• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • pyssel
    FDFMGA skrev 2021-05-19 17:44:59 följande:

Och somliga borde söka med ljus och lykta efter att stående abonnemang på "Sinne för proportioner"

Ok, Minitrump! "Det som hände var inte fel."
  • FDFMGA
    pyssel skrev 2021-05-19 18:01:23 följande:
    Ok, Minitrump! "Det som hände var inte fel."
    Lustigt att behovet är så starkt att hitta på pejorativa benämningar i vissa typer av trådar. Din åsiktsfrände i den här är för övrigt förmodligen Familjelivs mest devota Trumpanhängare, hen har profeterat om ett stort hangarfartyg som ska byggas till Trumps ära och i Trumps namn.

Kanske du och hen kan få följa med på en resa  och utbyta skarpsinniga tankar med varandra.

Lille Fritjof var visst hans pejorativa benämning på Fridolin.

Bräcker du det utan övningSkrattande

Nåväl, det må vara er väl unt att få tro att förtroendet för public service är i gungning - bland andra än de vanliga gänget.

Överlag har ju svenskar ett grundmurat förtroende för ps - om än inte i omröstningstrådar här på FLTomte
  • pyssel
    FDFMGA skrev 2021-05-19 18:24:12 följande:

Lustigt att behovet är så starkt att hitta på pejorativa benämningar i vissa typer av trådar. Din åsiktsfrände i den här är för övrigt förmodligen Familjelivs mest devota Trumpanhängare, hen har profeterat om ett stort hangarfartyg som ska byggas till Trumps ära och i Trumps namn.

Kanske du och hen kan få följa med på en resa  och utbyta skarpsinniga tankar med varandra.

Lille Fritjof var visst hans pejorativa benämning på Fridolin.

Bräcker du det utan övning

Nåväl, det må vara er väl unt att få tro att förtroendet för public service är i gungning - bland andra än de vanliga gänget.

Överlag har ju svenskar ett grundmurat förtroende för ps - om än inte i omröstningstrådar här på FL

Varför tycker du inte att vi kan kritisera våra samhällsinstitutioner? Det är ju du (plus din lilla blindtarm som f.ö kasserat varenda läslinjal du frikostigt skickar hans väg) som är först ut med pejorativa benämningar på den som har något slags kritik. Jag är en stor anhängare av public service som sådan, men anser att även den ska tåla att granskas. Ett demokratiskt samhälle bygger på bl.a det och offentlighetsprincipen. Men du blir istället så till dig i brallan över att få teama upp med FL:s paria, bara du får lapa i dig beröm, så du håller vilka rabiata stalinistkommentarer som helst om ryggen.

Att populister gnuggar händerna när PS trampar i klaveret gör ju knappast att jag vill ha det stängda samhälle du och ditt lilla handtag förespråkar. Vad FL:s och hela Sveriges SD-maffia tycker i frågan är fullständigt egalt för var jag ställer mig. Det är huvudlöst att låta dem äga frågan om granskning bara för att man själv (bl.a jag) gillar PS och tycker deras existens dessutom är nödvändig. Hur får du och klabbet förresten ihop att Wolodarski är högerextrem?
  • FDFMGA
    pyssel skrev 2021-05-19 19:11:32 följande:
    Varför tycker du inte att vi kan kritisera våra samhällsinstitutioner? Det är ju du (plus din lilla blindtarm som f.ö kasserat varenda läslinjal du frikostigt skickar hans väg) som är först ut med pejorativa benämningar på den som har något slags kritik. Jag är en stor anhängare av public service som sådan, men anser att även den ska tåla att granskas. Ett demokratiskt samhälle bygger på bl.a det och offentlighetsprincipen. Men du blir istället så till dig i brallan över att få teama upp med FL:s paria, bara du får lapa i dig beröm, så du håller vilka rabiata stalinistkommentarer som helst om ryggen.

Att populister gnuggar händerna när PS trampar i klaveret gör ju knappast att jag vill ha det stängda samhälle du och ditt lilla handtag förespråkar. Vad FL:s och hela Sveriges SD-maffia tycker i frågan är fullständigt egalt för var jag ställer mig. Det är huvudlöst att låta dem äga frågan om granskning bara för att man själv (bl.a jag) gillar PS och tycker deras existens dessutom är nödvändig. Hur får du och klabbet förresten ihop att Wolodarski är högerextrem?
    Hur har du det med din blindtarm, min skulle inte kläcka ur sig att ingen vettig man vill vara tillsammans med en feminist eller dyrka Trump.

