• janne j

Ska man legalisera prostitution?

Vad anser ni om att det sedan någar år tillbaka har blivit kriminaliserat att köpa sex är det bra eller dåligt?

Det finns dem som anser att man skall legalisera prostutitionen igen då det finns vissa grupper i samhället som av olika anledningar inte kan eller vill skaffa sig en partner och då få sex på vanligt sätt. Ett exempel är personer som lider av olika typer av funktionshinder och som av den anledningen har svårt att skaffa sig en partner. Har inte de samma rätt som alla andra att ha ett sexliv vilket de i många fall ej kan ha då de inte har en partner som de kan ha sex med?

Många anser även att prostutitionen inte har minskat nämnvärt sedan det blev kriminaliserat utan verksamheten har istället blivit mindre synlig. Vissa anser att detta snarare har försämrat de prostituerades levnadsvilkor eller arbetsförhållanden då de då tvingas förlita sig på olika halickar för att kunna bedriva sin verksamhet. Om det istället skulle vara lagligt hade de kunnat driva sin verksamhet som vilken firma som helst helt öppet och då sköta allt själv utan inblandning av olika mer eller mindre skumma personer.

Så vad anser ni skall det förbli kriminellt att köpa sex eller skall man legalisera det som man har gjort i vissa länder?

• Svar på tråden Ska man legalisera prostitution?
  • janne j

"Eller har du själv funderat på att sälja dig/eller gjort det? "

Nä jag har inte provat sälja mig men jag kanske skulle testa, får väl dra på lackstövlarna och ställa mig i något gatuhörn nån sen kväll och se om jag får något napp.

Har du provat sälja dig själv ?

• Me81

Tyrell: Man kommer alldrig till roten genom att låta det vara lagligt. Så långt kan tom min katt tänka.

• hillson

Jag tycker personangrepp är tråkiga,förstör debatten...

Att legalisera prostution är inte rätt väg att gå...

• janne j

" Man kommer alldrig till roten genom att låta det vara lagligt. Så långt kan tom min katt tänka."

Man har ju bevisligen inte lyckats stoppa prostitutionen genom att göra det olagligt att köpa sex heller. Då anser jag att det är bättre att legalisera det så det kan ske under kontrollerade former och inte som idag i det fördolda där man inte har någon som helst koll.

• Tyrell

>> Citronella

Svartjobb förkommer i alla sektorer i yrkesvärden. Inte vill vi förbjuda rörmokare bara för att vissa inte håller sig till reglerna.

Begränsningar. Den sex som är laglig utan betalning borde kunna vara laglig även med betalning. Den som är förbjuden utan betalning blir förbjuden även med betalning.

I det korta loppet har du säker rätt när det gäller utslagning, men i det långa loppet gör en avmystifiering till att utslagningen minskar. Du har din tro, jag min, ingen bygger på fakta.

Fortfarande har jag inte fått svar på varför sex skiljer sig från städning eller hårklippning?

• Tyrell

" Man kommer alldrig till roten genom att låta det vara lagligt. Så långt kan tom min katt tänka."

Man kommer inte åt roten genom att kriminalisera det heller. Så långt kan tom MIN katt tänka.

• Me81

janne j:

Ska vi tillåta misshandel också för att kunna kontrollera det, då det mesta sker dolt?

Maja 15 år kanske skulle sluta sälja sig om hon visste att det var olaglit. Däremot inte nerdrogade Kicki på 40 bast.

• Me81

Tyrell: Det är ett steg rätt rikting, det kan tom min guldhamster räkna ut

• Tyrell

>>Me81

"Maja 15 år kanske skulle sluta sälja sig om hon visste att det var olaglit. Däremot inte nerdrogade Kicki på 40 bast."

Kan verkligen Maja 15 vara okunning om lagligheten? Varför vill hon testa den "karriären" från början?

• Me81

Att låta det vara LAGLIGT är att säga att det är OK
    Att låta det vara OLAGLIGT, är att äga att det inte är OK.

Samhället ska väl agera storebror, oavsett om lillesyster väljer fel väg?

Svar på tråden Ska man legalisera prostitution?