• Anonym (Flickvän)

Vill inte sambo ska äta i soffan

Jag i min pojkvän har haft en diskussion. han ska ha över konpisar o de ska dricka o kolla fotboll o äta. Jag vill att de inte äter i soffan som är ny då de ska äta revben och kyckling vingar alt inte välja en så kletig mat. Han tycker att jag överdriver så extremt. Det är dock jag som betalar soffan samt matta. sen vet jag att de kompisar som kommer är väldigt grisiga o är inte direkt sådana som tvättar händerna efter de ätit. de spolar tex inte nör de vart på toaletten, sitter o fiser öppet. Överdrivet jag?

• Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan
  • Anonym (Psnörd)

Jag tycker du ska säga till din sambo att fine, om de ska få sitta och käka i den nya soffan då får han de till att lägga över filtar.
    Det är trots allt hans hem också, men såklart ska inte soffan bli förstörd så ju  

Det finns ju ofta så man kan köpa som ligger nära i utseende. Min mamma har alltid filt över sina soffor om det ska komma med barn eller hund. 

Dessutom så dagen efter (om han inte gör det av dig själv) så visa och säg att nu får du städa upp faktiskt. 

De råd om hur du ska städa eller att du ska ta över köket det håller jag inte med om. Du är hans partner, inte hans mamma. Du ska absolut inte behöva sköta mer av hemmet för att han är så  
    (Inget påhopp på andras åsikter eller så, utan vill bara framföra min)

Jag tänker såhär. allt handlar om huruvida du vill leva med honom eller inte. 
    Om du faktiskt vill fortsätta leva med denna killen så tycker jag att du vid ett tillfälle, som inte i anslutning med ett bråk eller så, prata med honom. 
    Absolut inte skälla och gapa för det tror jag inte ger något alls, annat än att försämra mellan er  

Sätt er ner i lugn och ro och säg till honom att du älskar honom, men om ni ska kunna fortsätta så behöver vissa saker som måste förändras. 
    Jag tycker också att du här ska fråga om han fått lära sig hemifrån med kökshygien och städning och sånt. Och hjälpa honom så han förstår att sånt han gör faktiskt kan få allvarliga konsekvenser och göra er sjuka allihopa  

Säg att du gärna visar honom och hjälper honom om han vill det, så att han faktiskt får veta vad som gäller. 

Om han tar emot hjälpen och visar att han vill lära sig så kanske ni kan rädda relationen. 
    Om inte så är det ju ett tecken i sig

Jag tror det man kommer så mycket längre genom att prata snällt och mjukt mot varandra. Om han aldrig lärt sig sånt så kanske han faktiskt på riktigt inte vet. Och då är det väl bättre att utifrån ett vänligt håll behövter det och ger honom möjlighet att lära sig. 
    Men aldrig i stridens hetta. Välj tillfället väl. 

(ps, som en som gjort lumpen så vet jag precis hur snuskigt grisiga grabbar kan bli när de är tillsammans, men ofta inte alls likadant  är de är i sina vanliga situatione, så tycker inte det behöver vara något tecken så faktiskt)

Önskar dig lycka till och hoppas du väljer att ta ett öppet, vänligt sinnat samtal med honom, där all irritation och frustration läggs åt sidan under samtalet.
    He might surprise you. 

• Goneril

Signaturen (Psnörd) är en god, förlåtande människa, säkert lite religiös också. TS ska altså, milt och försiktigt och utan att höja rösten, informera om kökshygien, på det sätt som man berättar för en komplett idiot om självklarheter. Hon ska inte använda för svåra ord för då förstår han inte.                                    

Hur ska TS göra sen? Ska hon kalla in äckelkompisarna för en motsvarande lektion? Dummaste jag har hört,  TS  ska separera .Hon är inte partnerns morsa och ska inte ta den rollen. Synd att de hann skaffa barn, men hon får ett bättre liv med sitt barn, ensam. Lektionen får hon väl hålla i alla fall nu när det blir vv- liv så inte mannen förgiftar barnet. Jag undrar ju förstås Hur TS kom på att flytta ihop med honom, obegripligt.

