Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Turerna verkar ännu och delvis höljda i dunkel om du ser vad medarbetare påstår och vad chefen påstår.
Det sista är en fråga lika relevant som den du jagar med frågan *Slår du fortfarande dina barn?* Så den får bli mitt oerhört tydliga svar tills du greppar vad jag vänder mig emot till att falskeligen reducera hela saken och med det allt som hänt innan I den, till en tröttsam anklagelse om skrikhöger.
Eller du anklagar Doku för att vara skrikhöger?
Professor Wilhelm Agrell kräver en oberoende utredning av islamistskandalen på SR. Han anser att SR viftar bort frågan.
www.svd.se/kritiken-mot-sr-okar--agrell-kraver-utredning
Och så igen då ...
www.gp.se/kultur/kultur/svt-s-kulturjournalist-lyfte-fram-sin-pojkv%C3%A4n-i-program-1.46388698
Kvinnlig SVT-journalist låter sin pojkvän få ge live-show i hennes program utan att information om kopplingen ges.
.
Programledaren var också projektledare för sändningen. Var det hon eller artisten som tog initiativ till att sända konserten i SVT?
- Idén om att göra den här konserten kom från artisten själv.
Och så igen ... igen ...
uvell.se/2021/05/06/svt-later-hyresgastforeningen-lobba/
"Opartiska" SVT råkar missa att pojken med det fantastiska namnet Mango som de intervjuar om hans bostadsproblem är lobbyist för Hyresgästföreningen.
En enkel sökning på hans rätt unika namn ger direkt att han är involverad i Hyresgästföreningen och "Jag Vill Ha Bostad punkt Nu"
Men det missade förstås public service, med 8,5 miljarder om året i skattemedel, att kontrollera.