Inlägg från: Anonym (Tobbe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tobbe)

Min pojkvän röker på

Fascinerande vad en sådan här tråd drar igång drogromantikerna, de som försöker intala både sig själva och sin omgivning att det är ingen fara, helt normalt etc.

Men fråga i stället deras omgivning hur de uppfattar "brukandet". Som vän till flera "brukare" kan jag konstatera att det allt för ofta går väldigt snett. Som bror till en brukare kan jag konstatera att han förstört så mycket för sig själv och sin omgivning redan i unga år. Jag undrar om han någonsin kommer klara av att leva utan problem. Fel klass i gymnasiet gav konsekvenser för resten av livet verkar det som.

Prata med de som har slutat, hur de ser på saken med mer nyktra ögon. Få skulle rekommendera att röka på.

Jag skulle aldrig gå in i relation med någon som röker på, jag vill ha en partner som jag kan lita på, en som inte prioriterar rökandet före annat.

• Anonym (Tobbe)
    Anonym (Familj) skrev 2021-06-17 15:09:33 följande:
    Jag skulle inte uppmuntra någon till att använda någpt preparat där personen inte vet hur saken fungerar
    Problemet är att folk tror att de kan hantera det. Först när det spårat ur rejält inser de att det gått alldeles för långt, och då klarar många inte av att få ordning på sig själva igen.

Så många i min omgivning har förringat riskerna i början, både för sig själva och för andra. Sedan sitter de i skiten. Några har lyckats ta sig tillbaka, men även då har en del bestående men.
Svar på tråden Min pojkvän röker på