Anonym (Xzena) skrev 2019-04-19 11:37:21 följande:
Jag vet! Alltså jag har behövt en omgivning som faktiskt säger ifrån för själv talar man bara för döva öron. Jag tycker att det jobbigaste incidenterna sker när vi är bortbjudna till folk eller har rest iväg för hon tar patent på honom till 100 %, ska sitta bredvid varann, gå iväg mitt i en middag för att dom ska göra nåt eller så åker dom iväg på egna utflykter när vi har varit iväg på resor utan att meddela mig eller tagit med vår lilla.
Min familj har sett det här och min morsa är inte nådig längre och det är helt underbart. I min familj så sitter pappan och mamman i framsätet medans barnen sitter bak, metaforiskt menat då. Då får min karl och hans dotter ta seden dit dom kommer.
Hoppas verkligen på att denna sommarsemester blir trevligare än tidigare år och att vi får ordning på maktbalansen. Jag håller verkligen tummarna för det! :)
Ja, det är faktiskt märkligt hur pappas nya fru har så många "regler" att förhålla sig till men den person som valt att bli tillsammans med en annan person och som bär med sig ett barn in i den relationen, verkar inte ha några "regler" alls att förhålla sig till. De kan bara fortsätta som förut och alla andra ska anpassa sig. Så är det för den som blivit tillsammans med honom, när ni är inom era fyra väggar i hemmet, men du har nästan lite tur att det syns så tydligt när ni är utanför era fyra väggar så att någon annan kan reagera. Annars är det lätt att stå väldigt ensam.
Dottern kanske inte kan förväntas vilja följa några nya regler men pappan behöver ju verkligen tänka om lite för vad som är bäst för er som grupp.
Hoppas ni får en bra sommar! :)