Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Min pojkvän röker på

Vilken idiot. Det spelar ingen roll om det inte syns på salivtest (det finns dessutom andra tester som visar utslag mycket längre), man ska inte köra bil om man röker på. Det är dags att lämna den där ansvarslösa typen.

• Anonym (E)
    joni86 skrev 2021-06-14 10:54:09 följande:
    Jag sa samma sak, att då kan jag köra bil efter jag druckit alkohol så fort jag känner mig klar i huvudet. Det är ju precis samma sak. Jag pratade med honom igår om det, blev riktigt förbannad faktiskt. Han försöker gottgöra det hela tiden, och säga att det inte ger utslag och så vidare.

Han lovade att inte göra det igen, men det är ju inte mig han ska lova egentligen, han måste ju fatta själv hur korkat det är
    Men varför fortsätter du ens relationen?? Han har ju verkligen inget bra säkerhetstänk, skulle aldrig gå att ha en framtid med. Inbilla dig inte att det är sista gången. Har man inte så pass vett själv så finns det garanterat andra områden där det fattas också.
  • Anonym (E)
    joni86 skrev 2021-06-14 11:01:29 följande:
    Tack för ditt svar. Brutalt ärligt, men jag behöver det. Kärleken är ju blind.

Jag vet att han inte vill sluta, han är inte intresserad av det alls. Men jag kommer inte att flytta ihop med honom sålänge han röker. Så långt har jag kommit iallafall. För jag vill som sagt inte sitta fast med honom om han en dag åker dit. Och jag vill att han ska vara pålitlig och en trygghet. Men det kommer aldrig bli så om han fortsätter. Plus att han har massa vänner som håller på med skiten. Han faller för grupptrycket när alla sitter och röker.
    Tänk logiskt. Du vet att han inte kommer sluta. Du vill (klokt nog) inte bo med honom så länge han röker. Hur ser din tänkta framtid ut egentligen? Särbo resten av livet? Barnlös? För du kan ju inte skaffa familj med honom heller. Du slösar bort din tid ts...
  • Anonym (E)
    Anonym (japp) skrev 2021-06-17 10:57:32 följande:
    Kanske du ändå kan fortsätta ha en relation med hans barn på något sätt?

Men ja, jag tycker du ska ställa ultimatum om ER relation och nämna att barnen far illa när han missbrukar och att det är anledning till att du är tveksam om en fortsättning. Att ha barn och knarka går emot dina värderingar helt enkelt.

Du kan ju vara sjysst och uttrycka att du gärna träffar hans barn på söndagar eller nåt liknande, men att vad det gäller er relation ser du ingen framtid pga hans missbruk. 
    Varför då?? Hans ungar är inte hennes ansvar, bättre att lämna hela skiten bakom sig än att fortsätta i nåt slags naivt medberoende.
Svar på tråden Min pojkvän röker på