Inlägg från: Anonym (Problemet?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Problemet?!)

Min pojkvän röker på

Problemet är väl att han kör bil samma dag han rökt. Det är ju inte smart om man är rädd om sina medmänniskor. Det är ju samma som de som kör rattfulla.

Sedan är det naturligtvis helt fel om han lånar pengar till vare sig alkohol, cigg, eller cannabis.

Sedan är det ett grundligt fel på lagen att cannabis inte är legaliserat. Det leder till problem för väldigt många, medans alkohol som löser upp hjärnan och familjer är tillåtet. I den bästa av världar skulle cannabis tillåtas precis som alkohol medan missbruk av någon av substanserna kräver behandling. Att det smusslas beror på lagen och inskränkta människor som lever kvar i den gamla drogproblematik som bara Sverige har..

• Anonym (Problemet?!)

Problemet är väl att han kör bil samma dag han rökt. Det är ju inte smart om man är rädd om sina medmänniskor. Det är ju samma som de som kör rattfulla.

Sedan är det naturligtvis helt fel om han lånar pengar till vare sig alkohol, cigg, eller cannabis.

Sedan är det ett grundligt fel på lagen att cannabis inte är legaliserat. Det leder till problem för väldigt många, medans alkohol som löser upp hjärnan och familjer är tillåtet. I den bästa av världar skulle cannabis tillåtas precis som alkohol medan missbruk av någon av substanserna kräver behandling. Att det smusslas beror på lagen och inskränkta människor som lever kvar i den gamla drogproblematik som bara Sverige har..

• Anonym (Problemet?!)
    Anonym (Tänk) skrev 2021-06-14 11:35:38 följande:
    Och andra intag av cannabis då, såsom vaporizing eller att äta det? Ta du en nyanserad titt på alkoholens skadeverkningar på människokroppen över tid så ska du få se en generös lista över sjukdomar som är direkt förenade med alkoholkonsumtion. Däribland flera cancersjukdomar. Jag hatar rökning så de få gångerna jag har tagit cannabis har varit genom just dessa former. Och aldrig längre genom gatulangare eller annan organiserad brottslighet.
    Jag håller med dig fullständigt. Tyvärr är det så att alla inte har kontakter.   Många har vuxit upp i familjer där alkoholen prioriterades först så kanske de 
    väljer cannabis att koppla av med någon gång.
    Eftersom våra riksdagsmän är faktaresistenta så vågar de inte legalisera cannabis utan de vill att kriminella gäng ska tjäna pengar på det. Tänker man
    på folkhälsan så borde i första hand alkohol förbjudas. Dessutom bor våra politiker på bra adresser det är inte de som råkar ut för gängkriminella, Fler resurser kunde frigöras om polisen och rättsväsendet inte sprang och jagade cannabisrökare. Att sedan staten hade fått ett välkommet tillskott till kassan hade ju inte varit helt fel.

Sedan till de som säger att varken alkohol eller cannabis borde vara tillåtet är det en utopi. Människor har i alla tider använt ett preparat för att koppla av, varför skulle det behovet har försvunnit nu? Sedan är det frivilligt att nyttja alkohol eller cannabis, skillnaden är bara att i det ena fallet blir du kriminell och sponsrar kriminaliteten i det andra fallet så kasserar staten in pengar på det.
  • Anonym (Problemet?!)
    Anonym (Familj) skrev 2021-06-17 15:09:33 följande:
    Min morbror var drogmissbrukare och alkoholist. Han dog av en hjärnblödning efter att ha ramlat och slog i bakhuvudet.

Jag har en styvbror som är drogmissbrukare men bor nu på ett boende och får hjälp efter ca 15 år.

Jag har två vänner som har gått bort pga överdos av bland annat heroin.

Jag har andra bekanta som har använt droger på fel sätt.

Jag själv har bara använt mig (eller använder) cannabis och alkohol men jag bor i ett land där cannabis är lagligt.

Jag håller absolut med dig, man ska veta vad man stoppar i sig och hur det påverkar en.

Därför har jag valt att röka till och från, då jag har ett sunt förhållningssätt till det och kunskap.

Jag skulle aldrig använda mig av något preparat som jag inte vet hur det fungerar.

Jag har sett baksidan av droger men jag har sett betydligt fler fall där människor kan hantera sina liv trotts att dom brukar något.

Jag skulle inte uppmuntra någon till att använda någpt preparat där personen inte vet hur saken fungerar
    Men just det är ett problem i Sverige att vi utan kontakter "tvingas" att
    handla otestade grejer. Sedan som en skrev ovan så när de drar in smärtstillande medicin så kommer fler att söka efter cannabis.
    Jag såg dessutom ett tv program att hälften av allt som kommer från cannabisplantan i Sverige är hasch. Enligt min ringa erfarenhet är hasch starkare än cannabis. Jag kan ha fel.
    Men tar staten över och säljer kontrollerad cannabis så vet vi vad vi köper,
    det finns ju ekologisk cannabis utomlands.
    De får dessutom in skattepengar i stället för att spendera skattepengar
    i jakten på brukare. 
    Sedan skriver du just att du har ett sunt förhållningssätt till det och dessutom
    kunskap. Det är ju det drogpolitiken ska vila på. För missbrukare får alltid tag i vad de vill ha oavsett om det är lagligt eller inte. Alkoholisterna dricker sig till
    DT och alkoholdemens.

Är jag verkligen en drogromantiker som någon skriver? Jag anser inte det.
Svar på tråden Min pojkvän röker på