• janne j

Ska man legalisera prostitution?

Vad anser ni om att det sedan någar år tillbaka har blivit kriminaliserat att köpa sex är det bra eller dåligt?

Det finns dem som anser att man skall legalisera prostutitionen igen då det finns vissa grupper i samhället som av olika anledningar inte kan eller vill skaffa sig en partner och då få sex på vanligt sätt. Ett exempel är personer som lider av olika typer av funktionshinder och som av den anledningen har svårt att skaffa sig en partner. Har inte de samma rätt som alla andra att ha ett sexliv vilket de i många fall ej kan ha då de inte har en partner som de kan ha sex med?

Många anser även att prostutitionen inte har minskat nämnvärt sedan det blev kriminaliserat utan verksamheten har istället blivit mindre synlig. Vissa anser att detta snarare har försämrat de prostituerades levnadsvilkor eller arbetsförhållanden då de då tvingas förlita sig på olika halickar för att kunna bedriva sin verksamhet. Om det istället skulle vara lagligt hade de kunnat driva sin verksamhet som vilken firma som helst helt öppet och då sköta allt själv utan inblandning av olika mer eller mindre skumma personer.

Så vad anser ni skall det förbli kriminellt att köpa sex eller skall man legalisera det som man har gjort i vissa länder?

• Svar på tråden Ska man legalisera prostitution?
  • Tyrell

>>Bojangles
    Finns det någon som tar betalt för att aga barn?
    Misshandel är aldrig OK, sex kan vara underbart.

• Me81

Tyrell: Men du anser att vi borde bli lagligt även i Sverige att köpa? Är det för att underlätta för dig att gå till en hora?

Förstår om du inte vill skriva det då din fru kan läsa

• Me81

Tyrell: Sex kan vara underbart med någon man älskar. Inte på bekostnad av andra. De som säjer sig fjkar enbart njutningen tillsammans med dig. Du är enbart pengar för dom.

• Tyrell

>>Me81
    Det finns många lagliga tjänster jag aldrig skulle utnyttja, varför skulle jag vilja utnyttja prostitution bara för att det blev lagligt? Kom med argument och inte påhopp.

• Bojangles

FlamingRed: Man har rätt att sälja sin kropp du har däremot inte rätt att köpa någon annans...

• citronella

Vem ska kontrollera de prostituerades arbetsvillkor?
    Ska det finnas någon form av F-skattsedel eller hur tänker ni?
    Alla de som inte håller måttet om man nu t.ex väljer att sätta som krav att en yrkesutövare inte ska vara missbrukare, var ska de ta vägen?
    Ska vi skapa en parallell verksamhet där "fina" "lyckliga" horor utövar sin verksamhet och en annan där olyckliga får klara sig bäst de vill?
    Jag skulle gärna vilja se de arbetsrättsregler och arbetarskyddsföreskrifter som ska gälla för detta yrke. Vill ni att prostituerade ska genomgå obligatoriska hälsokontroller precis som på det tidiga 1900-talet för att se till att inte deras kunder blir sjuka? Och vad händer i så fall med de som inte klarar kontrollen?

Nej, låt prostitutionen förbli olaglig, det är en viktig signal om vad vårt samhälle står för!

• puss

tyrell, vart kommer det in i debatten?
    folk får väl ha sex om de vill, eller?

• Me81

Tyrell: Vad gör du här inne med dina åsikter om du inte anser att de är viktiga för dig personligen elle för andra män?

Kan du svara på om du tror att kvinnan njuter av köparen? Låt mig skratta lite mer.

• Tyrell

>>Puss
    Folk får inte ha sex om de betalar för det, även om de vill....

>>Me81
    Det handlar om principen, tjänst som tjänst...
    Nej jag tror inte den prostituerade, man eller kvinna, njuter på jobbet. Men hur många känner du som njuter på jobbet?

Svar på tråden Ska man legalisera prostitution?