• Goneril

Vill inte sambo ska äta i soffan

Usch och fy!  Är sambon lika äcklig som kompisarna,? Varför bor du ihop med honom i så fall? Lägg en filt i soffan åtminstone och se till att du har ordentligt med servetter om de nu måste sitta i soffan.                                                                                                                            Duka helst i köket åt dem och spola av golvet efteråt. Gå de på toa, så kolla efteråt om de spolat. Har de inte det får de göra det.Tvätta händerna efter toalettbesöket ska de också göra. Fy vilka grisar! Jag hade kört sambon på porten, nej, jag hade aldrig flyttat ihop. Tacka vet jag särbolivet.TS, detta är inte normalt, så äckliga är inte folk I allmänhet. Detta är några riktiga grisar, var finns det så äckligt folk? Hur har de det hemma? Visa sambon tråden! Blir det en enda fläck på soffan får sambon köpa en ny, men det har han väl inte råd till gissar jag. TS, ett riktigt bottennapp, detta.

• Goneril
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-08 19:25:42 följande:
    Jag föreslog det med men han blir irriterad o säger att de är vuxna o vet hur man äter 
    Uppenbarligen inte, de är ju riktiga äckel som de har beskrivits. Sitter de verkligen och fiser, har de ingen som helst uppfostran? Om sambon gillar dem spelar han ju själv i samma äckel-liga. Han hade fått flytta ut,  honom hade jag inte delat bostad med.
  • Goneril
    Anonym (Zoe) skrev 2025-02-08 19:52:29 följande:

Normala vuxna klarar av att sitta och äta i en soffa. Killarna låter dock inte normala, skulle dumpat en pojkvän med sådana vänner. 

Plan A - dumpa pojkvännen.
    Plan B - låt de äta var de vill men kräv att pojkvänner återställer eventuella fläckar eller köper nytt. 

Helt enig, kinde inte sagt det bättre själv. Går de in med ytterskor också? Sätter de upp fötterna i soffan? Sambon får flytta, han kan ju bo hos något av äcklen.
  • Goneril

Men snälla TS, visste du inte vem din pojkvän umgås med när du flyttade ihop med honom? Är han inte själv rätt äcklig? Chips överallt, peta näsan, jag vet inte vad, man kan inte ha dem i möblerade rum. Kan du flytta soffan till sovrummet och sätta köksstolar framför TV:n så får de sitta där? Jag har väl aldrig hört på maken.                                                                                                             I min Howard-soffa sitter ingen som inte kan uppföra sig, jag lovar. Mat äts aldrig framför TV:n; vid soffbordet serveras en drink med lite tilltugg, bjuds på en assiett och med servetter. Mat äts i matsalsdelen, aldrig i soffan. Folk som TS beskriver kommer aldrig över tröskeln.Man är också noga med att inte gå in med ytterskor. Jag gillar heller inte när folk hasar runt i sockar, mina gäster har alltid inneskor med sig i en påse.

• Goneril
    Anonym (Nja) skrev 2025-02-08 23:52:32 följande:

Inte direkt, men du borde ha köpt en soffa man kan sitta i, inte ett prydnadsföremål. Vill du ha fina saker? Bo ensam. Och varför ska du vara den som bekostar nya möbler när ni är två i hushållet?

