anonym05swe skrev 2025-02-27 19:32:53 följande:
Alltså jag tror motsatsen då jag får chansen att visa att jag är en bra partner i stora sammanhang. Jag skulle beskriva mig själv som en individ som bryr mig om andra först och främst och prioriterar inte alltid mig själv först. Blir inte heller "avundsjuk" som folk kan bli över andras "relationer" som ändå tar slut efter ett halvår för att den sedan ska bli ihop med ngn annan efter en vecka. Vill absolut inte bli ihop med någon tjej som inte delar vissa självklara saker heller för mig (som respekt, trygghet och stabilitet samt en god öppenhet i en relation samt inte vara otrogen osv)
Är säker på att så fort jag skaffar tjej skulle allt bli 10x trevligare och roligare.
Du får ursäkta att jag låter hård, men låt mig omformulera det du skrev:
Jag är
bra egenskap 1 och
bra egenskap 2. Dessutom är jag mycket bättre än mina jätteslampiga kompisar (som jag inte är
dålig egenskap 1 på). Jag söker en tjej som precis som jag är
bra egenskap 3, bra egenskap 4, bra egenskap 5 samt inte
dålig egenskap 2.
Att rada upp en massa egenskaper säger verkligen ingenting konkret alls. Det är bättre att fokusera på vad du
gör, som visar på en bra egenskap. Vad gör du som visar att du bryr dig om andra? Hur är du när du visar respekt?
Och du, en relation är inte ett verktyg för att ge dig ett bra liv! En relation är, eller kan vara, en del av ett liv som redan är bra!
Lever du ett gott liv som du trivs med, så kommer det locka till sig tjejer som vill vara en del av ditt liv. Lever du istället ett liv du är missnöjd med, ett liv som känns jobbigt och tråkigt, kommer inte tjejer bli lockade av det.