• Anonym (hmm)
    Goneril skrev 2025-02-10 06:12:35 följande:

Signaturen (Psnörd) är en god, förlåtande människa, säkert lite religiös också. TS ska altså, milt och försiktigt och utan att höja rösten, informera om kökshygien, på det sätt som man berättar för en komplett idiot om självklarheter. Hon ska inte använda för svåra ord för då förstår han inte.                                    

Hur ska TS göra sen? Ska hon kalla in äckelkompisarna för en motsvarande lektion? Dummaste jag har hört,  TS  ska separera .Hon är inte partnerns morsa och ska inte ta den rollen. Synd att de hann skaffa barn, men hon får ett bättre liv med sitt barn, ensam. Lektionen får hon väl hålla i alla fall nu när det blir vv- liv så inte mannen förgiftar barnet. Jag undrar ju förstås Hur TS kom på att flytta ihop med honom, obegripligt.

Vilken överdriven attityd.

Visst, vissa saker behöver dom verkligen arbeta på. Men att apa om vad ts SKA göra o i det här fallet menar du på att hon ska göra slut fast de har barn tillsammans, verkar ju verklighetsfrånvändande.

Du tror inte ts kan prata med sin killes morsa istället? Hon förstår antagligen ts helt och kan ta ett seriöst snack med sin son istället för att du kommer med krav om att de ska skiljas åt. Helt absurt. 

Du kanske skulle pröva på meditation ?

• Anonym (hmm)

Jag håller med er övriga i tråden att ts kille med vänner låter väldigt snuskiga samt smutsiga av sig. Riktigt äckliga låter dom som faktiskt. 

Men sedan har vi det där andra... de som köper möbler som sedan ska behandlas som om de vore ovärderlig guld. Menar, ska man köpa saker man är så rädd om så se till att du kan låsa in det i ett kassa skåp. I övrigt så ska det och FÅR användas!

Visst, onödigt med fett fläckar i soffan, men går ju att lösa med filtar handdukar o i ts fall kanske med trevliga lappar överallt som säger åt grisarna vad de måste göra. Menar, tvättar dom sig inte om händerna efter toalettbesök så hade dom åkt ut med huvudet före hos mig.

Men det jag vill komma fram till är att va fan, en matta ligger på golvet och man får räkna med att en matta blir smutsig o kanske t om går sönder. Inget man ska börja gapa och skrika om förutom möjligtvis försöka kräva hälften för en ny matta när det blir dags igen. Är ts så rädd om sin matta så rekommenderar jag henne att antingen hänga upp den på väggen eller i taket. För man måste kunna så leva i sitt hem också och inte endast gå som på glas och vara rädd hela tiden för att minsta lilla grej ska hända.

En annan grej också, är man så jäkla rädd om saker, så kanske du helt enkelt har köpt för dyra saker ? Isåfall rekommenderar jag hellre att du ts lägger pengarna på tavlor istället för då lär du få ha dom i fred åtminstone.

• Anonym (Libbsticka)
    Anonym (hmm) skrev 2025-02-10 06:30:23 följande:

Vilken överdriven attityd.

Visst, vissa saker behöver dom verkligen arbeta på. Men att apa om vad ts SKA göra o i det här fallet menar du på att hon ska göra slut fast de har barn tillsammans, verkar ju verklighetsfrånvändande.

Du tror inte ts kan prata med sin killes morsa istället? Hon förstår antagligen ts helt och kan ta ett seriöst snack med sin son istället för att du kommer med krav om att de ska skiljas åt. Helt absurt. 

Du kanske skulle pröva på meditation ?

Man får det man ställer krav på. Jag lever inte med en skitgris för jag kapar en sån jäms med inom några veckor och går vidare.

Det är inte acceptabelt att leva som på 1700-talet när man har dusch och det tar max tio minuter att bli ren och fin, och det är inte accpetabelt att förstöra möbler för att man ska äta i dem.

