Känns lite konstigt att äta bara tonfisk och blomkål., men det går nog ner

• Prinsessan Zelda

det ända jag fuskat med är att jag igår och i förrgår åt några djungelvrål på kvällen. Men det ska jag inte göra något mer.  

• Niinis

emmeli! väg dig inte!! jag har inte gjort det! gör det efter avslutad kur istället. det är inget fel på dig du kommer absolut gå ner!

• Niinis

har lag in bilder på mig själv i gallerit dag 1,4 och 5 om ni vill se. tar dock bort dom under dagen då bilderna e så fula!=) men om ni vill kika så!

• peterpani

Ahh, det är ju den gamla sahlgrenskadieten ni kör. Funkar alltid om man inte fuskar... Men det är tuff! Lycka till alla duktiga, jag slipper väl för tillfället för nu har jag ju världens bästa anledning till extrakilo(nýgravid).
    Jag kommer tillbaka och peppar er lite men ett tips som jag tyckte var bra är att krydda maten ordentligt, annars dööör man för man måste ju ha någon smak på maten.
    Kram

• Prinsessan Zelda

apropå krydda, kan man ha massa salt och andra kryddor på maten?

Svar på tråden har börjat denna diet idag! någon som vill hänga på?