Inlägg från: anonym05swe |Visa alla inlägg
  • anonym05swe

Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?

Ja, för jag planerar flytta till Sthlm för att studera och så vet jag att jag kan träffa så otroligt mkt mer personer också vilket enbart är en fördel liksom. Ni vet om hon jag gillar men även om vi blir ihop kan jag skaffa vänskaper i Sthlm och så och om det inte blir vi finns det en större chans att jag träffar någon jag gillar där som jag kan bli med.

• Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?
  • anonym05swe
    Anonym (Knappast) skrev 2024-02-12 15:05:30 följande:

Har du ens betygen och pengarna för Stockholm?

Ja och ja, (har sparat stora delar av min CSN från gymnasiet) och kommer vikariera betalt på min utbildning också och ska bo i billig studentlägenhet eller korridor.
  • anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 14:58:16 följande:
    Om man gå på gymnasiet, är lite aktiv i någon förening mm och inte bor 30 km ut på landet från närmsta granne är lösningen inte at flytta till Stockholm för att skaffa vänner och träffa tjejer.

Då ligger problemet i dg själv och det ör där du ska skapa en förändring
    Vad ska jag göra då? Vill inte försöka vara med någon jag inte har känslor för bara för att kunna vara i ett förhållande. 
  • anonym05swe
    Anonym (Knappast) skrev 2024-02-12 15:15:37 följande:
    Du tror att ditt CSN ska räcka till bostad i Stockholm. Ja jösses.
    Ska inte bo i Sthlm stad utan i utkanten där pendeln går. 
  • anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 15:17:28 följande:
    Vilken utbildning ska du gå och hur ska du skaffa studentbostad?

Att plugga och bo i korridor gör ofta underverk för det sociala livet, Men det kräver att man har en i alla fall en viss social förmåga och socialt liv nu.

Har du svårt med det sociala, skaffa vänner, träffa tjejer försvinner inte den begränsingen bara för att du flyttar

1. En stor utbildning där det finns många alternativ (vill inte doxa mig själv) 

2. Jag har en social förmåga och ett socialt liv från organisationen. 

Har inte svårt med att skaffa vänner och träffa tjejer (det enda som varit problemet är att få det att gå till ett förhållande). Har dessutom en större chans där det finns fler personer. 

• anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 15:19:47 följande:
    Och hur ska du få bostad där?
    Ska lösa det antingen via bostadsportalen eller via någon som hyr ut.
  • anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 15:48:35 följande:
    Har du ett fungerande socialt liv nu lär det inte bli någon större skillnad om du börjar plugga och flyttar till ett studentboende i en ytterförort till Stockholm
    Jag bor i en småort utan ett riktigt nattliv och kulturliv i allmänhet så jo stor skillnad. Det största min stad har är en industri liksom.

Har ingen flickvän eller så och har aldrig haft men har ett helt okej socialt liv, vet också att nattlivet i Sthlm är bättre än i min stad. Dricker dessutom inte.
  • anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 16:01:53 följande:
    Tillräkligt stort för gymnasium.

Stockholm berömda nattliv har stor alkoholfokus.

Men testa, åk dit några dar över sportlovet med en kompis. Kolla utbudet av kultur och nattliv. Åka och titta på lite olika ställen att bo på. Kolla transportnätet från där du ska plugga.
    Ska klubba där i Maj med hon jag gillar på en klubb så hinner göra det där. Ska bli roligt. 
  • anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 16:05:21 följande:
    Var ska ni bo?
    Vet inte (vi är inte ett par :/) men förmodligen i närheten av klubben. Ska initiera att förhållande där har jag tänkt liksom. 
  • anonym05swe
    Anonym (?) skrev 2024-02-12 16:17:28 följande:
    Men ni är ju ett helt gäng som ska åka dit. Någon plan för hotell eller vandrahem borde ni ha?
    Nej så vitt jag vet enbart hon och jag just nu. 
Svar på tråden Är det värt att flytta till Sthlm för att träffa mer personer om det inte går som jag helst vill?