• anonym05swe

Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?

Ja, för jag planerar flytta till Sthlm för att studera och så vet jag att jag kan träffa så otroligt mkt mer personer också vilket enbart är en fördel liksom. Ni vet om hon jag gillar men även om vi blir ihop kan jag skaffa vänskaper i Sthlm och så och om det inte blir vi finns det en större chans att jag träffar någon jag gillar där som jag kan bli med.

• Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?
  • Kirenaj68
    anonym05swe skrev 2024-02-12 14:52:28 följande:
    Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?

Ja, för jag planerar flytta till Sthlm för att studera och så vet jag att jag kan träffa så otroligt mkt mer personer också vilket enbart är en fördel liksom. Ni vet om hon jag gillar men även om vi blir ihop kan jag skaffa vänskaper i Sthlm och så och om det inte blir vi finns det en större chans att jag träffar någon jag gillar där som jag kan bli med.

Om du har bättre studiemöjligheter i Stockholm än i hemorten är en flytt dit värt det. Det är ju din framtid det handlar om och det borde vara din prio ett. Vänner får du på köpet under studierna. Dina tankar kring din eventuella erövring som du tydligen har schemalagt ger jag dock inte mycket för. Sånt kan du, som jag skrev i din andra tråd inte, schemalägga. Inte ens hon är intresserad av dig. Det händer när det händer om det händer. Jag utgår ifrån att du är ung och relativt livsoerfaren, men ditt sätt att resonera kring tjejen får det att krypa i skinnet en smula utan att kunna förklara det riktigt varför. Hade en tjej resonerat så om mig hade jag haft stora betänkligheter henne som en ev partner.
  • Anonym (Tekopp)
    anonym05swe skrev 2024-02-13 13:01:01 följande:
    Hur ska jag i Dm visa att jag gillar henne? Gillar stories hon lägger upp ex också.
    Skriv att du gillar henne och vill ta en fika.
  • Anonym (Tekopp)
    Kirenaj68 skrev 2024-02-13 14:51:28 följande:
    Om du har bättre studiemöjligheter i Stockholm än i hemorten är en flytt dit värt det. Det är ju din framtid det handlar om och det borde vara din prio ett. Vänner får du på köpet under studierna. Dina tankar kring din eventuella erövring som du tydligen har schemalagt ger jag dock inte mycket för. Sånt kan du, som jag skrev i din andra tråd inte, schemalägga. Inte ens hon är intresserad av dig. Det händer när det händer om det händer. Jag utgår ifrån att du är ung och relativt livsoerfaren, men ditt sätt att resonera kring tjejen får det att krypa i skinnet en smula utan att kunna förklara det riktigt varför. Hade en tjej resonerat så om mig hade jag haft stora betänkligheter henne som en ev partner.
    Schemalägga vad? Vad är det för andra trådar?
  • Anonym (Tekopp)
    Anonym (?) skrev 2024-02-13 15:56:04 följande:
    Mars: Träffas via organisationen
    Maj: Gå ut i Stockholm
    Juni: Förklara att han gillar henne
    Juli: Bli ihop

www.familjeliv.se/forum/thread/82676068-hon-ar-den-jag-vill-dejta-men-hon-har-ingen-aning-vad-bor-jag-gora-nu

Jaha, det verkar alldeles för segdraget. Vad hindrar? 

Och ska inte ts flytta till Stockholm i augusti? Bor hon där?

Tack! Ska kolla andra tråden när jag kommer hem. 

• anonym05swe
    Anonym (Tekopp) skrev 2024-02-13 16:02:50 följande:

Jaha, det verkar alldeles för segdraget. Vad hindrar? 

Och ska inte ts flytta till Stockholm i augusti? Bor hon där?

Tack! Ska kolla andra tråden när jag kommer hem. 

Jag bor i Stockholm nu och är i regelbunden kontakt i hennes DM.. Bör jag överväga andra tjejer iom att vi inte är ihop nu under studierna?

Vill helst stadga mig i en relation så snart som möjligt och stanna i den i en kärleksfull relation så länge det går.

• Anonym (Okidoki)
    anonym05swe skrev 2024-08-25 16:56:30 följande:

Jag bor i Stockholm nu och är i regelbunden kontakt i hennes DM.. Bör jag överväga andra tjejer iom att vi inte är ihop nu under studierna?

Vill helst stadga mig i en relation så snart som möjligt och stanna i den i en kärleksfull relation så länge det går.

Vågar du bjuda ut någon annan då?

Och du skriver ju i den andra tråden att du inte är intresserad av någon annan, och svarar folk att du minsann inte tänker bli tillsammans med någon annan du inte har känslor för. 

Varför har du så bråttom nu? I förra tråden tänkte du vänta till efter hon gjort lumpen innan du frågade om en träff. 
  • Anonym (Surus)

Stockholm är inte ett öppet samhälle så, väldigt tillrättalagt. kul på ytan men inte roliga människor eller öppet klimat. i södra Sverige är det helt annat och även i Norrland Dalarna etc men inte Stockholm 

• Meddelande borttaget
  • Kirenaj68

Det finns inget på baksidan som är värt att flytta för och det säger jag inte för att vara taskig. Stockholm är en mycket vacker stad, men det finns inget där som skulle vara värdehöjande för mitt liv.

Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?