Inlägg från: symaskinen |Visa alla inlägg
  • symaskinen

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Loke2002: Vad fina ! Har du gjort det ena med en sån där moj...(som jag inte kommer på vad dom heter just nu) med flera hakar som man liksom "fingerstickar" med...ser ut som en svamp så håller man i skaftet om du förstår hur jag menar .

• symaskinen

Loke2002: Ja då är det en sån jag menar ! Det står dock still i huvudet just nu !

Sirlig: ! Tack !

• symaskinen

mammatillmoa: Då kan vi ju slå oss ihop... jag är tillskärare ! Men jobbar inte som det...annonserat typ 1 jobb/år i Stockholm eller Borås !

• symaskinen

Idag var jag på synundersökning. Mitt brytningsfel har blivit sämre, så här blir det nya glasögon. Satt med en 8-månaders i knät, men det gick bra det med...fast hon hade nog tänkt sig en liten slurk istället !

• symaskinen

Satt och gjorde en lista över vad som behövdes inför julmarknaden och gjorde skisser över displayer. Så fick det bli en liten blöjbytespaus och när jag kom tillbaka så var listan full med prinsessor och robotar som min 4-åring ritat ! Får försöka tyda vad jag skrivit medan jag kommer ihåg det !

• symaskinen

Jaha! Så ska man vara lite duktig och städa...och vad händer? Skär mig i höger långfinger, så nu blir det besvärligt att pärla med 2 stora plåster ivägen !

• symaskinen

jockesfru: JAg ska stå i jul. Eftersom det är utomhus så funderar jag mycket på att det inte ska kunna blåsa bort ! Sen tror jag det är bra att inte ha för mycket på bordet samtidigt. Det kan lätt se rörigt ut och folk orkar inte titta på det.

• symaskinen

Bemma: Påfågelfärgade ! Det brukar gå mot mörkgrått och är regnbågeskimrande kan man säga. Det jag har går mer i grått.

• symaskinen

NennasuS: Jättefint !

Idag var jag och lämnade in bågarna jag ville ha, så om en vecka får jag nya glasögon . Spännande, men jobbigt om man måste anpassa sig till dom ett tag !

Nu spurtar jag i smyckestillverkningen. Måste få ihop ett lager till den 26/11. Ska nog göra displayer av petflaskor med tyngder i. Sedan kleta på med tidningspapper och tapetklister...och måla vitt. Får se hur det blir, men jag tror det kan bli häftigt !

Mitt självförtroende ändras varannan minut. Så tror jag att jag kommer sälja jättemycket, nästa tror jag att jag inte får sålt något alls! Börjar känna av pressen av att jag måste sälja nu !

• symaskinen

lovelylocks: *svimmar* Ååååååh! De var ju bara underbara!!!!!!
    Hoppas det går bra med den expanderade verksamheten !

• symaskinen

SSH: ! Nu har du övertygat mig i minst en timme framåt ! Tack !

• symaskinen

Lunar: Jag tar mig friheten att svara ! Jyxpearl har stort urval av olika kvalitéer. Därför kan en sträng sötisar gå på 35 US dollar, men man kan också få tag i betydligt billigare ! Det finns tex AAAAA, AAAA, AAA, AA. Dessa ger en fingervisning om kvalitén.

• symaskinen

Lunar: Som jag förstår det är det ingen skillnad, mer än i kvalité kanske . Murano är en ö utanför Italien som även kallas "Glasön". Därifrån kommer muranopärlor . Det är samma som Champange och mousserande vin.

• symaskinen

Jag har hört att silverfolie-pärlor "uppfanns" då vikingar pillade av guldbeklädd mosaik som dom snodde från kyrkor och sedan smälte ner och gjorde pärlor av. Huruvida detta är sant vet jag inte...men det låter ju troligt . En berättade det på en vikingaby/museum som jag jobbade i.

• symaskinen

lovelylocks: Symaskinsaffärer brukar ha ett stort utbud av band i alla de slag . Sammet kanske är något att satsa på,eller?

• symaskinen

Jess Gbg: Om jag inte har helt fel är stjärnsten samma sak som guldsten (men kanske har jag missuppfattat det hela)...och i såfall håller jag med dig...dom är jättefina !

När jag var en sådär 13år och man började intressera sig mer för skönhet och sånt, så fick jag en parfym "nattOrkidée" från Yves Rocher. Den flaskan ser precis ut som blå guldsten...kanske därför jag gillar det så mycket ! *nostalgi*

mammatillmoa: Ett bra pris kan man nog bara komma fram till själv . Jag brukar utgå från vad jag själv hade kunnat tänka mig att betala för ett smycke (då får man ju tänka bort alla de gånger man tänker att man kan göra det själv ). Sen beror det ju på hur lång tid de tagit att tillverka, samt materialkostnad...och så får man ju inte glömma att det är ett hantverk och inget massproducerat Lull-lull!

• symaskinen

Jag får alltid knutgömmor att funka ! Jag tar och knyter om en liten liten pärla och limmar sen knutarna. Det håller bra tycker jag ! Annars tenderar ju en vanlig knut att så småningom leta sig igenom det lilla hålet i knutgömman. Använder alltid knutgömmor...till halsband då alltså !

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0