• Anonym (Flickvän)

Vill inte sambo ska äta i soffan

Jag i min pojkvän har haft en diskussion. han ska ha över konpisar o de ska dricka o kolla fotboll o äta. Jag vill att de inte äter i soffan som är ny då de ska äta revben och kyckling vingar alt inte välja en så kletig mat. Han tycker att jag överdriver så extremt. Det är dock jag som betalar soffan samt matta. sen vet jag att de kompisar som kommer är väldigt grisiga o är inte direkt sådana som tvättar händerna efter de ätit. de spolar tex inte nör de vart på toaletten, sitter o fiser öppet. Överdrivet jag?

• Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan
  • Anonym (M)

Släpp inte in dem då. De har ingen rätt att vara där om du inte vill. Ring polisen om de inte respekterar din vilja.

• Goneril
    Anonym (Zoe) skrev 2025-02-08 19:52:29 följande:

Normala vuxna klarar av att sitta och äta i en soffa. Killarna låter dock inte normala, skulle dumpat en pojkvän med sådana vänner. 

Plan A - dumpa pojkvännen.
    Plan B - låt de äta var de vill men kräv att pojkvänner återställer eventuella fläckar eller köper nytt. 

Helt enig, kinde inte sagt det bättre själv. Går de in med ytterskor också? Sätter de upp fötterna i soffan? Sambon får flytta, han kan ju bo hos något av äcklen.
  • EpicF
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-08 19:25:42 följande:
    Jag föreslog det med men han blir irriterad o säger att de är vuxna o vet hur man äter 
    Du har betalat soffan och då bestämmer du att den ska täckas med ett ex stor lakan innan han och hans kompisar äter i den. 
  • Anonym (Flickvän)
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-08 19:38:34 följande:
    Fyfan.. normalt sett skulle jag säga att jo men täck över soffan med filtar osv o be dem vara försiktiga men med din beskrivning låter det som ett gäng grisar ska komma över och då hade jag INTE velat de satt i min nya soffa med grisiga händer ,fisande rumpor och kladdiga händer. Spolar de inte efter sig så tvättar de sig nog inte heller. Nej vilken mardröm. Så nej med tanke på dessa personer tycker jag inte du överdriver. De kan sitta vid bordet som man normalt sett gör när man har över folk på middag. 
    Ja normalt sett hade jag inte haft något emot det. Tex min kompis, några av hans andra kompisar som man vet tänker som mig, är noga att inte skita ner, ser verkligen till att inte något förstörs, tex om man råkar rappa en godis eller chips så tar man upp men inte dessa. Men nej dessa sitter t.o.m. o pillar näsan så de lär ju säkert kleta av det i soffan med utan problem.
    men jag vet ju att när jag vaknar på morgonen o kollar även om de inte ätit mat där i kommer det vara massa chips i soffan alt att det är ner borsrat på mattan?
  • Goneril

Men snälla TS, visste du inte vem din pojkvän umgås med när du flyttade ihop med honom? Är han inte själv rätt äcklig? Chips överallt, peta näsan, jag vet inte vad, man kan inte ha dem i möblerade rum. Kan du flytta soffan till sovrummet och sätta köksstolar framför TV:n så får de sitta där? Jag har väl aldrig hört på maken.                                                                                                             I min Howard-soffa sitter ingen som inte kan uppföra sig, jag lovar. Mat äts aldrig framför TV:n; vid soffbordet serveras en drink med lite tilltugg, bjuds på en assiett och med servetter. Mat äts i matsalsdelen, aldrig i soffan. Folk som TS beskriver kommer aldrig över tröskeln.Man är också noga med att inte gå in med ytterskor. Jag gillar heller inte när folk hasar runt i sockar, mina gäster har alltid inneskor med sig i en påse.

• Anonym (Flickvän)
    Goneril skrev 2025-02-08 22:17:47 följande:

Men snälla TS, visste du inte vem din pojkvän umgås med när du flyttade ihop med honom? Är han inte själv rätt äcklig? Chips överallt, peta näsan, jag vet inte vad, man kan inte ha dem i möblerade rum. Kan du flytta soffan till sovrummet och sätta köksstolar framför TV:n så får de sitta där? Jag har väl aldrig hört på maken.                                                                                                             I min Howard-soffa sitter ingen som inte kan uppföra sig, jag lovar. Mat äts aldrig framför TV:n; vid soffbordet serveras en drink med lite tilltugg, bjuds på en assiett och med servetter. Mat äts i matsalsdelen, aldrig i soffan. Folk som TS beskriver kommer aldrig över tröskeln.Man är också noga med att inte gå in med ytterskor. Jag gillar heller inte när folk hasar runt i sockar, mina gäster har alltid inneskor med sig i en påse.