Med vettiga människor som fått uppfostran kan man ha fina saker. Min soffa är 20 år, design, inte en enda fläck. Alla som jag umgås med är normala. Det är skillnaden mellan oss och de grisar som beskrivs i tråden. TS pojkvän har tydligen sina rötter och sitt umgänge bland dessa grottmänniskor. Han skärper till sig tillfälligt eftersom flickvännen förväntar sig det, men hans naturliga beteende är ungefär som kompisarnas.                                                                                                                    Bryt upp, TS, och var tydlig med varför du gör det. Hoppas du har köpoäng så du kan få en ny bostad..Det finns faktiskt inga goda egenskaper som kompenserar för äckel. Om ni skulle bli osams eller det blir jobbigt kommer masken att falla och då blir han lika äcklig som kompisarna. Hur är det, duschar han och borstar han tänderna? 
  • Goneril
    Just Precis skrev 2025-02-09 10:19:26 följande:
    Åh vad intressant, hur har det blivit så? Ber du dem i förväg att ta med inneskor eller fattar de själva? Jag tycker jag har vänner och bekanta ur alla samhällsklasser, från hyresrätt till Solsidan, men ingen som har inneskor i liten påse med sig..!
    O nej, inte ber jag dem om det. Det är självklart att folk har inneskor med sig när det är kalas. Tänk dig själv, en snygg kostym eller klänning, inte vill man hasa i sockar till finkläder! Inneskorna ska ha lädersulor, inga grova sulor. Jag rädd om mina mattor förstås. Detta är så självklart, jag vet inte om det är en generationsfråga eller en klassfråga; egentligen inte, utan det handlar nog mest om vett och etikett.                                                                                                                                                             Goda vänner till mig hade vid tillfälle besök av en släkting som då sällskapade med en förtjusande fransyska, mycket fåfäng och vacker. Hon hade till sin eleganta outfit skor med jättehöga sylvassa klackar. Vännerna bävade hela kvällen, hur skulle nu parketten se ut efteråt? Någon liten skada uppstod som fick åtgärdas efteråt, men väluppfostrade som vännerna är  sa de ingenting. Jag vet inte hur jag själv hade reagerat, ärligt talat. Med det sagt, för damer, gärna släta sulor, inte klackskor. Ballerinaskor brukar jag själv ha.
  • Goneril
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-09 13:00:26 följande:
    Jag blir så sjukt ledsen över detta respektlösa beteende. Nu står han o tillagar kycklibg, tar i den med händerna. Sen går han o öppnar köks luckan, torkar händerna på handduken, öppnar ytter dörre , skåp toalett dörr UTAN att tvättat händerna. När jag sedan påpekar detta tycker han jag överdriver 
    Men Herregud! Rå kyckling, har ni inte hört talas om kampylobakter?  Man måste vara jättenoga med knivar, skärbrädan, allt som har kontakt med kycklingen! Ursäkta, är ni inte riktigt kloka? Handduken ska inte användas mer, den ska tvättas i hög värme. Kör ut sambon ur köket, ta över, sambon har inte alla hästar hemma som inte vet detta om kyckling. Googla.  Han är ju en fullkomlig idiot, det värsta jag hört. Kör ut honom. Du ska inte bo tillsammans med en sån dåre.
  • Goneril
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-09 17:23:38 följande:
    Inte första gången detta händer o ändå tycker han altid jag överdriver?. Jag har blivit sjuk en gång o vill aldrog bli igen? o absolut inte att vårt barn ska bli! Jag kommer behöva sanera hela huset efter detta??
    Lider han av något förståndshandikapp? Nu har ni barn ihop så du kanske inte kan lämna direkt men du måste planera för det. Just när det finns barn med i bilden måste han ju lära sig rimlig hygien. Man blir helt chockad när man läser om kycklingen, han är en sanitär olägenhet. Visa honom tråden.
  • Goneril
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-09 23:44:17 följande:
    Varför skriver du ni? Hon säger ju att hon blir ledsen över HANS beteende när han ej tvättar händerna och hon påpekar det. Hon tycker man ska tvätta händerna. Ja äckligt att inte tvätta händerna efter matlagning och ta på andra ytor. Naturligtvis värre med rå kyckling! Usch.
    Ja, det stämmer, det är han som inte begriper hur viktigt det är med hygien när man lagar kyckling. Dock faller mycket ansvar på TS som inte lyckas nå fram till honom och ta honom i upptuktelse. TS, kalla in några kompisar och så skäller ni ut honom efter noter, tillsammans. Det spelar ingen roll om han blir arg, TS ska ju ändå separera, ju förr desto bättre. Då slipper TS hans dö-äckliga kompisar och får ha sina möbler i fred.
  • Goneril

Signaturen (Psnörd) är en god, förlåtande människa, säkert lite religiös också. TS ska altså, milt och försiktigt och utan att höja rösten, informera om kökshygien, på det sätt som man berättar för en komplett idiot om självklarheter. Hon ska inte använda för svåra ord för då förstår han inte.                                    

Hur ska TS göra sen? Ska hon kalla in äckelkompisarna för en motsvarande lektion? Dummaste jag har hört,  TS  ska separera .Hon är inte partnerns morsa och ska inte ta den rollen. Synd att de hann skaffa barn, men hon får ett bättre liv med sitt barn, ensam. Lektionen får hon väl hålla i alla fall nu när det blir vv- liv så inte mannen förgiftar barnet. Jag undrar ju förstås Hur TS kom på att flytta ihop med honom, obegripligt.

• Goneril
    Anonym (Libbsticka) skrev 2025-02-10 07:38:47 följande:
    Man får det man ställer krav på. Jag lever inte med en skitgris för jag kapar en sån jäms med inom några veckor och går vidare.