Dessa män ska inte ha barn, de ÄR barn.
  • Anonym (P)
    Anonym (Libbsticka) skrev 2025-02-10 07:38:47 följande:
    Man får det man ställer krav på. Jag lever inte med en skitgris för jag kapar en sån jäms med inom några veckor och går vidare.

Det är inte acceptabelt att leva som på 1700-talet när man har dusch och det tar max tio minuter att bli ren och fin, och det är inte accpetabelt att förstöra möbler för att man ska äta i dem.

Har Ts ens nämnt något om duschvägran?
  • Goneril

Det kommer aldrig så långt som till hopflyttning, man märker tidigt i ett förhållande vilken standard det handlar om. Killen i den här tråden är ju fullständigt omöjlig att ha i möblerade rum, en sanitär olägenhet. Alla i tråden som tycker vi har överdrivna krav, vi som är ordentliga,  spelar själva i bottenligan bland skitaktiga äckelpottor.                                                                                                                                                                         Många av er som skriver här skulle aldrig komma in i min bostad. Om man nu har drömt om en designsoffa länge, sparat ihop summan, de är dyra nämligen, så ska ingen sitta där med flottiga fingrar och gnugga av sig på soffan, det är helt otänkbart. Bland normala människor förekommer inte sånt kladd, det är bara bland grottmänniskor som inte fått nån uppfostran. i normalfallet äter man i matsalsdelen, i köket möjligtvis men inte i soffan. Där tar man på sin höjd ett tilltugg till drinken. Nu vet ni hur det går till hos bättre folk, bra för er att veta, ni som spelar i bottenligan.
  • Anonym (hmm)
    Goneril skrev 2025-02-10 09:38:50 följande:

OK, men ni båda har alltså större problem med ts kille än att ts enligt Libbsticka är en pedofil helt enkelt? 

Till Goneril; Inte fan sa jag åt brudarna att i den här sängen måste vi knulla försiktigt i för det är en design säng ifrån Italien. Löjligt. Den höll inte länge, men det va en riktigt skön och rolig säng FlörtSoligCool

O nej, man behöver inte vara så extrem som ts killle är eller som du Goneril verkar vara.

• Goneril

Asch, folk skojar i tråden, från början till slut. Det är nog hittepå. Inte sitter folk och fiser och torkar av sina flottiga händer på den nya soffan, nej, såna människor finns inte.Det finns heller ingen som inte känner till campylobakter. Jag gick nästan på dessa fantasier.

• Anonym (Psnörd)

Nä men snälla du. Tror du läser det jag skrivit ur något skevt perspektiv som inte att något alls med det jag faktiskt säger att göra, för du tycks ha missat typ alla poänger jag försöker göra. Och nej, inte ett dugg religös här heller.
    Och om man anser att det är korkat att sätta sig ner och ha en öppen ärlig diskussion med den man valt att dela sitt liv med, istället för att skrika och gorma så var så god och tyck vad du vill om mig. 

Och OM nu TS faktiskt vill separera så försvinner väl hela poängen med att hålla på och skrika och gorma, eller? För vill TS lämna är det inte någon ide att trycka ner kulle bara för han saknar hygienkunnande. 

Om du läst vad jag skrivit torde du sett att jag faktiskt också sa att TS absolut inte ska ta på sig varken köksansvar eller eller att hon skulle städa efter. Och sa oxå att det vad hans ansvar att ombesörja problemen med vännerna. 

Du själv verkar oxå missat att TS säger att sambon inte är så i vanliga fall. 

• Anonym (P)

Vadå? Det är väl ungefär på samma nivå som att andra behöver påminna dig om att inte vara en så förbannat dryg och nedlåtande översittare?
    Annars självklarheter för väluppfostrade människor med normal empatinivå.

Ja, ts kille med vänner låter väldigt snuskiga men någon måtta får det väl ändå vara på hysterin och domderandet från din sida?
  • Goneril
    Anonym (P) skrev 2025-02-11 01:42:26 följande:
    Vadå? Det är väl ungefär på samma nivå som att andra behöver påminna dig om att inte vara en så förbannat dryg och nedlåtande översittare?
    Annars självklarheter för väluppfostrade människor med normal empatinivå.

