• Anonym (Flickvän)

Vill inte sambo ska äta i soffan

Jag i min pojkvän har haft en diskussion. han ska ha över konpisar o de ska dricka o kolla fotboll o äta. Jag vill att de inte äter i soffan som är ny då de ska äta revben och kyckling vingar alt inte välja en så kletig mat. Han tycker att jag överdriver så extremt. Det är dock jag som betalar soffan samt matta. sen vet jag att de kompisar som kommer är väldigt grisiga o är inte direkt sådana som tvättar händerna efter de ätit. de spolar tex inte nör de vart på toaletten, sitter o fiser öppet. Överdrivet jag?

• Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan
  • Goneril
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-09 13:00:26 följande:
    Jag blir så sjukt ledsen över detta respektlösa beteende. Nu står han o tillagar kycklibg, tar i den med händerna. Sen går han o öppnar köks luckan, torkar händerna på handduken, öppnar ytter dörre , skåp toalett dörr UTAN att tvättat händerna. När jag sedan påpekar detta tycker han jag överdriver 
    Men Herregud! Rå kyckling, har ni inte hört talas om kampylobakter?  Man måste vara jättenoga med knivar, skärbrädan, allt som har kontakt med kycklingen! Ursäkta, är ni inte riktigt kloka? Handduken ska inte användas mer, den ska tvättas i hög värme. Kör ut sambon ur köket, ta över, sambon har inte alla hästar hemma som inte vet detta om kyckling. Googla.  Han är ju en fullkomlig idiot, det värsta jag hört. Kör ut honom. Du ska inte bo tillsammans med en sån dåre.
  • Anonym (Blå)
    Jag blir så sjukt ledsen över detta respektlösa beteende. Nu står han o tillagar kycklibg, tar i den med händerna. Sen går han o öppnar köks luckan, torkar händerna på handduken, öppnar ytter dörre , skåp toalett dörr UTAN att tvättat händerna. När jag sedan påpekar detta tycker han jag överdriver 
    Har han några föräldrar? Uppfostrade de honom inte? Gick han aldrig på hemkunskapen i grundskolan? Viktigast av allt; varför lyssnar han inte på dig?
  • Anonym (Libbsticka)
    Varför ska du stå ut med den där? Totalt stolpskott ju.
  • Anonym
    Goneril skrev 2025-02-09 14:05:31 följande:
    Men Herregud! Rå kyckling, har ni inte hört talas om kampylobakter?  Man måste vara jättenoga med knivar, skärbrädan, allt som har kontakt med kycklingen! Ursäkta, är ni inte riktigt kloka? Handduken ska inte användas mer, den ska tvättas i hög värme. Kör ut sambon ur köket, ta över, sambon har inte alla hästar hemma som inte vet detta om kyckling. Googla.  Han är ju en fullkomlig idiot, det värsta jag hört. Kör ut honom. Du ska inte bo tillsammans med en sån dåre.
    Liten rättelse här.

Angående hantering av rå kyckling.
    Rengöringen är viktig, men torkningen är absolut avgörande.

Man måste alltså inte tvätta handdukarna på hög värme, bara se till att de torkar ordentligt. Samma gäller all köksutrustning. Se till att torka allt ordentligt.
  • Anonym (Flickvän)
    Inte första gången detta händer o ändå tycker han altid jag överdriver?. Jag har blivit sjuk en gång o vill aldrog bli igen? o absolut inte att vårt barn ska bli! Jag kommer behöva sanera hela huset efter detta??
  • Goneril
    Anonym (Flickvän) skrev 2025-02-09 17:23:38 följande:
    Inte första gången detta händer o ändå tycker han altid jag överdriver?. Jag har blivit sjuk en gång o vill aldrog bli igen? o absolut inte att vårt barn ska bli! Jag kommer behöva sanera hela huset efter detta??
    Lider han av något förståndshandikapp? Nu har ni barn ihop så du kanske inte kan lämna direkt men du måste planera för det. Just när det finns barn med i bilden måste han ju lära sig rimlig hygien. Man blir helt chockad när man läser om kycklingen, han är en sanitär olägenhet. Visa honom tråden.
  • Anonym (Anja)
    Varför skriver du ni? Hon säger ju att hon blir ledsen över HANS beteende när han ej tvättar händerna och hon påpekar det. Hon tycker man ska tvätta händerna. Ja äckligt att inte tvätta händerna efter matlagning och ta på andra ytor. Naturligtvis värre med rå kyckling! Usch.
  • Goneril
    Anonym (Anja) skrev 2025-02-09 23:44:17 följande:
    Varför skriver du ni? Hon säger ju att hon blir ledsen över HANS beteende när han ej tvättar händerna och hon påpekar det. Hon tycker man ska tvätta händerna. Ja äckligt att inte tvätta händerna efter matlagning och ta på andra ytor. Naturligtvis värre med rå kyckling! Usch.
    Ja, det stämmer, det är han som inte begriper hur viktigt det är med hygien när man lagar kyckling. Dock faller mycket ansvar på TS som inte lyckas nå fram till honom och ta honom i upptuktelse. TS, kalla in några kompisar och så skäller ni ut honom efter noter, tillsammans. Det spelar ingen roll om han blir arg, TS ska ju ändå separera, ju förr desto bättre. Då slipper TS hans dö-äckliga kompisar och får ha sina möbler i fred.
  • Anonym (P)
    Goneril skrev 2025-02-08 19:37:14 följande:

Usch och fy!  Är sambon lika äcklig som kompisarna,? Varför bor du ihop med honom i så fall? Lägg en filt i soffan åtminstone och se till att du har ordentligt med servetter om de nu måste sitta i soffan.                                                                                                                            Duka helst i köket åt dem och spola av golvet efteråt. Gå de på toa, så kolla efteråt om de spolat. Har de inte det får de göra det.Tvätta händerna efter toalettbesöket ska de också göra. Fy vilka grisar! Jag hade kört sambon på porten, nej, jag hade aldrig flyttat ihop. Tacka vet jag särbolivet.TS, detta är inte normalt, så äckliga är inte folk I allmänhet. Detta är några riktiga grisar, var finns det så äckligt folk? Hur har de det hemma? Visa sambon tråden! Blir det en enda fläck på soffan får sambon köpa en ny, men det har han väl inte råd till gissar jag. TS, ett riktigt bottennapp, detta.

Alltid lika roande att höra dig sätta kaffet i vrångstrupen:D
Svar på tråden Vill inte sambo ska äta i soffan