Anonym (m) skrev 2019-04-19 11:29:21 följande:
Heja din mamma! Hon tänker helt rätt! Ska din mans dotter ens ha en chans att lära känna din familj så behöver hon sluta klänga på sin pappa. Ni kanske till och med kommer klara av att ha trevligt! Allihop!
Jag vet! Alltså jag har behövt en omgivning som faktiskt säger ifrån för själv talar man bara för döva öron. Jag tycker att det jobbigaste incidenterna sker när vi är bortbjudna till folk eller har rest iväg för hon tar patent på honom till 100 %, ska sitta bredvid varann, gå iväg mitt i en middag för att dom ska göra nåt eller så åker dom iväg på egna utflykter när vi har varit iväg på resor utan att meddela mig eller tagit med vår lilla.
Min familj har sett det här och min morsa är inte nådig längre och det är helt underbart. I min familj så sitter pappan och mamman i framsätet medans barnen sitter bak, metaforiskt menat då. Då får min karl och hans dotter ta seden dit dom kommer.
Hoppas verkligen på att denna sommarsemester blir trevligare än tidigare år och att vi får ordning på maktbalansen. Jag håller verkligen tummarna för det! :)