Hur kommer det sig att du tror att jag inte anser att man kan kritisera samhällsinstitutioner? I frågan om kopplingen mellan journalisten och islamisten så har jag bara skrivit två inlägg, det om proportionerna och det där jag skriver att "det är märkligt att SR inte går ut och förklarar hur och när man fick den information som innebar att hon fick gå".

Till skillnad från dig tror jag inte att förtroendet för public service är i gungning - men det hindrar inte att jag anser att Ekot skött det här klantigt.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-05-19 13:19:04 följande:
    Nu blandar du ihop dem.

Det är TVÅ olika kvinnliga journalister som visat sig ha förhållanden med "problematiska individer".

Hon som var anställd på SR är ihop med en islamist.

Hon som jobbat åt både SVT och SR som frilansare är gift med en man kopplingar till Bandidos.

Vare sig islamister eller Bandidos ska förstås ha en ingång till ett skyddsobjekt som public service.

Att kvinnans make känner någon i Bandidos innebär ju inte att Bandidos har en ingång till Sveriges radio. Påstående är lika befängt som om någon påstod att Jimmie Åkessons hustru Louise Erixon (innan skilsmässan) gett sexualbrottslingar tillgång till Sölvesborgs kommun bara för att hennes make då hade ett popband ihop med en dömd sexualbrottsling. Håller du inte med om att det skulle ha varit ett orimligt påstående?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2021-05-19 13:19:04 följande:
    Vare sig islamister eller Bandidos ska förstås ha en ingång till ett skyddsobjekt som public service.
    Vad bra för det har de inte! Så du är förstås nöjd  

https://sv.wiktionary.org/wiki/n%C3%B6jd
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • RebeckaZ70

Cecilia Uddén arbetade som redigerare på Sveriges kommunistiska partis tidning Gnistan.

Nu redigerar hon verkligheten i Mellanöstern för oberoende Sveriges radio...

Nästa gång kanske hon kan ta upp när befolkningen sist fick säga sin vilja om saken i allmänna val? Och nämna hur hamas behandlar dem som har en avvikande uppfattning.

Another wild hearted woman
  • Flash Gordon

Jag har faktiskt ett gammalt nummer av Gnistan från kanske 1984-85 där Uddén rapporterar från Kairo. Jag kommer inte ihåg om vad det handlade exakt. Kan ha varit kvinnoföreningar eller nåt.

Skrattande

Det finns mååååånga journalister i dagens media som figurerat i  kommunistiska sammanhang.

Ränderna på den zebran har säkert gått ur nu när hon och hennes Kamrater förväntas rapportera opartiskt i public service *host host* 

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2021-05-25 17:18:30 följande:
    Jag har faktiskt ett gammalt nummer av Gnistan från kanske 1984-85 där Uddén rapporterar från Kairo. Jag kommer inte ihåg om vad det handlade exakt. Kan ha varit kvinnoföreningar eller nåt.

Skrattande

Det finns mååååånga journalister i dagens media som figurerat i  kommunistiska sammanhang.

Ränderna på den zebran har säkert gått ur nu när hon och hennes Kamrater förväntas rapportera opartiskt i public service *host host* 

Att rapportera hur det ser ut på ställen, gör inte en opartisk.
    Men det vet även du, så man blir perplexad faktiskt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • pyssel
    FDFMGA skrev 2021-05-19 19:43:07 följande:

Hur har du det med din blindtarm, min skulle inte kläcka ur sig att ingen vettig man vill vara tillsammans med en feminist eller dyrka Trump.

Hur kommer det sig att du tror att jag inte anser att man kan kritisera samhällsinstitutioner? I frågan om kopplingen mellan journalisten och islamisten så har jag bara skrivit två inlägg, det om proportionerna och det där jag skriver att "det är märkligt att SR inte går ut och förklarar hur och när man fick den information som innebar att hon fick gå".

Till skillnad från dig tror jag inte att förtroendet för public service är i gungning - men det hindrar inte att jag anser att Ekot skött det här klantigt.

Din blindtarm kläcker bl.a ur sig att människor är högerextremer och trumpister när minsta kritik riktas mot de styrande. "Komiskt" (som blindtarmen säger). "Komiskt, betyder enligt Wikipedia..." och "Googla fram det om ni kan!" sa Bull. "Hur gjorde du, mastermind??", ekade det på tyska.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?