Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Och somliga borde söka med ljus och lykta efter att stående abonnemang på "Sinne för proportioner"
Lustigt att behovet är så starkt att hitta på pejorativa benämningar i vissa typer av trådar. Din åsiktsfrände i den här är för övrigt förmodligen Familjelivs mest devota Trumpanhängare, hen har profeterat om ett stort hangarfartyg som ska byggas till Trumps ära och i Trumps namn.
Kanske du och hen kan få följa med på en resa och utbyta skarpsinniga tankar med varandra.
Lille Fritjof var visst hans pejorativa benämning på Fridolin.
Bräcker du det utan övning
Nåväl, det må vara er väl unt att få tro att förtroendet för public service är i gungning - bland andra än de vanliga gänget.
Överlag har ju svenskar ett grundmurat förtroende för ps - om än inte i omröstningstrådar här på FL
Att kvinnans make känner någon i Bandidos innebär ju inte att Bandidos har en ingång till Sveriges radio. Påstående är lika befängt som om någon påstod att Jimmie Åkessons hustru Louise Erixon (innan skilsmässan) gett sexualbrottslingar tillgång till Sölvesborgs kommun bara för att hennes make då hade ett popband ihop med en dömd sexualbrottsling. Håller du inte med om att det skulle ha varit ett orimligt påstående?
Cecilia Uddén arbetade som redigerare på Sveriges kommunistiska partis tidning Gnistan.
Nu redigerar hon verkligheten i Mellanöstern för oberoende Sveriges radio...
Nästa gång kanske hon kan ta upp när befolkningen sist fick säga sin vilja om saken i allmänna val? Och nämna hur hamas behandlar dem som har en avvikande uppfattning.
Jag har faktiskt ett gammalt nummer av Gnistan från kanske 1984-85 där Uddén rapporterar från Kairo. Jag kommer inte ihåg om vad det handlade exakt. Kan ha varit kvinnoföreningar eller nåt.
Det finns mååååånga journalister i dagens media som figurerat i kommunistiska sammanhang.
Ränderna på den zebran har säkert gått ur nu när hon och hennes Kamrater förväntas rapportera opartiskt i public service *host host*
Att rapportera hur det ser ut på ställen, gör inte en opartisk.
Men det vet även du, så man blir perplexad faktiskt.
Hur har du det med din blindtarm, min skulle inte kläcka ur sig att ingen vettig man vill vara tillsammans med en feminist eller dyrka Trump.
Hur kommer det sig att du tror att jag inte anser att man kan kritisera samhällsinstitutioner? I frågan om kopplingen mellan journalisten och islamisten så har jag bara skrivit två inlägg, det om proportionerna och det där jag skriver att "det är märkligt att SR inte går ut och förklarar hur och när man fick den information som innebar att hon fick gå".
Till skillnad från dig tror jag inte att förtroendet för public service är i gungning - men det hindrar inte att jag anser att Ekot skött det här klantigt.