• anonym05swe

Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?

Ja, för jag planerar flytta till Sthlm för att studera och så vet jag att jag kan träffa så otroligt mkt mer personer också vilket enbart är en fördel liksom. Ni vet om hon jag gillar men även om vi blir ihop kan jag skaffa vänskaper i Sthlm och så och om det inte blir vi finns det en större chans att jag träffar någon jag gillar där som jag kan bli med.

• Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?
  • Anonym (Mina barn finns på högskolan)

Hur bor du, korridor 
    Var du med på nollningen, kårfester, studiegrupp?
    Att bara vara räcker inte , DU måste visa dig, bjuda på dig själv.

• anonym05swe
    Anonym (Tekopp) skrev 2025-02-27 18:40:27 följande:

Vad har du för umgänge där du bor nu?

Enbart folk i mitt förbund för jag klarade inte spärren från kursen tidigare. 

Borde jag gå ut på barer osv? Vill träffa den rätta (dvs inte bara ngn att spendera natten med utan livet om det inte går väl med hon jag gillar) 
  • Anonym (Tekopp)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 19:17:05 följande:
    Enbart folk i mitt förbund för jag klarade inte spärren från kursen tidigare. 

Borde jag gå ut på barer osv? Vill träffa den rätta (dvs inte bara ngn att spendera natten med utan livet om det inte går väl med hon jag gillar) 
    Det är väl jättebra om du har folk från förbundet (vad är det?) att hänga med! Vad brukar ni göra? Träffar ni mer folk så du kan knyta fler sociala kontakter?

Du har väl kurskompisar även om du onte klarade spärren! Häng på ut ändå, ofta får studenter ta med gäster in!

Är det dom i förbundet du ska gå på barer med? Jag är tveksam om det inte är såmt ni brukar göra, bättre göra sånt som ligger nöra det man gillar och är belväm i men det är mer folk på. Finns det nåt såmt ni kan göra?
  • anonym05swe
    Anonym (Tekopp) skrev 2025-02-27 19:20:31 följande:
    Det är väl jättebra om du har folk från förbundet (vad är det?) att hänga med! Vad brukar ni göra? Träffar ni mer folk så du kan knyta fler sociala kontakter?

Du har väl kurskompisar även om du onte klarade spärren! Häng på ut ändå, ofta får studenter ta med gäster in!

Är det dom i förbundet du ska gå på barer med? Jag är tveksam om det inte är såmt ni brukar göra, bättre göra sånt som ligger nöra det man gillar och är belväm i men det är mer folk på. Finns det nåt såmt ni kan göra?
    Ja folk i förbundet hänger jag med 
    Varierar 
    Nej 

Ja men vet inte. 
    Nä inte direkt

Vill bara för allt i livet träffa den rätta. Hatar detta tillstånd av ensamhet, att inte ha någon att luta mig mot, att kunna ge all kärlek till, att kunna vara trygg med mina hemligheter och sårbarheter och som jag kan ge allt för. Varför ska det just vara svårt att skaffa flickvän? Är riktigt jobbigt speciellt iom mina känslor (som blir jobbigare att hantera med avståndet. (Vill inte direkt dumpa den informationen heller för en flickvän)
  • Anonym (Tekopp)

Men du måste faktiskt bli mer social och vara i sociala sammanhang om du inte vill dejta nån ut din förbundsgrupp om de är de enda du träffar!

Kan du dra med dom ut på nåt där ni träffar mer folk? Vad gillar du att göra (sport, konstnärlig hobby, voluntärarbete pch så vidare), kan ni göra det och se om det finns andra ni kan börja snacka med där? 

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-27 18:06:01 följande:
    Sluta med halmdocke-argument, det är i huvudsak du själv som tagit upp "ligga runt".
    Helt ärligt så tror jag inte Stockholm är dina rätta sociala jaktmarker, varken för flickvän eller nya vänner. Det finns en massa folk, absolut, men jag uppfattar dig som introvert och socialt försiktig, och en sådan person riskerar att försvinna i mängden bland alla extroverta som syns och hörs. Om du ändå stannar i stockholmsområdet tror jag att det är bäst att du söker dig till sociala sammanhang där det inte är så mycket folk, utan mindre sammanhang där du blir synlig som person.
    Alltså jag tror motsatsen då jag får chansen att visa att jag är en bra partner i stora sammanhang. Jag skulle beskriva mig själv som en individ som bryr mig om andra först och främst och prioriterar inte alltid mig själv först. Blir inte heller "avundsjuk" som folk kan bli över andras "relationer" som ändå tar slut efter ett halvår för att den sedan ska bli ihop med ngn annan efter en vecka. Vill absolut inte bli ihop med någon tjej som inte delar vissa självklara saker heller för mig (som respekt, trygghet och stabilitet samt en god öppenhet i en relation samt inte vara otrogen osv) 

Är säker på att så fort jag skaffar tjej skulle allt bli 10x trevligare och roligare. Hoppas givetvis hon jag har känslor för är det (och ja mina känslor är kvar trots att vi inte träffas på månader även om det är svårare att bedöma exakt hur starka de är men de finns där) 

Varför ska allt vara så krångligt och jobbigt och logistiskt svårt hela tiden med relationer? Vill verkligen bara boom träffa den rätta. 
  • Anonym (Okidoki)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 19:32:53 följande:
    Alltså jag tror motsatsen då jag får chansen att visa att jag är en bra partner i stora sammanhang. Jag skulle beskriva mig själv som en individ som bryr mig om andra först och främst och prioriterar inte alltid mig själv först. Blir inte heller "avundsjuk" som folk kan bli över andras "relationer" som ändå tar slut efter ett halvår för att den sedan ska bli ihop med ngn annan efter en vecka. Vill absolut inte bli ihop med någon tjej som inte delar vissa självklara saker heller för mig (som respekt, trygghet och stabilitet samt en god öppenhet i en relation samt inte vara otrogen osv) 

