• Anonym (Flickvän)

Vill inte sambo ska äta i soffan

Jag i min pojkvän har haft en diskussion. han ska ha över konpisar o de ska dricka o kolla fotboll o äta. Jag vill att de inte äter i soffan som är ny då de ska äta revben och kyckling vingar alt inte välja en så kletig mat. Han tycker att jag överdriver så extremt. Det är dock jag som betalar soffan samt matta. sen vet jag att de kompisar som kommer är väldigt grisiga o är inte direkt sådana som tvättar händerna efter de ätit. de spolar tex inte nör de vart på toaletten, sitter o fiser öppet. Överdrivet jag?

• Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan
  • Anonym (Sara)

Varför inte bara täcka över soffan med plast, filtar eller vad som helst? Blir det trots det fläckar får pojkvännen betala. 

• Anonym (Flickvän)
    Anonym (Sara) skrev 2025-02-08 19:24:18 följande:

Varför inte bara täcka över soffan med plast, filtar eller vad som helst? Blir det trots det fläckar får pojkvännen betala. 

Jag föreslog det med men han blir irriterad o säger att de är vuxna o vet hur man äter 
  • Anonym (Hh)

Du överdriver. Hans hen också.

• Anonym (Husfriden)

Lämna bara över till din sambo, kom hem när han städat.
    Ps om du håller inne fisarna på dagen kommer du fisa när du sover.

• Goneril

Usch och fy!  Är sambon lika äcklig som kompisarna,? Varför bor du ihop med honom i så fall? Lägg en filt i soffan åtminstone och se till att du har ordentligt med servetter om de nu måste sitta i soffan.                                                                                                                            Duka helst i köket åt dem och spola av golvet efteråt. Gå de på toa, så kolla efteråt om de spolat. Har de inte det får de göra det.Tvätta händerna efter toalettbesöket ska de också göra. Fy vilka grisar! Jag hade kört sambon på porten, nej, jag hade aldrig flyttat ihop. Tacka vet jag särbolivet.TS, detta är inte normalt, så äckliga är inte folk I allmänhet. Detta är några riktiga grisar, var finns det så äckligt folk? Hur har de det hemma? Visa sambon tråden! Blir det en enda fläck på soffan får sambon köpa en ny, men det har han väl inte råd till gissar jag. TS, ett riktigt bottennapp, detta.

• Anonym (Anja)
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-08 19:14:47 följande:
    Vill inte sambo ska äta i soffan

Jag i min pojkvän har haft en diskussion. han ska ha över konpisar o de ska dricka o kolla fotboll o äta. Jag vill att de inte äter i soffan som är ny då de ska äta revben och kyckling vingar alt inte välja en så kletig mat. Han tycker att jag överdriver så extremt. Det är dock jag som betalar soffan samt matta. sen vet jag att de kompisar som kommer är väldigt grisiga o är inte direkt sådana som tvättar händerna efter de ätit. de spolar tex inte nör de vart på toaletten, sitter o fiser öppet. Överdrivet jag?

Fyfan.. normalt sett skulle jag säga att jo men täck över soffan med filtar osv o be dem vara försiktiga men med din beskrivning låter det som ett gäng grisar ska komma över och då hade jag INTE velat de satt i min nya soffa med grisiga händer ,fisande rumpor och kladdiga händer. Spolar de inte efter sig så tvättar de sig nog inte heller. Nej vilken mardröm. Så nej med tanke på dessa personer tycker jag inte du överdriver. De kan sitta vid bordet som man normalt sett gör när man har över folk på middag. 
  • Anonym (Blä)

Hade inte ens låtit dessa grisar komma hem till mig.

• Goneril
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-08 19:25:42 följande:
    Jag föreslog det med men han blir irriterad o säger att de är vuxna o vet hur man äter 
    Uppenbarligen inte, de är ju riktiga äckel som de har beskrivits. Sitter de verkligen och fiser, har de ingen som helst uppfostran? Om sambon gillar dem spelar han ju själv i samma äckel-liga. Han hade fått flytta ut,  honom hade jag inte delat bostad med.
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Blä) skrev 2025-02-08 19:44:57 följande:

Hade inte ens låtit dessa grisar komma hem till mig.

🤣
  • Anonym (Zoe)

Normala vuxna klarar av att sitta och äta i en soffa. Killarna låter dock inte normala, skulle dumpat en pojkvän med sådana vänner. 

Plan A - dumpa pojkvännen.
    Plan B - låt de äta var de vill men kräv att pojkvänner återställer eventuella fläckar eller köper nytt. 

Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan