Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Sakligt är att prata om denna statsvetare och varför man ser det som opartiskt, och när vi ALLA vet om att mer än denna statsvetare har fått frågor.
Så ska detta vara kontentan att du vet att detta exempel inte ändrar nått om den opartiskhet SVT/SR har?
Du vet den där sakligheten.
Vi pratar om den statsvetaren och att det INTE alls var opartiskt, då så många andra även får komma till talls.
Vill du inte göra det så vet jag inte varför du svarar mig längre.
Vet du?
Opartisk betyder väl i praktiken att man inte ska vara emot någon beroende på sexuell läggning, politisk ståndpunkt eller ursprung. Och det kan väl, beroende på vilket parti man tillhör, i sig anses vara partiskhet. De har förstås fel, men jag förstår att frågan dyker upp när man tillhör vissa partier.
Dock om man tillåter flera parter berätta sin åsikt som SVT/SR gör.
Så kommer man till en punkt det är sakligt att låta mer än en part att berätta och förklara en sak.
Och per definition är opartiskt, sen finns de som vägrar se det sakliga .
Utan vill kompartmentalisera enskild sak, till vara den enda saken som påvisar partiskhet och glömma allt annat.
Men världen fungerar inte så.
Dock om man tillåter flera parter berätta sin åsikt som SVT/SR gör.
Så kommer man till en punkt det är sakligt att låta mer än en part att berätta och förklara en sak.
Och per definition är opartiskt, sen finns de som vägrar se det sakliga .
Utan vill kompartmentalisera enskild sak, till vara den enda saken som påvisar partiskhet och glömma allt annat.
Men världen fungerar inte så.
Nej, jag säger att alla får komma till tals och att det är hopplöst omöjligt att påvisa en partiskhet där och på den med statsvetaren.
För om man gör, så glömmer man ju av alla andra som fått prata om regeringskrisen, vilket flashy gjorde i sin iver påvisa nått h*n aldrig klarar av.(Och just för den glömska som uppstå där)
På SVT igår angreps Annie Lööf. Direkt var SVT-personal framme och påtalade att hon inte var på plats och kunde inte försvara sig.
Annat var det för ett år sedan när lille Morgan tilläts angripa en borgerlig politiker å det grövsta. Hör och häpna så tilläts inte den borgerliga politikern gå i svaromål för SVT hade bestämt att bara Morgan fick angripa motparten. Då var hon alltså på plats i studion, men fick munkavle av opartiska SVT.
Nej, jag säger att alla får komma till tals och att det är hopplöst omöjligt att påvisa en partiskhet där och på den med statsvetaren.
För om man gör, så glömmer man ju av alla andra som fått prata om regeringskrisen, vilket flashy gjorde i sin iver påvisa nått h*n aldrig klarar av.(Och just för den glömska som uppstå där)