Är säker på att så fort jag skaffar tjej skulle allt bli 10x trevligare och roligare. Hoppas givetvis hon jag har känslor för är det (och ja mina känslor är kvar trots att vi inte träffas på månader även om det är svårare att bedöma exakt hur starka de är men de finns där) 

Varför ska allt vara så krångligt och jobbigt och logistiskt svårt hela tiden med relationer? Vill verkligen bara boom träffa den rätta. 
    Du har redan träffat den rätta. Men eftersom du inte vågar gå vidare så händer inget i 
  • anonym05swe
    Anonym (Okidoki) skrev 2025-02-27 19:53:33 följande:
    Du har redan träffat den rätta. Men eftersom du inte vågar gå vidare så händer inget i 
    Det hoppas jag men går faktiskt inte att säga iom att vi inte är ett par. Vill dock bli hennes 
  • Anonym (Varför ens försöka...)

Är säker på att så fort jag skaffar tjej skulle allt bli 10x trevligare och roligare. 
    Du får ursäkta att jag låter hård, men låt mig omformulera det du skrev:
    Jag är bra egenskap 1 och bra egenskap 2. Dessutom är jag mycket bättre än mina jätteslampiga kompisar (som jag inte är dålig egenskap 1 på). Jag söker en tjej som precis som jag är bra egenskap 3, bra egenskap 4, bra egenskap 5 samt inte dålig egenskap 2. 

Att rada upp en massa egenskaper säger verkligen ingenting konkret alls. Det är bättre att fokusera på vad du gör, som visar på en bra egenskap. Vad gör du som visar att du bryr dig om andra? Hur är du när du visar respekt?

Och du, en relation är inte ett verktyg för att ge dig ett bra liv! En relation är, eller kan vara, en del av ett liv som redan är bra!
    Lever du ett gott liv som du trivs med, så kommer det locka till sig tjejer som vill vara en del av ditt liv. Lever du istället ett liv du är missnöjd med, ett liv som känns jobbigt och tråkigt, kommer inte tjejer bli lockade av det.
  • Anonym (Tekopp)

Det är bra att bry sig om andra. Hur gör du det? Vad är det du gör?

Det andra låter lite som slutshaming av dina vänner (?) så det känns skumt. Ser du ner på dina vänner?

Fast nej. En flickvän löser inte dina problem och bara gör ditt liv trevligare och roligare, vilka krav att lögga på henne! Vill du ha en långvarig relation måste du vara trygg i dig själv och trevlig och rolig i dig själv.
  • anonym05swe
    Anonym (Tekopp) skrev 2025-02-27 22:25:01 följande:
    Det är bra att bry sig om andra. Hur gör du det? Vad är det du gör?

Det andra låter lite som slutshaming av dina vänner (?) så det känns skumt. Ser du ner på dina vänner?

Fast nej. En flickvän löser inte dina problem och bara gör ditt liv trevligare och roligare, vilka krav att lögga på henne! Vill du ha en långvarig relation måste du vara trygg i dig själv och trevlig och rolig i dig själv.

Ställer frågor osv och pratar alltid med folk som jag ser inte har någon att prata med. 

Nej, absolut inte. Konstig tolkning. 

Inte heller sagt det. Jag är trygg i mig själv redan. Är inte heller konstigt att prata om hur fantastiskt roligt en vanlig relation hade varit. Skulle gå som på moln om jag bara kunde träffa den rätta och allt går vägen fort.

• Anonym (Tekopp)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:46:37 följande:

Ställer frågor osv och pratar alltid med folk som jag ser inte har någon att prata med. 

Inte heller sagt det. Jag är trygg i mig själv redan. Är inte heller konstigt att prata om hur fantastiskt roligt en vanlig relation hade varit. Skulle gå som på moln om jag bara kunde träffa den rätta och allt går vägen fort.

Om du gör det borde du ha jättelätt att vara social och lära länna nya människor! Har du det?

Jo det låter som du tycker du är lite bättre än de.

Det låter inte så, du skriver som om att ha en flickvän skulle rädda dig.
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2025-02-27 22:46:37 följande:

Du skriver att du tror att allt skulle bli 10 gånger trevligare och roligare, bara du hade flickvän. Du vill alltså bli "räddad" av en tjej, hon ska komma och fixa ditt liv. Låter det som.

En partner bör absolut förgylla ens tillvaro. Men är du inte nöjd med ditt liv i övrigt, eller tror att alla dina problem skulle vara lösta bara du får en flickvän, kommer du inte att vara attraktiv för tjejer.
  • anonym05swe
    fornminne skrev 2025-02-27 22:54:24 följande:
    Du skriver att du tror att allt skulle bli 10 gånger trevligare och roligare, bara du hade flickvän. Du vill alltså bli "räddad" av en tjej, hon ska komma och fixa ditt liv. Låter det som.

En partner bör absolut förgylla ens tillvaro. Men är du inte nöjd med ditt liv i övrigt, eller tror att alla dina problem skulle vara lösta bara du får en flickvän, kommer du inte att vara attraktiv för tjejer.

Ja, för att det skulle förgylla ens tillvaro på alla sätt. Inte "rädda mig" på något sätt. Jag tycker bara det är ytterst tråkigt att vara singel och inte kunna vara dedikerad till en person och visa hur bra jag är som pojkvän. 

Inte vad jag sade heller.

Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?