• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-04 20:23:39 följande:
    Det borde finnas en skuld även när kvinnor väljer
    Om jag får ha mina preferenser och du dina så uppstår ingen skuld. om jag säger nej till 2 män så finns ingen magisk skuld att jag nu måste säga ja till två män.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:40:25 följande:
    Nej, det tänker jag inte göra. Varför skulle jag göra det?
    Nu förstår jag inte. Varför inte?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:54:22 följande:
    Ok, så du menar att en man som inte skickar dickpics oftast har lätt att få till dejter. Det var något nytt för mig. Jag trodde att de som skickar dickpics var mer säkra i sin sexualitet än vad incels är.
    en man som skickar dickpics tror att deras skinnfiol ska locka fram det *primitiva* i kvinnan och locka fram *brunst*. jag har till dagens datum, 30+ fyllda ännu inte stött på en endaste vettig man som skickar dickpics.

förutom att det är tragiskt, så är det återigen brottsligt att skicka. Vettiga män, snälla män, beter sig inte på det sättet. Vettiga män är civiliserade. Vettiga män är inte incels. List goes on
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 09:54:18 följande:

En man kan vara våldtäktsman. en man kan vara ensam man. En man kan vara incel. En man kan vara gift. Etc.
    denna tråd handlar om incels, och incels är ensamma män som skyller sin ensamhet på samhället och besitter kvinnoförakt. Som sprider propaganda som inte är förankrad i demokratiska värdegrunder som du också säger är så polariserade. Och värdegrund är faktiskt ganska svart eller vitt, antingen är du en god människa eller så är du inte en god människa. en god människa står bakom allas lika värde oavsett kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning. Att alla dessa ska ha samma friheter, rättigheter, möjligheter men också skyldigheter oavsett vad. Att vi alla har en likhet för lagen.

de individer som inte är goda. och som inte har goda värdegrunder är återigen de som tror sig ha mer rättigheter än någon annan grupp. Som just incels som diskuteras i tråden, de tror sig ha mer rätt till en kvinna, och att staten på något sätt ska hjälpa till och fördela kvinna till dom. För att *det är ju samhällets ansvar* att *alla ska ligga lika mycket/lika lite* och att det är *samhället som gjort kvinnan så kräsen och otacksam till följd av hennes nya höjda människovärde*.

incels ÄR ett samhällsproblem som behöver utrotas, inte daltas med. då får samhället en grogrund för individer som inte har demokratiska värderingar som på sikt kan bli hot mot demokratin om dessa ökar i antal. Dessa män behöver hjälp att ändra på sin värdegrund, så angiveri som varit uppe på tapeten tidigare kanske inte är så dumt ändå. Kunna ange individer som behöver låsas in på rättsspyk tills de har goda värdegrunder och ett jämställt demokratiskt tänkande.

Det här var bland det sjukaste jag har läst.

Först en förklaring om att de som är mot incels/ ensamma män är goda människor med goda värderingar som tror på allas lika värde, att alla har samma friheter, rättigheter, möjligheter, skyldigheter och vara lika inför lagen.

Sen ett förslag om att incels ska utrotas och låsas in för rättspsykiatrisk vård om de har fel åsikter. Hur är det på något sett förenligt med demokrati, att alla har samma friheter och goda värderingar?

Ni som tror att ni står för goda värderingar. Se er själva i spegeln för ni håller på att bli förespråkare för en diktatur. En åsiktsdiktatur där den som tycker fel ska låsas in i fängelse. Bevare oss väl för detta "goda" totalitära hat som sprids.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:14:07 följande:
    en man som skickar dickpics tror att deras skinnfiol ska locka fram det *primitiva* i kvinnan och locka fram *brunst*. jag har till dagens datum, 30+ fyllda ännu inte stött på en endaste vettig man som skickar dickpics.

förutom att det är tragiskt, så är det återigen brottsligt att skicka. Vettiga män, snälla män, beter sig inte på det sättet. Vettiga män är civiliserade. Vettiga män är inte incels. List goes on
    Enligt den definitionen borde jag vara en vettig man då eftersom jag aldrig har skickat en dickpic och inte heller kommer göra det. Att en vettig man inte kan vara en incel tror jag dock är mer baserat på fördomar.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:54:22 följande:
    Ok, så du menar att en man som inte skickar dickpics oftast har lätt att få till dejter. Det var något nytt för mig. Jag trodde att de som skickar dickpics var mer säkra i sin sexualitet än vad incels är.
    Män som skickar dickpicks är inte säkra i sin sexualitet, bara idioter.
    Jag har aldrig, aldrig hört om en man som skickar oombedda dickpicks som haft framgång hos kvinnor.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 21:19:03 följande:
    Enligt den definitionen borde jag vara en vettig man då eftersom jag aldrig har skickat en dickpic och inte heller kommer göra det. Att en vettig man inte kan vara en incel tror jag dock är mer baserat på fördomar.
    Det är skillnad på att vara singel och incel.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-04 21:09:07 följande:
    Nu förstår jag inte. Varför inte?
    Har förstått att det är bäst att inte prata om någon politik alls med vänner. Det blir bara infekterat då.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-04 21:19:14 följande:
    Män som skickar dickpicks är inte säkra i sin sexualitet, bara idioter.
    Jag har aldrig, aldrig hört om en man som skickar oombedda dickpicks som haft framgång hos kvinnor.
    Jag förstår inte fenomenet heller, men googlade och läste om den här mannen:

www.cafe.se/johan-29-darfor-skickar-jag-dickpics/
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 20:58:19 följande:
    Om du skriver att kvinnor undviker mig i vardagen är det en förolämpning som dessutom inte stämmer.

Jag är inte en representant för män, men du verkar tro att du är det. Trots det verkar inga andra män i tråden ha samma agg mot incels som du har.

SD tar jag upp för att det är ett jämförbart exempel på när åsikter blev bemötta med osakliga argument och personangrepp. Det finns fortfarande en liten skara som ägnar sig åt detta, men de har blivit allt färre med åren.
    Har du fått för dig att män generellt tycker om din idé med att begränsa sex för vissa grupper av män? Presentera din idé för dina vänner oavsett kön så får du se deras reaktioner. Du kan väl flika in dina åsikter om att det var osmart av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor historiskt.

Så din enda koppling till sd och anledningen till att du tar upp det hela tiden är offermentaliteten. I din värld så är dina bisarra idéer tillräckligt normala för att bli accepterade. Jag tror att sd anhängarna som får höra talas om dina fascistiska idéer försöker ta avstånd från dig.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?