• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    Philipsson skrev 2014-11-06 15:55:26 följande:
    Hur som helst sker nu sakta men säkert en förändring i media. I morse t.ex., i P1 morgon, fick Morgan Johansson frågan av programledaren varför flyktingfrågan inte kan lösas genom att färre får uppehållstillstånd. För bara några månader sen skulle frågan ha varit omöjlig; då skulle programledaren ha utmålats som rasist! Som det har varit, har politikerna aldrig ha behövt förklara varför de har velat ha stor invandring. Frågan har setts som helt självklar, genom den politiska- och mediemaktens hegemoni.

Det är tack vare sverigevänner denna perspektivförändring har skett: 12,9% ger konsekvenser. Nu är de dödsrädda att denna siffra ska dubblas till nästa val!

Och igår kablades nyheten om att AF helt enkelt inte klarar anstormningen, ut i såväl Text-TV som SVT...

Så saker och ting förändras, till det bättre. Folket har aldrig fel. Politikerna vill köra över folket, men det kan folket förhindra.
    Var är rasistdrevet kring Gudmunson? Han föreslår ju en sådan typiskt radikal SD-idé.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/ogrundade-asylansokningar-belastar-systemet_4074321.svd
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 17:57:09 följande:
    Fungerar icke. Vet att FL har svårt med länkning, så skriv titeln på TS.
    Länken funkar för mig, men att FL kan vara segt är förmodligen en av de få frågor där det råder total samstämmighet bland användarna.

Tråden heter Smutsiga sanningar om SD, numret på inlägget har jag glömt, men det står ju i mitt förra inlägg.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-11-06 15:55:26 följande:

Hur som helst sker nu sakta men säkert en förändring i media. I morse t.ex., i P1 morgon, fick Morgan Johansson frågan av programledaren varför flyktingfrågan inte kan lösas genom att färre får uppehållstillstånd. För bara några månader sen skulle frågan ha varit omöjlig; då skulle programledaren ha utmålats som rasist! Som det har varit, har politikerna aldrig ha behövt förklara varför de har velat ha stor invandring. Frågan har setts som helt självklar, genom den politiska- och mediemaktens hegemoni.

Det är tack vare sverigevänner denna perspektivförändring har skett: 12,9% ger konsekvenser. Nu är de dödsrädda att denna siffra ska dubblas till nästa val!

Och igår kablades nyheten om att AF helt enkelt inte klarar anstormningen, ut i såväl Text-TV som SVT...

Så saker och ting förändras, till det bättre. Folket har aldrig fel. Politikerna vill köra över folket, men det kan folket förhindra.

Vilka integrationsproblem löses av strypt invandring? Det är ju rasisterna och smygrasisterna som är problemet.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-07 17:55:16 följande:
    Vilka integrationsproblem löses av strypt invandring? Det är ju rasisterna och smygrasisterna som är problemet.
    Just det. Det är vi som placerar dem i utanförskap och bränner bilar och raserar landet. Vi våldtar, rånar och skjuter.

Svensken är problemet. Det bästa vore om alla svenskar flyttade.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-07 19:28:19 följande:

Just det. Det är vi som placerar dem i utanförskap och bränner bilar och raserar landet. Vi våldtar, rånar och skjuter.

Svensken är problemet. Det bästa vore om alla svenskar flyttade.

Oj vilka fördomar. Nästan så man kan kalla dig för en ra..nej just ja det får man ju inte säga i det här j-a landet.

Men jag frågar igen, hur löser strypt invandring integrationsproblemen?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-06 12:12:27 följande:

Du tar ju inte åt dig av vad man skriver.

Klart jag inte tar åt mig, jag anser ju att du har fel.

Men förklara varför du anser att Zlatan är en invandrare, jag tror nämligen inte att du kan ge mig ett ickerasistiskt svar.
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-11-07 19:36:49 följande:

Nu när V samarbetar med SD kan ni väl erkänna att SD inte alls är så isolerade som ni vill tro. Skrattande

www.dagensarena.se/innehall/v-rostade-fram-sd-kandidat/

nyheter24.se/nyheter/politik/782088-har-ar-kommunen-dar-sd-och-v-samarbetar

Ledningen är rasande.

Aron Etzler, Vänsterpartiets partisekreterare, är inte nöjd och säger att de ?beklagar att de gjort såhär? och att deras ?starka rekommendation är ju att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?