Anonym (Eloise) skrev 2017-07-05 15:05:30 följande:
Det är inte så att man aktivt bestämmer vem man ska förälska sig i? Att jag gått och letat efter någon med barn och sen bara bestämt mig för att bli upp över öronen förälskad i just den mannen ..
Jag tycker inte att man bara för att man har barn så är man "skadat gods".. Eller att man bara för att man dejtar någon som har barn har ett självskadebeteende... Han är hur underbar som helst. Har vänner som dejtar killar som är barnlösa som har massa andra problem, svartsjuka, kontrollerande, problem med spriten eller annat. Alla har sina problem och jag ser det mer som ett självskadebeteende att stanna med en sådan man än att dejta någon som har barn.. Denna man är helt underbar och verkar vara världens finaste pappa. Omtyckt av alla och mycket hjälpsam, snäll, givmild, rolig, framgångsrik osvosv. Han är ett riktigt kap för den tjej som kan tänka sig att leva med honom och hans barn. :) Nu vet jag bara inte om den tjej är jag..
Anonym (Eloise) skrev 2017-07-05 15:15:45 följande:
Ibland kan en sån stark dragning till varandra - innehålla samma spänningar som i ett senare skede leder till konflikter. Man är jätteattraherad - men det kan också övergå till irritation.
En rätt temperatur och blandning av vänskap och attraktion varar längst. Att vara rimligt besatt och ändå kunna vara frikopplad på egna ben är sundast. Det är sånt som visar sig.
Bra att du tog ett steg tillbaka - det kanske blir ni ändå sen.
Det kan säkert vara sant. Det känns väldigt intensivt mellan oss. Sådan otrolig kemi och dragning. Andra killar jag varit tillsammans med har varit mer att det växt fram och vi har också haft väldigt harmoniska förhållanden med väldigt lite konflikter, så att vi blivit mer som vänner och tillslut gjort slut pga det. Kanske därför detta är så jobbigt för mig . Jag har aldrig känt såhär starkt, intensivt och passionerat för någon innan. Kanske är detta den man som jag kan fortsätta att ha passion med år in och år ut utan att vi blir som vänner? eller så är detta första gången jag kommer vara i ett förhållande fyllt med konflikter..
Får helt enkelt se hur det går.. Känns som att veckorna bara går och vi står och stampar.. Börjar bli tufft att hålla mig borta, att inte smsa efter jobb eller prata med honom på jobb.. bläää
Fast det är lite sunkigt, åtminstone ur perspektivet hos någon som lever i ett flerårigt förhållande och har barn. Att se till hur han har hanterat det - det tar slut kring årsskiftet (?) och i februari köper hon en lägenhet, som hon sedan väntar i flera månader på att få flytta in i. I samma veva blir ni "ihop" utan hennes vetskap. De fortsätter att leva under samma tak, han berättar ingenting för henne och har dig "standby" hela tiden.
Om du verkligen försöker leva dig in i hur du skulle uppleva det, om du var hans fru - och så tänker du dig att om några år ÄR du faktiskt hans fru, det tar slut och du har ingen aning om att han har en annan på sidan om i flera månader. Han kan bete sig så mot dig, för han har gjort det förut. Han kan faktiskt mörka ett förhållande, i flera månader, för dem som står honom närmast.
Är han verkligen så attraktiv som du inbillar dig just nu............? Man bestämmer förstås inte över vem man ska bli attraherad av, men man bestämmer faktiskt över vad man gör av de känslorna sedan.