Ja, ts kille med vänner låter väldigt snuskiga men någon måtta får det väl ändå vara på hysterin och domderandet från din sida?
    Jag blev så arg å TS vägnar; jag har knappt ord att uttrycka min ilska när jag lever mig in i hennes situation. Hon har alltså sparat för att köpa en fin soffa, gläds åt den, och sen ska grisar förstöra den bara därför att de inte ids använda servetter, så fullständigt onödigt. Minsta fläck och jag hade blivit vansinnig. Sambon verkar vars ett mähä som inte kan sätta ned foten mot polarna. Nog hade jag domderat och härjat. Sambon hade fått köpa ny soffa, den fläckiga hade han kunnat ta med sig när han flyttar ut.
  • Goneril

Jag kan lägga till: Vi som lärt oss att vara rädda om allt vi fått, sedan barnsben, blir mycket upotörda över folk som förstör ich kladdar, man nog säga att vi ser ned på dem, vi vill inte beblanda oss med dem. Som barn hade jag ett dockskåp, jättefin, med möbler. Jag var oerhört rädd om det, tvättade alltid händerna innan jag lekte med det. Mina kusiner med sina kladdiga händer fick inte röra det. Så är det, man sparar till fina saker och normalbegåvade människorr rädda om sina egna och andras saker. Här var det inte tal om normalbegåvade, det var grisar utan IQ, sådana människor räknas inte. De borde sitta på ett hem av något slag.

• Anonym (Blå)

Efter att jag fått leksaker förstörda av ouppfostrade skitungar som kom över för att leka trots att jag inte ville när jag var liten, är jag selektiv med vilka jag bjuder hem och noggrann med att gäster inte grisar ner hemma hos mig. Vill man tycka att jag är hysterisk och snobbig får man gärna göra det. Såna som ts sambo och hans vänner skulle inte vara välkomna hemma hos mig. Punkt.

• Goneril
    Anonym (Blå) skrev 2025-02-11 13:34:26 följande:

Efter att jag fått leksaker förstörda av ouppfostrade skitungar som kom över för att leka trots att jag inte ville när jag var liten, är jag selektiv med vilka jag bjuder hem och noggrann med att gäster inte grisar ner hemma hos mig. Vill man tycka att jag är hysterisk och snobbig får man gärna göra det. Såna som ts sambo och hans vänner skulle inte vara välkomna hemma hos mig. Punkt.

Samma andas barn, att vara rädd om saker lär man sig tidigt. Fattig uppväxt, men så glad man blev när man fick något fint eller hade sparat ihop till något man längtat efter! Här gällde det en soffa och det är inte billigt precis. Säkert var det en fin soffa och i den ska inte ouppfostrade grisar sitta. "De ouppfostrade skitungarna" har blivit grisar som vuxna.                                                                                                                          Folk får gärna anse att man är hysterisk och snobbig, dessa grottmänniskor ska ändå inte komma i min närhet. Grottmänniskor? De var säkert mer ordentliga än TS sambo med kompisar. Sambon var lite bättre, trodde jag, ända tills jag läste hur han lagar kyckling. Inte nog med att det är äckligt, det är farligt också.
  • Tow2Mater
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-09 13:00:26 följande:
    Jag blir så sjukt ledsen över detta respektlösa beteende. Nu står han o tillagar kycklibg, tar i den med händerna. Sen går han o öppnar köks luckan, torkar händerna på handduken, öppnar ytter dörre , skåp toalett dörr UTAN att tvättat händerna. När jag sedan påpekar detta tycker han jag överdriver 
    Nå hur gick det med soffan? Blev någon sjuk? Vem vann matchen?

Så många frågor....men inga svar.
  • Anonym (Sarapi)

Oj visste inte att man satte sånna regler. Ni är vuxna båda två och har en soffa tillsammans. Kom med förslag och lösningar istället för att sätta regler som han mot förmodan kommer störa sig på. ?Älskling vill du att jag dukar fram i köket så får ni gå med tallriken sen till soffan. Jag ska också lägga över några filtar på soffan så att den inte blir smutsig?.

Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan