• Anonym (Olivträd)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Mitt styvbarn har inte velat vara hos sin pappa, hos oss, där hon även har en lillasyster på 5, sedan februari månad detta år. Hon har inte velat hälsa på, pratat med sin pappa på jättelänge, fram tills för ett par månader sen, men ff inte kommit hit. Hon har inte hälsa på stan, inte berättade hon om ny pojkvän heller då det begav sig, mamman fick hon att hålla tyst om detta, så vi fick veta det via ryktesspridning. Hon har pratat dåligt om oss, hur hon mår dåligt här får ångest av oss, hur jag som styvmamman styr och ställer och är fruktansvärt elak etc. Den andra styvdottern är här varannan vecka. Jag har en dotter från tidigare, henne får jag merparten information från om läget hur det ligger till. Så då har vi exkluderat henne enligt hennes egen önskan från familjen, dvs inget rum här längre osv. Men så helt plötsligt ville hon komma hit på juldagen...! Julklappar.. Är min första tanke.. Bara därf.. Hon var här i heeeela tre timmar

Så nu tänker jag, hur förhåller jag mig till detta?

• Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!
  • Anonym (Dronningen)
    Ess skrev 2018-01-10 18:18:24 följande:
    Släpp det och skit i henne. Du behöver inte gratta henne sen när hon fyller år, om du inte vill.
    Vågar nästan slå vad om att det är ts dotter som fyllde år, alltså halvsystern.
    Det är ingen ursäkt på något vis men hade det varit helsystern så gissar jag att hon dykt upp.

Har jag fel ts?
  • smulpaj01
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-10 18:24:37 följande:
    Det är ingen ursäkt på något vis men hade det varit helsystern så gissar jag att hon dykt upp.

Har jag fel ts?
    Fast helsystern kan hon ju gratta i sitt eget hem så det behöver hon verkligen inte åka till ts för att göra.
  • Anonym (Dronningen)
    smulpaj01 skrev 2018-01-10 18:26:33 följande:
    Fast helsystern kan hon ju gratta i sitt eget hem så det behöver hon verkligen inte åka till ts för att göra.
    I och för sig sant men systern kan ju vara i ts hem just på födelsedagen.
  • Anonym (Olivträd)
    Pope Joan II skrev 2018-01-10 15:09:37 följande:

Ni köpte? Du skrev att pappan hade köpt. 

Vi, jag, du.. Samma sak i ett äktenskap. Jag och han är ETT VI. Nåt konstigt med det?

"Men han hade faktiskt redan köpt julklappar ändå till henne, så det var ju tur det!"Vad? Att hon är en usel människa? Ja, det måste ju verkligen ha förvånat dig så gott som du är villig att tro, tycka och tänka om henne. 

Ja men precis.
  • Anonym (Olivträd)
    Pope Joan II skrev 2018-01-10 15:09:37 följande:

Ni köpte? Du skrev att pappan hade köpt. 

"Men han hade faktiskt redan köpt julklappar ändå till henne, så det var ju tur det!"Vad? Att hon är en usel människa? Ja, det måste ju verkligen ha förvånat dig så gott som du är villig att tro, tycka och tänka om henne. 

Jag, vi, du..
  • Anonym (Olivträd)

Har jag fel ts?

Fel och rätt. Halvsystern, även min dotter.
  • Anonym (Olivträd)
    Ess skrev 2018-01-10 18:16:33 följande:

Antagligen att hon bara kom på julen för egen vinning och inte för att hon ville ta upp kontakten.

Exakt.. Jättetråkigt, men samtidigt gör det mig så arg ????
  • Ess

Har jag fel ts?
    Troligen, för annars hon säkert firat henne hos mamman.
  • Ess
    Ess skrev 2018-01-10 19:10:19 följande:
    Troligen, för annars hon säkert firat henne hos mamman.
    Ha ha, såg inte att ts redan svarat på det.
  • Anonym (Henrik)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 18:53:16 följande:

Barnet som hon uttryckt att hon inte tycker om?

Varför är du i så fall förvånad? Om det är sin pappa hon är intresserad av att ha kontakt med så är väl firandet av hennes halvsyskon inte prioriterat för henne.
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 18:53:16 följande:
    Ja, då har hon ju verkligen markerat. Väldigt tråkigt.
  • Ess
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 18:55:05 följande:
    Exakt.. Jättetråkigt, men samtidigt gör det mig så arg ????
    Jo det förstår jag, men försök släppa det.
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-10 19:18:07 följande:

Ja, då har hon ju verkligen markerat. Väldigt tråkigt.

Ja känns som så. Väldigt tråkigt..
  • Anonym (Olivträd)
    Ess skrev 2018-01-10 19:21:08 följande:

Jo det förstår jag, men försök släppa det.

Hur liksom? :-/ det berör mig så djupt och varför egentligen??? Men visst absolut, jag måste försöka..
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (Henrik) skrev 2018-01-10 19:16:47 följande:

Barnet som hon uttryckt att hon inte tycker om?

Varför är du i så fall förvånad? Om det är sin pappa hon är intresserad av att ha kontakt med så är väl firandet av hennes halvsyskon inte prioriterat för henne.

Nä exakt det är min poäng, men varför var helt plötsligt jul det?? Pappa hade inte födelsedag då, ingen annan heller. Därav min konfundering i trådstart, som du säkert förstår nu.
  • Anonym (Vrjkln)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-11 01:21:46 följande:

Nä exakt det är min poäng, men varför var helt plötsligt jul det?? Pappa hade inte födelsedag då, ingen annan heller. Därav min konfundering i trådstart, som du säkert förstår nu.

Julen var inte vigd åt någon speciell person, någon hon inte tycker om eller vill ha kontakt med. Julen kunde hon fokusera på att träffa sin pappa, inte dig/er.

Var hon bjuden till din dotters födelsedag?
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (Vrjkln) skrev 2018-01-11 07:12:08 följande:

Julen var inte vigd åt någon speciell person, någon hon inte tycker om eller vill ha kontakt med. Julen kunde hon fokusera på att träffa sin pappa, inte dig/er.

Var hon bjuden till din dotters födelsedag?

Nä precis, det är ju precis det jag menar. Det som hon bevisar gång på gång, att hon agerar efter egen vinning. Varför skulle hon inte vara bjuden? Givetvis. Fanns det nåt eget syfte med att komma tror du? Givetvis inte! Det var ju inte hon som fick några presenter, inte hon som fick uppmärksamheten. Men min man var ju nöjd iallafall för hon hade ju åtminstone skickat ett grattis. Om hon nu gjorde det!
  • Anonym (Henrik)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-11 01:21:46 följande:

Varför vill du vara med någon du tycker om när det är jul, trots att de inte fyller år? Träffar du dem bara för att få saker eller är det så att du faktiskt vill träffa dem för att det är en högtid där det betyder något att få dela gemenskap med dem? I så fall är det väl inte svårt att förstå varför hon vill vara med sin pappa (och kanske också helsystern?) en stund på julafton. Att hon däremot inte vill delta i firandet av någon hon sagt att hon inte gillar borde ju inte förvåna dig.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!