Inlägg från: symaskinen |Visa alla inlägg
  • symaskinen

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Anna Sol: Jag tänker alltid årstid! Har olika årstidsfrisyrer också !...nästan iallafall. Slingor blir det ju på sommaren och har då ofta lång lugg. På hösten brukar jag klippa lugg och ha rakt hår...sommaren - lite mer vindrufsigt .

Just nu så pärlas det fortfarande med sommarpärlor även om jag skulle vilja börja på Höst/vinter-kollektionen NU!!!

• symaskinen

snysop: Jag behåller ca 20 % av alla smycken jag gör. Oftast har jag bestämmt innan vilka som är till mig och vilka som är till försäljning . Smyckena får ligga i små installationer på mitt "sminkbord". Har ett vitt bord med 2 lådor och sedan en guldspegel över, där samsas mina smycken om platsen med siden och spetsar och allehanda askar och skrin ( och en stor svart hårtork som aldrig kommer ihåg att hänga upp sig efter tork ).

• symaskinen

...ja, det vill jag också veta ! Är så svårt att föreställa sig storleken i verkliigheten !

• symaskinen

Nu har jag blingat min mobil ! men bara litegrann .

• symaskinen

fru kreativ: Oj...nej det har jag helt missat...får nog gå och skaffa en sådan ! Spännande !

• symaskinen

Fru Kreativ: GRATTIS!!! Det var väl det jag hade på känn ! När du skrev tidigare att det nog inte blev något denna månaden så tänkte jag..."vänta du bara" ...det var något melankoliskt i meningen som jag kände igen ifrån de första veckorna !

Idag har det kommit lite pärlor..eller egentligen inga pärlor utan hängen och sånt! Iiiiiiiih!

• symaskinen

Hej på er! har varit på församlingsläger i helgen...och det känns som om jag betalat för att få städa...diska...ta hand om barnen ! Skönt att vara hemma igen. Nåväl...fin utsikt är där iallafall - trots regn, så det är väl inte helt bortkastade pengar.

Nya smycken finns i galleriet .

• symaskinen

Yippi! FATTA...vi har snart en BIL!!! Min man håller på att ta körkort och då kan man ju inte bara låta bliiiii att kolla anonser på blocket ! Då fick jag se en bil som en vi känner skulle sälja. Maken träffade honom nästa dag i skolan och de bestämde att vi skulle köpa den ! Lägger först en handpenning och betalar den i januari ! Skönt när man har 3 barn att kunna ha egen bil ! Det känns så overkligt!

Idag fick jag dessutom ett till paket med hängen och swarovski-pointbacks...fy vad 2mm är litet !

JAg lyckas alltid klämma in lite pärlor i varje inlägg så att det inte blir OT...bra va ?!?!?

• symaskinen

Snobben: Du har så fina färgkombinationer...så sitter man bara där och tittar ...och...ja...så kan man ju göra såklart!!! Lite osthyvels-feeling där !

• symaskinen

Snobben: Ja, nu så brukar vi åka och handla 1 ggn/månaden och ta taxi hem. 10 kassar + 3 barn...och så bor vi på 3:e våningen utan hiss ! Maken brukar vara rättså trött när vi är klara...men det värsta av allt är nog att dela upp all köttfärsen!!!

Ja, när man kommer på nya saker, så misslyckas man också många gånger...men det är det värt! Ibland så tycks man dock fastna i gamla spår !!!

Jag har lite kort stubin när det gäller sådana saker ! Annars är jag vida känd för mitt stora tålamod...men är det något jag ska sy eller pyssla med så blir jag explosiv !

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0