Jo det gjorde jag o jag verkligen var helt chockad över hur man kan bete sig när jag träffade de första gången o satt o fes överallt? min sambo är dock faktiskt inte så alls. Han kanske är annorlunda när han är med sina kompisar va vet jag, men han skulle aldrig fisa framför mig tex. sen kan han göra endel andra saker jag blir riktigt arg på som tex gå in med skorna vilket jag tycker är så respektlöst när jag städar huset?

jag försöker att inte tänka på det innan jag vet hur det verkligen kommer att bli. Men jag kommer ju kolla igenom hela soffan sen, matta o kanske t.o.m. tvätta soffan? ska även bli spännande o se om köket städas upp
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-08 20:43:10 följande:
    Ja normalt sett hade jag inte haft något emot det. Tex min kompis, några av hans andra kompisar som man vet tänker som mig, är noga att inte skita ner, ser verkligen till att inte något förstörs, tex om man råkar rappa en godis eller chips så tar man upp men inte dessa. Men nej dessa sitter t.o.m. o pillar näsan så de lär ju säkert kleta av det i soffan med utan problem.
    men jag vet ju att när jag vaknar på morgonen o kollar även om de inte ätit mat där i kommer det vara massa chips i soffan alt att det är ner borsrat på mattan?
    Herregud, hade inte velat ha den soffan mer.
  • Anonym (Nja)

Inte direkt, men du borde ha köpt en soffa man kan sitta i, inte ett prydnadsföremål. Vill du ha fina saker? Bo ensam. Och varför ska du vara den som bekostar nya möbler när ni är två i hushållet?

• Goneril
    Anonym (Nja) skrev 2025-02-08 23:52:32 följande:

Inte direkt, men du borde ha köpt en soffa man kan sitta i, inte ett prydnadsföremål. Vill du ha fina saker? Bo ensam. Och varför ska du vara den som bekostar nya möbler när ni är två i hushållet?

Med vettiga människor som fått uppfostran kan man ha fina saker. Min soffa är 20 år, design, inte en enda fläck. Alla som jag umgås med är normala. Det är skillnaden mellan oss och de grisar som beskrivs i tråden. TS pojkvän har tydligen sina rötter och sitt umgänge bland dessa grottmänniskor. Han skärper till sig tillfälligt eftersom flickvännen förväntar sig det, men hans naturliga beteende är ungefär som kompisarnas.                                                                                                                    Bryt upp, TS, och var tydlig med varför du gör det. Hoppas du har köpoäng så du kan få en ny bostad..Det finns faktiskt inga goda egenskaper som kompenserar för äckel. Om ni skulle bli osams eller det blir jobbigt kommer masken att falla och då blir han lika äcklig som kompisarna. Hur är det, duschar han och borstar han tänderna? 
  • Anonym (Nja)
    Goneril skrev 2025-02-09 05:29:53 följande:
    Med vettiga människor som fått uppfostran kan man ha fina saker. Min soffa är 20 år, design, inte en enda fläck. Alla som jag umgås med är normala. Det är skillnaden mellan oss och de grisar som beskrivs i tråden. TS pojkvän har tydligen sina rötter och sitt umgänge bland dessa grottmänniskor. Han skärper till sig tillfälligt eftersom flickvännen förväntar sig det, men hans naturliga beteende är ungefär som kompisarnas.                                                                                                                    Bryt upp, TS, och var tydlig med varför du gör det. Hoppas du har köpoäng så du kan få en ny bostad..Det finns faktiskt inga goda egenskaper som kompenserar för äckel. Om ni skulle bli osams eller det blir jobbigt kommer masken att falla och då blir han lika äcklig som kompisarna. Hur är det, duschar han och borstar han tänderna? 
    Nja, de verkar väldigt unga. Sambon och hans kompisar har väl inte vuxit upp riktigt än. Det är lika bra de flyttar isär, ja.
Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan