• Anonym (Eloise)

Dejta en man som har barn och inte separerat helt än..?

Har förälskat mig i en kille på mitt jobb som håller på att separera från sin partner. De ha brutit upp men hon har inte flyttat ut än. Jag har senaste 2-3 månaderna börjat prata mycket med denna kille/man och vi har båda erkänt nu att vi är väldigt intresserade av varann. Vi har inte haft sex men det har varit en och annan puss utanför jobb.

Jag vill inte mer förens hans ex har flyttat ut.

Vill bars ha det sagt så slipper jag kommentarer om det..

De har 2 barn , 6 och 9 år, jag har inga barn men vill ha.. Han är 37 och jag 29.

Anledningen till denna tråd är att jag helt enkelt vill höra era historier om att bli 'styvmamma' till lite äldre barn?

Hur har exet hanterat det och hur har barnen tagit det?

Några tips som jag kan dra nytta av om vi väljer att gå längre när de separerat?

Ska jag träffa henne innan barnen exempelvis? Förstår att det lär ta flera månader tills den dagen men jag är en planerare som gillar att veta vad jag har att vänta mig innan jag ger mig in i en situation.

Känner mig rädd och osäker på hela situationen. Är löjligt förälskad i honom trots att vi bara träffats på detta sätt i några månader.

De separerar då han inte längre vill vara med henne av olika anledningar, hon vill inte separera.

Erfarenheter?

• Svar på tråden Dejta en man som har barn och inte separerat helt än..?
  • Studentpappa

Jag kan inte förstå varför man som fri utan barn väljer att involvera sig med någon med barn och ett ex som aldrig försvinner. Är det något slags självskadebeteende eller vad handlar det om?

Är man själv skadat gods med ex och barn är det ju fullt förståeligt, eller om man är så pass gammal att inte alternativ utan barn finns i stort sett. Men är man 30-ish måste du ju vara ungefär det sämsta man kan komma på?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Eloise)
    Studentpappa skrev 2017-07-04 12:28:42 följande:

Jag kan inte förstå varför man som fri utan barn väljer att involvera sig med någon med barn och ett ex som aldrig försvinner. Är det något slags självskadebeteende eller vad handlar det om?

Är man själv skadat gods med ex och barn är det ju fullt förståeligt, eller om man är så pass gammal att inte alternativ utan barn finns i stort sett. Men är man 30-ish måste du ju vara ungefär det sämsta man kan komma på?

Det är inte så att man aktivt bestämmer vem man ska förälska sig i? Att jag gått och letat efter någon med barn och sen bara bestämt mig för att bli upp över öronen förälskad i just den mannen .. 

Jag tycker inte att man bara för att man har barn så är man "skadat gods".. Eller att man bara för att man dejtar någon som har barn har ett självskadebeteende...  Han är hur underbar som helst. Har vänner som dejtar killar som är barnlösa som har massa andra problem, svartsjuka, kontrollerande, problem med spriten eller annat. Alla har sina problem och jag ser det mer som ett självskadebeteende att stanna med en sådan man än att dejta någon som har barn.. Denna man är helt underbar och verkar vara världens finaste pappa. Omtyckt av alla och mycket hjälpsam, snäll, givmild, rolig, framgångsrik osvosv.  Han är ett riktigt kap för den tjej som kan tänka sig att leva med honom och hans barn. :) Nu vet jag bara inte om den tjej är jag..  

• HansFinaFruga
    Anonym (Eloise) skrev 2017-07-05 15:05:30 följande:

Det är inte så att man aktivt bestämmer vem man ska förälska sig i? Att jag gått och letat efter någon med barn och sen bara bestämt mig för att bli upp över öronen förälskad i just den mannen .. 

Jag tycker inte att man bara för att man har barn så är man "skadat gods".. Eller att man bara för att man dejtar någon som har barn har ett självskadebeteende...  Han är hur underbar som helst. Har vänner som dejtar killar som är barnlösa som har massa andra problem, svartsjuka, kontrollerande, problem med spriten eller annat. Alla har sina problem och jag ser det mer som ett självskadebeteende att stanna med en sådan man än att dejta någon som har barn.. Denna man är helt underbar och verkar vara världens finaste pappa. Omtyckt av alla och mycket hjälpsam, snäll, givmild, rolig, framgångsrik osvosv.  Han är ett riktigt kap för den tjej som kan tänka sig att leva med honom och hans barn. :) Nu vet jag bara inte om den tjej är jag..  