Det är inte acceptabelt att leva som på 1700-talet när man har dusch och det tar max tio minuter att bli ren och fin, och det är inte accpetabelt att förstöra möbler för att man ska äta i dem.

Dessa män ska inte ha barn, de ÄR barn.
    Det kommer aldrig så långt som till hopflyttning, man märker tidigt i ett förhållande vilken standard det handlar om. Killen i den här tråden är ju fullständigt omöjlig att ha i möblerade rum, en sanitär olägenhet. Alla i tråden som tycker vi har överdrivna krav, vi som är ordentliga,  spelar själva i bottenligan bland skitaktiga äckelpottor.                                                                                                                                                                         Många av er som skriver här skulle aldrig komma in i min bostad. Om man nu har drömt om en designsoffa länge, sparat ihop summan, de är dyra nämligen, så ska ingen sitta där med flottiga fingrar och gnugga av sig på soffan, det är helt otänkbart. Bland normala människor förekommer inte sånt kladd, det är bara bland grottmänniskor som inte fått nån uppfostran. i normalfallet äter man i matsalsdelen, i köket möjligtvis men inte i soffan. Där tar man på sin höjd ett tilltugg till drinken. Nu vet ni hur det går till hos bättre folk, bra för er att veta, ni som spelar i bottenligan.
  • Goneril

Asch, folk skojar i tråden, från början till slut. Det är nog hittepå. Inte sitter folk och fiser och torkar av sina flottiga händer på den nya soffan, nej, såna människor finns inte.Det finns heller ingen som inte känner till campylobakter. Jag gick nästan på dessa fantasier.

• Goneril
    Anonym (P) skrev 2025-02-11 01:42:26 följande:
    Vadå? Det är väl ungefär på samma nivå som att andra behöver påminna dig om att inte vara en så förbannat dryg och nedlåtande översittare?
    Annars självklarheter för väluppfostrade människor med normal empatinivå.

Ja, ts kille med vänner låter väldigt snuskiga men någon måtta får det väl ändå vara på hysterin och domderandet från din sida?
    Jag blev så arg å TS vägnar; jag har knappt ord att uttrycka min ilska när jag lever mig in i hennes situation. Hon har alltså sparat för att köpa en fin soffa, gläds åt den, och sen ska grisar förstöra den bara därför att de inte ids använda servetter, så fullständigt onödigt. Minsta fläck och jag hade blivit vansinnig. Sambon verkar vars ett mähä som inte kan sätta ned foten mot polarna. Nog hade jag domderat och härjat. Sambon hade fått köpa ny soffa, den fläckiga hade han kunnat ta med sig när han flyttar ut.
  • Goneril

Jag kan lägga till: Vi som lärt oss att vara rädda om allt vi fått, sedan barnsben, blir mycket upotörda över folk som förstör ich kladdar, man nog säga att vi ser ned på dem, vi vill inte beblanda oss med dem. Som barn hade jag ett dockskåp, jättefin, med möbler. Jag var oerhört rädd om det, tvättade alltid händerna innan jag lekte med det. Mina kusiner med sina kladdiga händer fick inte röra det. Så är det, man sparar till fina saker och normalbegåvade människorr rädda om sina egna och andras saker. Här var det inte tal om normalbegåvade, det var grisar utan IQ, sådana människor räknas inte. De borde sitta på ett hem av något slag.

• Goneril
    Anonym (Blå) skrev 2025-02-11 13:34:26 följande:

Efter att jag fått leksaker förstörda av ouppfostrade skitungar som kom över för att leka trots att jag inte ville när jag var liten, är jag selektiv med vilka jag bjuder hem och noggrann med att gäster inte grisar ner hemma hos mig. Vill man tycka att jag är hysterisk och snobbig får man gärna göra det. Såna som ts sambo och hans vänner skulle inte vara välkomna hemma hos mig. Punkt.

Samma andas barn, att vara rädd om saker lär man sig tidigt. Fattig uppväxt, men så glad man blev när man fick något fint eller hade sparat ihop till något man längtat efter! Här gällde det en soffa och det är inte billigt precis. Säkert var det en fin soffa och i den ska inte ouppfostrade grisar sitta. "De ouppfostrade skitungarna" har blivit grisar som vuxna.                                                                                                                          Folk får gärna anse att man är hysterisk och snobbig, dessa grottmänniskor ska ändå inte komma i min närhet. Grottmänniskor? De var säkert mer ordentliga än TS sambo med kompisar. Sambon var lite bättre, trodde jag, ända tills jag läste hur han lagar kyckling. Inte nog med att det är äckligt, det är farligt också.
Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan