Min pojkvän röker på
Jag har dejtat en kille i snart ett år, han är helt fantastisk på alla sätt. Jag vet att han röker på ibland, och jag gillar det inte, men jag låter det vara.
Men ibland hälsar han på kompisar och röker där och sedan tar han bilen hem.
Jag tycker det är så oerhört korkat. Men han säger att han alltid väntar tills han känner sig klar i huvudet och att det inte syns på salivtest efter 2-3 timmar.
Jag är både orolig för hans hälsa, och samtidigt förbannad över hur mycket han riskerar. Han är 37 år, har 2 små barn (inte mina) och fick körkortet för mindre än ett år sedan. Han riskerar så otroligt mycket genom att hålla på såhär. Han har redan blivit tagen av polisen 2 gången på väg hem och fått böter för fortkörning, och de har som tur är missat att han stinker gräs.
Det som oroar mig mer är att han verkar helt ovillig att sluta, så då blir jag orolig för att det är ett beroende. Jag fick låna ut pengar för han hade inte pengar efter sina böter. Och jag tänker såklart på att hans barn inte ska behöva bli lidande.
Jag hatar att vara en person som ställer krav och ultimatum, men är det ok att göra det i sådan här situation? Vi har börjat prata om en framtid ihop med hus, kanske på landet och så vidare, men jag känner att detta sätter lite stopp på mina framtidsvisioner för oss 2 tillsammans. Plus att barnens mamma också tar droger, borde inte barnen åtminstone ha en drogfri förälder? Jag hoppas inte jag överreagerar i detta, men magkänslan är inte jättebra