• anonym05swe

Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?

Ja, för jag planerar flytta till Sthlm för att studera och så vet jag att jag kan träffa så otroligt mkt mer personer också vilket enbart är en fördel liksom. Ni vet om hon jag gillar men även om vi blir ihop kan jag skaffa vänskaper i Sthlm och så och om det inte blir vi finns det en större chans att jag träffar någon jag gillar där som jag kan bli med.

• Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?
  • Kirenaj68
    anonym05swe skrev 2024-08-26 21:36:29 följande:
    Ja, såklart. Kan mkt väl träffa en framtida flickvän där, vem vet? Mina klasser börjar om en vecka men har introduktion med en del tidigare så ska bli spännande. 
    Det var lite det jag hade i tankarna. Lycka till, mannen. Känslan i stortån säger mig att du kommer att träffa henne mycket snart.
  • anonym05swe
    Kirenaj68 skrev 2024-08-27 00:35:08 följande:
    Det var lite det jag hade i tankarna. Lycka till, mannen. Känslan i stortån säger mig att du kommer att träffa henne mycket snart.

Och inget ledde fram till något där än så länge. 

Är jag för optimistisk eller tar jag för lite risker? Vill verkligen bara träffa någon här i Sthlm som jag kan spendera helst livet med men om inte livet, mycket tid i en bra relation med. 

• Anonym (Apan)

Hur går det med studierna, TS. Vad pluggar du? Är det intressant?

• Anonym (Knappast)
    anonym05swe skrev 2025-02-26 00:00:02 följande:

Är jag för optimistisk eller tar jag för lite risker? Vill verkligen bara träffa någon här i Sthlm som jag kan spendera helst livet med men om inte livet, mycket tid i en bra relation med. 

Vilka risker har du tagit? Förutom DM förstås.
  • Anonym (Tekopp)

Är du ute och träffar folk och är social? Finns det tjejer där?
  • Anonym (Inget på spel)

Ja, du tar för lite initiativ och därmed så kommer du inte att uppnå ditt mål. 

Stockholm är Sveriges singeltätaste stad och konkurrensen är stor så för att vinna måste man våga. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel) skrev 2025-02-26 18:27:33 följande:
    Ja, du tar för lite initiativ och därmed så kommer du inte att uppnå ditt mål. 

Stockholm är Sveriges singeltätaste stad och konkurrensen är stor så för att vinna måste man våga. 

Så vad skall jag göra? Ligga runt? Nej tack 

Ja, men att det är många singlar är också bra för det är ett "numbers game" för ökar sannolikheten 

• Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 17:48:40 följande:

Ja, men att det är många singlar är också bra för det är ett "numbers game" för ökar sannolikheten 

Sluta med halmdocke-argument, det är i huvudsak du själv som tagit upp "ligga runt".
    Helt ärligt så tror jag inte Stockholm är dina rätta sociala jaktmarker, varken för flickvän eller nya vänner. Det finns en massa folk, absolut, men jag uppfattar dig som introvert och socialt försiktig, och en sådan person riskerar att försvinna i mängden bland alla extroverta som syns och hörs. Om du ändå stannar i stockholmsområdet tror jag att det är bäst att du söker dig till sociala sammanhang där det inte är så mycket folk, utan mindre sammanhang där du blir synlig som person.
  • Anonym (Inget på spel)
    anonym05swe skrev 2025-02-27 17:48:40 följande:

Sa jag att du ska ligga runt eller sa jag att du ska ta initiativ till att träffa folk, att dejta? Man måste inte ligga med golk direkt. Det är ok att inte ligga på första eller andra dejten. Men, du kommer aldrig att träffa någon om du inte tar några initiativ och frågar någon på dejt.
  • Anonym (Tekopp)

Vad har du för umgänge där du bor nu?

Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?