Nä... man bestämmer nog inte det själv, men lite kontroll på känslor måste man ju ha. Okej att han är ett stort jävla äckligt svin som inte tar ansvar för sina handlingar, men vad säger att du va tvungen att ge efter.

Jag hoppas innerligt att hans sambo får reda på sanningen, så hon slipper gå ovetande om vad som hänt.

Jag har själv fått råkat ut för såna som er och jag önskar inte min värsta fiende den förnedringen, att få gå omkring ovetande.
  • Anonym (Eloise)
    Less is more skrev 2017-07-04 12:15:38 följande:

Ibland kan en sån stark dragning till varandra - innehålla samma spänningar som i ett senare skede leder till konflikter. Man är jätteattraherad - men det kan också övergå till irritation.

En rätt temperatur och blandning av vänskap och attraktion varar längst. Att vara rimligt besatt och ändå kunna vara frikopplad på egna ben är sundast. Det är sånt som visar sig.

Bra att du tog ett steg tillbaka - det kanske blir ni ändå sen.

Det kan säkert vara sant. Det känns väldigt intensivt mellan oss. Sådan otrolig kemi och dragning. Andra killar jag varit tillsammans med har varit mer att det växt fram och vi har också haft väldigt harmoniska förhållanden med väldigt lite konflikter, så att vi blivit mer som vänner och tillslut gjort slut pga det. Kanske därför detta är så jobbigt för mig . Jag har aldrig känt såhär starkt, intensivt och passionerat för någon innan. Kanske är detta den man som jag kan fortsätta att ha passion med år in och år ut utan att vi blir som vänner? eller så är detta första gången jag kommer vara i ett förhållande fyllt med konflikter.. 
    Får helt enkelt se hur det går.. Känns som att veckorna bara går och vi står och stampar.. Börjar bli tufft att hålla mig borta, att inte smsa efter jobb eller prata med honom på jobb.. bläää

• Ess

Jo visst kan man styra. Man får se till att dra öronen åt sig direkt man hör talas om "har barn", "har skulder" osv vad det nu kan va man inte önskar hos en blivande partner.

Mycket ofta drar barn sen innan med sig en massa oönskade konflikter, och man blir dessutom styrd av umgänge osv.
    Jag håller med studentpappa, har man inte barn själv så är en barnlös kille att rekommendera.
  • smulpaj01
    Less is more skrev 2017-07-04 12:15:38 följande:

Ibland kan en sån stark dragning till varandra - innehålla samma spänningar som i ett senare skede leder till konflikter. Man är jätteattraherad - men det kan också övergå till irritation.

En rätt temperatur och blandning av vänskap och attraktion varar längst. Att vara rimligt besatt och ändå kunna vara frikopplad på egna ben är sundast. Det är sånt som visar sig.

Fast det är ju inte direkt "dragning till varandra", det är ts som inte kan släppa sin "förälskelse".
    Mannen har ju sitt på det torra med fru och barn och hade med största sannolikhet separerat efter såhär lång tid om han haft känslor för ts.
  • Anonym (Cilla)

Att han är snäll och hjälpsam är nog de värsta egenskaper han kan ha om han har barn och ett ex. Han kommer ställa upp för barnen och exet så fort de ber om minsta lilla grej. Oavsett vad ni två har planerat så kommer han ställa in om barnen eller exet behöver honom.

Dessutom kommer han inte stå upp för er gemensamma tid när det gäller planering av semestrar eller umgänge, utan kommer vika sig för exets behov.

Det visar sig redan nu när han inte vågar berätta för frun att han har träffat dig. Han låter bli att stå upp för ert förhållande för att slippa konflikten med frun.
  • Anonym (whaat)

Anonym (Eloise) skrev 2017-07-05 15:15:45 följande:

Det kan säkert vara sant. Det känns väldigt intensivt mellan oss. Sådan otrolig kemi och dragning. Andra killar jag varit tillsammans med har varit mer att det växt fram och vi har också haft väldigt harmoniska förhållanden med väldigt lite konflikter, så att vi blivit mer som vänner och tillslut gjort slut pga det. Kanske därför detta är så jobbigt för mig . Jag har aldrig känt såhär starkt, intensivt och passionerat för någon innan. Kanske är detta den man som jag kan fortsätta att ha passion med år in och år ut utan att vi blir som vänner? eller så är detta första gången jag kommer vara i ett förhållande fyllt med konflikter.. 
    Får helt enkelt se hur det går.. Känns som att veckorna bara går och vi står och stampar.. Börjar bli tufft att hålla mig borta, att inte smsa efter jobb eller prata med honom på jobb.. bläää

