Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-04 11:48:31 följande:
Debatten är inte seriös för att du inte är seriös, du är bara ute efter provokation! Därför. För vad gör du annars här? Men som vanligt svarar du ju inte på några frågor jag låter precis hur jag vill i min egen tråd och mobbare som du kan inte diktera det, men jag måste verkligen betyda mycket för dig eftersom att du är så ivrig i mitt liv och detta ämne, ett ämne som du ju för övrigt avskyr och inte vill ha att göra med? Ändå hittar du hit och kommenterar? Jag kommenterar aldrig i trådar jag inte är vän i ämnet med, såvida jag inte en vacker dag blir tragiskt patetisk. Eller bara vill mobba någon. För varför ska jag annars skriva där om jag ändå inte fattar ett dugg eller accepterar det de pratar om, varför inte bara sköta mitt och det jag bryr mig om? Varför tvinga ner mina egna åsikter i folks halsar och be dom dra åt helvete om de inte tar emot det för de måste ju bara fatta vad dumma i huvudet de är som inte har mina åsikter, trots att jag inte alls vet ett skit av vad de pratar om!?
Fortsätt du prata skit bakom min rygg det betyder bara att jag är längre fram än du.., och att du egentligen letar upp trådar där du bara finner fel och allt jag gör här och alla styvmorsor bara är fel betyder att du är rejält avundsjuk.., och att du ens kommenterar om mitt liv och i ämnet betyder ju att det är mer spännande än ditt liv.., fortsätt du med det så lever jag livet under tiden :))
Men det är ju inte andra "mobbare" som dikterar hur du låter, det gör du ju så bra själv!
Som sagt, hade du på riktigt varit intresserad av att samtala om din fråga skulle du valt att inte uttrycka dig som en mobbare i din trådstart genom att ge din mans äldsta dotter allehanda tillmälen och sedan följa upp det med att bita huvudet sv varenda person som skrivit i tråden och inte bara strukit dig medhårs utan velat få till just en diskussion som kanske kunde leda framåt.
Du har fått en hel del bra råd här i tråden, försök ta till dig dem och förändra det enda du kan, din egen inställning till din mans dotter. Och ska du vara förbannad på någon, ge dig på din man som varit en så usel förälder att han låtit det fortgå så här länge. Det är ju han som misslyckats, inte du.