Inlägg från: symaskinen |Visa alla inlägg
  • symaskinen

Tråden för smyckestillverkare 5.0

Jippi! Nu har jag visst gått ner ett kilo till! Jag hade som mål (även om jag inte bantar) att väga 76kg i slutet av september, men gör det redan nu...har nog vispgrädde i brösten ! 18kg av sen mars...10kg till bort är jag nöjd...13kg - är jag lycklig! Fast lyckan sitter ju inte i vikten, men oj vad jobbigt det är att vara tung...blir trött för minsta lilla.

Tänk om man fick köpa pärlor för varje kilo man gick ner !

• symaskinen

Hallå på er! Har gått och burit på¨en 5-månaders nästan hela dagen. Hon är förkyld och har fått en tand till, så det har varit lite kinkigt här. Känns som om jag inte hinner göra någonting nuförtiden. Måste höra hur det går med min mosters försäljning snart och höra om man håvat in några slantar .

Igår skulle jag skruva i en skruv i barnens våningssäng. (Den nedre sängen har ett lite för stort hål i mittribban, så den jängar ur sig och ribborna trillar ner)...det slutade med att jag böblerade om hela rummet !

• symaskinen

HAHAHAHAHA!!! JAg bara ÄLSKAR Ikeas reklam för garderober !

vardagsskor...fest...promenadskor...joggingskor...

...vardagsdelfiner...festdelfiner !

Sådär vill jag ha...ett helt rum...inte en liten klädkammare där man får stänga dörren snabbt så att inget ska ramla ut.

• symaskinen

NennasuS: Aaaaah! *Drömmer*! Ett som garderob och ett till pärlor. Jag håller på att tänka igenom möbler till mitt arbetsrum när vi sedan kommer att flytta någon gång. JAg behöver 4 skrivbord ! 1 till symaskinen, 1 till coverlocken, ett till att teckna och pärla och 1 lite högre att göra mönster på och klippa tyg...och så vore det ju bra att få plats med strykbräda också !

Det dröjer nog ett tag! Imorgonkväll vill jag verkligen pärla. Hoppas jag kan städa imorgon. Nu är det ju lite mer tid när de stora är i förskolan.

• symaskinen

Sirlig: Vilken härlig röst du har ! Kan själv inte sjunga gospel, vilket jag tycker är synd. Skulle vilja kunna sjunga det och rock...men jag får hålla mig mest i klassisk/jazz-hörnet .

Aiwendil: Har inte heller hört dig sjunga !
    Fy vad cooolt med frieriet...hoppas allt går bra .

Snart är det 7 år sedan jag och maken förlovade oss .

Jag tycker att sångelever är det värsta som finns ! Är inte alls lagd åt det, men jag leder en kör och det tycker jag är kul, gillar att dirigera, men är väl inte så värst pedagogisk när det gäller öga mot öga. Min man har dock haft många sångelever i sina dagar. Jag skulle vilja gå och ta sånglektioner igen, behöver slipa till gnistan i rösten igen.

• symaskinen

Sandra G: STÄDA!!! Aldrig kommer man på så mycket annat kul som när man ska städa eller plugga ! Ett tips är att inte focusera på smyckena utan tänk på kläder...vad skulle passa till det här o.s.v. Gå ut i naturen. Titta på någon serie m.m.

• symaskinen

Jag kollade på olika evenemang i staden och såg att de hade julmarknader. Jag tog kontakt med den peronen som var ansvarig...vet ej än om det finns plats för mig .

• symaskinen

Det visade sig att jag inte alls skulle betala líka mycket som det stod på inbetalningskorten från csn, utan en mindre summa ( maken ringde ). Så vi rev den räkningen ! Härligt!

Jag har kommit igång och gjort lite smycken idag. Men det blir mest sommarhalsband, har bara de färgerna än så länge...hoppas jag kan få sålt lite iallafall.

Har ni fått nya Panduro-katalogen? Mycket fina nya saker...men huuu för priserna :-O! Men lite ögonfröjd när man sitter fast i soffan är det iallafall !

• symaskinen

WiiiiiHAaaa! Nu har jag gjort lite mer halsband och örhängen. Känns skönt att få igång produktionen igen. Bra med lintråd när lås och alla knutgömmor är slut ! Ska nog lägga in lite nya bilder imorgon. Hoppas folk tycker att sommaren är lååång och vill fortsätta köpa sommarsmycken...iallafall tills jag gjort mina små inköp !

• symaskinen

Badprinsessan: Jättefina ringar ju!!!

Svar på tråden Tråden för smyckestillverkare 5.0