Fast det är lite sunkigt, åtminstone ur perspektivet hos någon som lever i ett flerårigt förhållande och har barn. Att se till hur han har hanterat det - det tar slut kring årsskiftet (?) och i februari köper hon en lägenhet, som hon sedan väntar i flera månader på att få flytta in i. I samma veva blir ni "ihop" utan hennes vetskap. De fortsätter att leva under samma tak, han berättar ingenting för henne och har dig "standby" hela tiden.

Om du verkligen försöker leva dig in i hur du skulle uppleva det, om du var hans fru - och så tänker du dig att om några år ÄR du faktiskt hans fru, det tar slut och du har ingen aning om att han har en annan på sidan om i flera månader. Han kan bete sig så mot dig, för han har gjort det förut. Han kan faktiskt mörka ett förhållande, i flera månader, för dem som står honom närmast.

Är han verkligen så attraktiv som du inbillar dig just nu............? Man bestämmer förstås inte över vem man ska bli attraherad av, men man bestämmer faktiskt över vad man gör av de känslorna sedan.

• Anonym (Sara)

Hej, hur går det för er?

Jag gick ju vidare med killen jag träffade på jobbet. Det har varit väldigt upp o ner (han har två barn sen innan och skilde sig när vi träffades)

Mest är det nog för vi inte får ihop boendesituationen och han inte klarar av att ha sina barn ensam.. Jag tycker det är jobbigt att beslut som påverkar mitt liv ligger i hans händer. Vi har varit ihop i lite mer än 2år och har flyttat 4 gånger.... varför är pga barnens mor och dålig planering mellan henne och min kille. 

Detta + mycket på jobbet har gjort att jag gått in i väggen och mår väldigt dåligt i perioder.. Försöker komma ur bubblan o se nyktert på vårt förhållande men är så himla förälskad i honom. Vi får se hur länge jag orkar.

Summan av kardemumman, se till att du prioriteras också och får vara endel av familjen så han inte exkluderar dig 

• Anonym (bravo)
    Anonym (Sara) skrev 2017-07-24 14:53:08 följande:

Hej, hur går det för er?

Jag gick ju vidare med killen jag träffade på jobbet. Det har varit väldigt upp o ner (han har två barn sen innan och skilde sig när vi träffades)

Mest är det nog för vi inte får ihop boendesituationen och han inte klarar av att ha sina barn ensam.. Jag tycker det är jobbigt att beslut som påverkar mitt liv ligger i hans händer. Vi har varit ihop i lite mer än 2år och har flyttat 4 gånger.... varför är pga barnens mor och dålig planering mellan henne och min kille. 

Detta + mycket på jobbet har gjort att jag gått in i väggen och mår väldigt dåligt i perioder.. Försöker komma ur bubblan o se nyktert på vårt förhållande men är så himla förälskad i honom. Vi får se hur länge jag orkar.

Summan av kardemumman, se till att du prioriteras också och får vara endel av familjen så han inte exkluderar dig 

Hur kan det vara mammans fel att ni flyttar runt hela tiden?!
  • Anonym (Sara)
    Anonym (bravo) skrev 2017-07-24 15:09:07 följande:
    Hur kan det vara mammans fel att ni flyttar runt hela tiden?!

Visste att någon skulle fråga :)

För att hon i början av mitt och min killes förhållande ville flytta ihop med sin nya som bor ca 40 mil bort. Det diskuterades då om hon skulle ta med barnen i flytten eller ej men då hennes nya har 3 egna barn  (det fanns inte rum, det skulle bli rörigt för barnen med halvsyskon etc etc) tyckte hon det var bättre att vi hade dem "heltid" och hon varannan helg. 

Iom det tyckte vi ett större boende var att föredra och hittade ett hus att hyra. Det tog väl 4 månader innan vi flyttade in och efter vi flyttat in bestämmer hon sig för att inte flytta.

Svar på tråden Dejta en man som har barn och inte separerat helt än..?